دسته بندی : پزشکی و سلامت

رشد سریع ناخن | چیکار کنم ناخنم زود بلند بشه؟؟

در این نوشته روش های رشد سریع ناخن را به شما خواهیم گفت. رشد ناخن ها طبیعی می باشند ، و باید چند هفته منتظر ماند تا آن رشد کند . اگر شما دوست دارید ناخن های زیبایی داشته باشید ، باید کنید تا ناخن های شما بلند شود . اگر پوست اطراف ناخن پف کرده بود و قرمز شده بود، علت آن التهاب می باشد و همچنین امکان دارد که نشانه عفونت نیز باشد . نکته جالب این است که اگر هشت تا ده ناخن شما ماهک سفید داشت ، بدن شما سالم و ایمن می باشد .

چیکار کنم ناخونم زودتر رشد کنه بلند بشه ؟ 

برای رشد سریع ناخن چه کنیم ؟

 

برای رشد سریع ناخن چه کنیم؟

می توان برای سفید شدن ناخن ها از لیمو ترش استفاده کنید . لیمو را نصف کرده و داخل ظرف ریخته و آب داغ نیز به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه ناخن های خود را در آن قرار دهید . اگر ناخن شما داخل گوشت رفته است می توان با مخلوط کردن چند قاشق جوش شیرین ، کمی شامپو بچه و چند قطره روغن اسطوخودوس و قرار دادن دست در آن ناخن فرو رفته نرم شده و به راحتی بیرون بی آید . اگر ناخن شما پوسته پوسته می شود ، در شب ۷ عدد انجیر میل کنید و یا می توانید روغن سیاه دانه به ناخن های خود بزنید .  با تغذیه درست و محافظت از ناخن ها می توان ناخن های خوش فرمی داشته باشیم و همچنین باعث رشد سریع آن می شود .

ناخنم شکسته چیکار کنم سریع بلند بشه ؟

رشد ناخن (۱)

 

روش های ساده برای رشد سریع ناخن 

دستان خود را با صابون شسته و تمیز خشک کنید .

از صابون قوی استفاده نکنید ، زیرا باعث شکنندگی ناخن ها می شود .

داخل ظرفی سرکه بریزید و دست خود را داخل آن قرار دهید .

به مقدار لازم سرکه را داخل ظرفی ریخته و ناخن خود را ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید و بعد دستان خود را بشویید .

دستان خود را با حوله تمیز کنید .

برای اینکه دستان شما بوی سرکه نده دستان خود را بعد شستن با حوله خشک کنید .

پوستک ناخن را به داخل فشار دهید .

به هیچ عنوان ناخن دست خود را نکنید . اگر پزشکان این کار را انجام می دهند دلایل خود را دارند که می توان عفونت باشد که مانع رشد ناخن می شود . بریدن پوستک باعث می شود ناخن های شما دیرتر رشد کند . اما به چه چیزی پوستک ناخن می گویند ؟ به سفیدی ابتدای ناخن که تغذیه اصلی رشد ناخن می باشد را پوستک می گویند . همچنین می توانید بعد از ۵ دقیقه دست خود را ضد عفونی کنید .

رشد سریع ناخن ها

رشد سریع ناخن

 

چیکار کنم که عادت ناخن جویدنم را ترک کنم ؟

لاک ۲ لایه ای به ناخن بزنید .

اول یک لایه لاک بزنید و بگذارید تا کامل خشک شود و بعد از خشک شدن کامل لایه دوم را بزنید .

حواستان باشد که لاک شما ضخیم یا موجدار نباشد .

اگر لاک شما موجدار باشد زیبایی خود را از دست می دهد ، پس به خوبی و آرامی لاک را به ناخن های خود بزنید . اگر لاک شما موجدار یا کلفت باشد باعث آسیب رسیدن به ناخن ها می شود و باعث می شود ناخن ها دیرتر رشد کند .اگر شما عادت به جویدن ناخن های خود هستید لاک بزنید ، با کندن ناخن خود و جویدن آن می فهمید که چه چیزی را گاز زده اید . لاک شیمیایی بوده بدن شما آسیب می رساند .

اگر عادت به جویدن ناخن عادت دارید از آدامس استفاده کنید .

اگر در وقت بیکاری خود ناخن خود را می کنید ، آدامس میل کنید با جویدن آدامس باعث جلوگیری از کندن ناخن ها می شود و دیگر ناخن های شما زشت نمی شود .

برای ناخن های خود از آبلیموه استفاده کنید .

آبیموه را داخل ظرفی بریزید و ناخن های خود را در آن بگذارید . ۱۰ دقیقه بگذارید و بعد دستان خود را بشویید . بعد اگر شما بخواهید ناخن خود را بکنید ، دهان شما ترش می شود و دیگر به کندن ناخن ها نخواهید شد . این کار را روزانه انجام دهید . آبلیموه باعث بلند شدن سریع ناخن ها می شود .

در هنگام تلویزیون دیدن از دستکش استفاده کنید .

اگر هنگام دیدن تلویزیون یه دفعه متوجه می شوید که در حال ناخن خوردن هستید ، دستکش دست کنید تا دیگر شما ناخن خود را نکنید . کندن ناخن باعث می شود که به روده خود آسیب بزنید .

اگر استرس دارید ، دستان خود را مشغول کنید .

اگر شما ناخن خود را می کنید ، وسیله ای را دست بگیرید و خود را مشغول کنید تا کندن ناخن از یادتان برود . به افراد بگویید ، هنگام ناخن خوردن شما را صدا کنند . اگر شما ناخن جویدن جز عادت شما می باشد به دیگران بگویید زمانی که شما دارید ناخن خود را می کنید به شما بگویند و یا شما را صدا کنند .

چیزی را جایگزین ناخن جویدن کنید .

اگر دهان شما پر باشد و یا اگر چیز دیگر را بجوید ، دیگر نمی توانید ناخن خود را بکنید . پس همیشه مواقع بیکاری دهان خود را پر کنید و یا چیزی را میل کنید تا دیگر سمت ناخن جویدن نروید .

همش ناخونام رو میجوم چیکار کنم از دست این عادت بد راحت بشم ؟ 

رشد ناخن (۲)

 

کمک کردن به رشد ناخن

بیوتین را استفاده کنید .

بیوتین به شکل مکمل می باشد و باعث رشد مو ، افزایش مقاومت ناخن و کاهش شکستن ناخن خواهد شد و بهترین مکمل می باشد . می توان با رژیم غذایی نیز بیوتین مورد نیاز خود را تامین کنید . با استفاده از بیوتین هم در رژیم غذایی و هم درمکمل بدن شما مقاوم تر خواهد شد .آیا میدانید چه مواد غذایی بیوتین دارند ؟

  1. تخم مرغ
  2. سالمون
  3. آجیل
  4. برگ چغندر
  5. جوانه گندم

ناخن های خود را مرطوب نگه دارید .

هنگامی که پوستک ترک می خورد ، سلول ها می میرند و قادر به ترمیم نمی باشند ، اگر از آن ها محافظت کنیم این گونه نخواهد شد . بیشتر باید شما در فصل زمستان حواستان به ناخن ها باشد زیرا هوا خشک بوده و به ناخن ها آسیب می رساند . دست خود را مرتب بشویید و بعد ناخن و اطراف ناخن خود را مرطوب کنید ، با این کار احتمال شکستن ناخن ها کمتر می شود . بهترین کار در فصل سرما ، استفاده از دستکش می باشد . یادتان باشد اگر قرار است ظرف بشویید از دستکش استفاده کنید . زیرا با گرم و سرد شدن آب باعث ترک ناخن ها می شود .

استفاده از لاک پاک کن را کم کنید .

با هر بار لاک زدن و پاک کردن ناخن های شما ضعیف تر از قبل می شوند . بهتر است هر ۳ هفته یک بار لاک خود را پاک کنید . از لاکی استفاده کنید تا نیاز نباشد که هرروز آن را ترمیم کنید .

رشد سریع ناخن در یک هفته

رشد سریع ناخن

 

این موارد برای رشد سریع ناخن معجزه میکنند !

داشتن فعالیت ثابت باعث تحریک رشد ناخن ها می شوند .

فعالیت داشتن باعث افزایش گردش خون می شود . این گفته بخاطر قوی و بلند بودن ناخن های کسانی می باشد که کار آن زدن پیانو است . اکثر دکتر ها بر این باورند که فعالیت داشتن باعث تحریک ناخن ها می شود و همچنین باعث رشد آن ها می شود . اکثر مواقع به ناخن ها ضربه وارد می شود که منجر به شکستن می شود و فرد نمی تواند آن را بلند نگه دارد و مجبور به کوتاه کردن آن می شود .

استفاده از پروتئین باعث تحریک و رشد کردن ناخن ها می شود .

پروتئین برای ناخن ها حکم کراتین را دارند . بودن پروتئین در مواد غذایی خود باعث رشد شدن و تحریک شدن ناخن ها می شود و همچنین ناخن ها را قوی می کنند . اگر بدن شما کمبود پروتئین داشته باشد باعث ضعیف شدن ناخن ها خواهد شد . پس بهتر است پروتئین را در مواد غذایی خود بیشتر کنیم تا ناخن ها قوی و رشد آن ها بیشتر شود .

سیر را امتحان کنید .

سیر حاوی سلنیوم می باشد که اگر آن در بدن کم باشد ناخن ها را ضعیف می کند . با مالیدن سیر به ناخن ها به رشد ناخن کمک می شود و همچنین ناخن ها قوی می شوند .

روش ها و نکات مهم در مورد ناخن ها 

  • استفاده بیش از حد از آب باعث ضعیف شدن ناخن ها می شود .
  • میتوانید بعد از هر بار استفاده از آب از سفت کننده ناخن استفاده کنید .
  • اگر دوست دارید ناخن های زیبایی داشته باشید ، مرطوب کنید .
  • لاک زدن از ترک ناخن جلوگیری می کند .
  • مانیکور کنید تا از جویدن ناخن جلوگیری شود .

رشد سریع ناخن پا 

بلند کردن ناخن (۱)

 

روش های خانگی رشد سریع ناخن

۱- آب لیمو

آب لیمو باعث رشد سریع ناخن می شود و لکه زرد روی ناخن را از بین می برد .

۲- روغن نارگیل

روغن نارگیل برای سالم نگه داشتن ناخن ها و زیبایی آن ها بسیاد پیشنهاد شده است. روغن نارگیل به علت داشتن مواد مغذی زیاد که سبب حفظ رطوبت، تقویت و همچنین درمان عفونت های ناخن و قارچ ناخن مفید می شود، بسیار مفید است. شب ها قبل از رفتن به رخت خواب ناخن ها و دست ها را در روغن نارگیل فرو کنید. در روشی دیگر نصف فنجان روغن نارگیل طبیعی، نصف استکان عسل و ۴ قاشق اسانس رزماری را با هم مخلوط کنید، و اجازه دهید چند ثانیه بماند و سپس ناخن های خود را به مدت یک ربع در آن قرار دهید. این روش ها را هر شب انجام دهید تا نتیجه بخش باشد.

۳- آب پرتقال

روزانه ۱۵ دقیقه ناخن خود را در آب پرتقال قرار دهید و بعد بشویید . حتما ناخن های خود را مرطوب کنید.

۴- روغن زیتون

یکی از بهترین و موثرترین مواد طبیعی شناخته شده برای تقویت و رشد سریع ناخن روغن زیتون است، استفاده از روغن زیتون به علت داشتن ویتامین E بالا در ترمیم ناخن ها بسیار توصیه شده است. به علت اینکه ناخن را مرطوب می کند. علاوه بر این سبب گردش بهتر خون خواهد شد و به ترمیم ناخن های آسیب دیده می پردازد. روغن زیتون را ابتدا حرارت دهید و قبل از اینکه بخوابید آن را به ناخن ها بزنید، اجازه دهید که نیم ساعت روی ناخن بماند. در روشی دیگر ناخن های خود را به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در روغن زیتون گرم ببرید تا سبب تقویت ناخن های شما شود. این روش ها هر روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

۵- گیاه دم اسبی

۳ قاشق از این گیاه را با آب جوش بگذارید جوش بیاید و بعد بگذارید سرد شود ، و بعد به مدت ۱۵ دقیقه ناخن های خود را قرار دهید .

۶- گزنه

۲ قاشق گزنه را با آب جوش بگذارید دم بکشد و بعد بگذارید تا سرد شود ، دست خود را ۱۰ بگذارید و بعد بشویید و مرطوب کنید .

۷- روغن بذر کتان

روغن بذر کتان به ترک ناخن کمک می کند . پنبه را به روغن بذر کتان آغشته کرد و به ناخن هایی خود بمالید . بعد ۱۰ دقیقه دست خود را بشویید و حتما مرطوب کنید .

۸- روغم بادام

روغن بادام در دو نوع تلخ و شیرین وجود دارد که یکی از روش های بسیار عالی برای تقویت ناخن به حساب می آید. روغن بادام به علت داشتن ویتامین E سبب مرطوب شدن ناخن ها می شود و از ترک خوردن و خشک شدن ناخن پیشگیری می کند. مقداری روغن بادام را روی ناخن بزنید و بگذارید تا روغن به خوبی جذب  ناخن شود. این روش را باید برای دو هفته هر روز انچام دهیدتا نتیجه خوبی به دنبال داشته باشد.

۹- ناخن هایتان را تمیز نگه دارید .

با تمیز نگه داشتن ناخن ها دیگر دچار قارچ و باکتری نخواهید شد . همچنین موقع ظرف شستن از دستکش استفاده کنید ، تا ناخن ها دچار قارچ و باکتری نشود .

۱۰- از مرطوب کننده استفاده کنید.

زمانی که از مرطوب کننده استفاده می کنید ، قشنگ ناخن و اطراف ناخن را نیز ماساژ دهید .

۱۱- از خواص روغن آرگان برای رشد ناخن مطلع شوید.

برای داشتن ناخن های زیبا از روغن آرگان استفاده کنید . روغن آرگان را به ناخن های خود بزنید و آن را ماساژ دهید .

رشد سریع ناخن دست

رشد سریع ناخن

 

شایع ترین مشکلاتی در رشد ناخن ها چیست؟

۱- تغییر رنگ ناخن

۲- خونریزی

۳- رشد کند ناخن

۴- تورم یا درد ناخن

روش های گیاهی رشد سریع ناخن 

ناخن هایتان شکننده هستند ؟ از مواد غذایی زیر استفاده کنید :

۱- میگو

۲- اسفناج

۳- گوجه فرنگی

۴- گوشت گاو

۵- عدس

۶- سینه مرغ

۷- گوشت بوقلمون

نکته مهم : اگر در شب ناخن خود را بگیرید ، کلسیم ناخن ها کم می شود ، پس بهتر است در شب ناخن خود را نگیرید .

روش های طبیعی رشد سریع ناخن 

چه دارو هایی برای سفت شدن و رشد سریع ناخن موثرند ؟؟

  1. قرص رینفولتیل
  2. کپسول اکوفن
  3. کپسول نوتری کپ
  4. کپسول آناکپس
  5. آمپول بیوتین بپانتینرشد سریع ناخن با در خانه 

بلند کردن ناخن (۲)