کمد های جادویی

تقریبا همه ی خانه ها داخل اطاق خواب یا گوشه ای از سالن ،کمد دیواری دارند. داشتن یک کمد دیواری بزرگ و جا دار بسیاری از مشکلات خانم های خانه را برای سر وسامان دادن به وسایل ، حل می کند .اما فقط بزرگ بودن کمد کافی نیست می شود یک فضای نه چندان بزرگ را ،کاربردی ساخت و بهترین استفده را از آن برد. در این مقاله نمونه ای از یک کمد با فضای کاربردی را بررسی می کنیم. می توانیم از برخی ایده های آن برای کمد های منزلمان استفاده کنیم.

- داخل کمد جایی خاص برای دراور، قفسه‌ها، جاکفشی و کشوها در نظر بگیرید.

,نکات خانه داری مفید

- یک جای مخفی را به لباس‌های کثیف اختصاص دهید. این کار را با استفاده از دو در به هم چسبیده که از پایین باز می‌شوند، انجام دهید. در داخل آن، سبد فلزی متحرک قرار دهید. در طبقه بالای این کمد برای دسترسی راحت‌تر، وسایل شوینده قرار دهید.

,نکات خانه داری مفید

- اگر فضای زیادی برای کمد دیواری دارید، از کف تا سقف را تقسیم‌بندی کنید. طبقات مربع شکل را به کیف‌ها اختصاص دهید.

- جعبه‌های مکعبی با طرح‌های مختلف، وسایل ریز را در خود جا می دهند و ظاهر کمد بسیار تمیزتر معلوم می‌شود.

,نکات خانه داری مفید

- لباس‌های ضخیم را به صورت تاشده روی قفسه‌ها بگذارید.

,نکات خانه داری مفید

- برخی چوب‌لباسی‌ها مخصوص قرار دادن روسری است. 10 تا روسری را به راحتی می‌توانید داخل چوب‌لباسی سوراخ‌دار قرار دهید. به این ترتیب از به هم ریختن روسری‌ها داخل کمد جلوگیری می‌شود. و یا اینکه آنها را تا کرده و در داخل کشو قرار دهید.

 

,نکات خانه داری مفید

,نکات خانه داری مفید

- در قسمت پایین کمد، یک جاکفشی چند طبقه در نظر بگیرید. با این نوع جاکفشی صبح‌ها مشکل انتخاب و پیدا کردن کفش نخواهید داشت.

,نکات خانه داری مفید

- با استفاده از باکس‌های پارچه‌ای زیپ‌دار؛ پتو، بالش‌ و ملحفه‌های اضافی را داخل آن‌ها بگذارید. برای دسترسی آسان‌تر به نوع قرار دادن آن‌ها داخل باکس توجه کنید.

,نکات خانه داری مفید

- از دو ردیف چوب‌لباسی استفاده کنید. پیراهن‌های مردانه را بالا و لباس‌های بلند را در قسمت پایین بگذارید.

,نکات خانه داری مفید

,نکات خانه داری مفید

- داخل طبقات از جعبه‌های مناسب با اندازه قفسه‌ها استفاده کنید و وسایل مختلف را داخل آن‌ها قرار دهید.

,نکات خانه داری مفید

- داخل یکی از قفسه‌های بلند یک آینه، عطرها و اودکلن‌های مورد نظر، جعبه جواهرات و یک قاب‌عکس قرار دهید.

,نکات خانه داری مفید

- با استفاده از برچسب‌های حروف آماده، محتویات داخل هر کشو را روی آن بنویسید تا وقت اضافه‌ای بابت پیدا کردن وسایل از شما گرفته نشود.

- در داخل کمد، جای مجزا و باریکی را به اتو و میز آن اختصاص دهید. در بالای این قسمت یک میله متحرک برای قرار دادن لباس‌های اتو شده در نظر بگیرید.

,نکات خانه داری مفید

- از میله‌های موازی در پایین کمد دیواری برای قرار دادن شلوارها استفاده نمایید. روی هر میله به راحتی دو شلوار و در مجموع 10 عدد جا خواهد گرفت. این چوب‌لباسی متحرک بوده و پیدا کردن شلوارها از طریق آن بسیار آسان است.

,نکات خانه داری مفید

- کشو کوچکی را برای قرار دادن موبایل، شارژر، ساعت، عینک و غیره به تفکیک اختصاص دهید. با تعبیه یک شیار در داخل کشو می‌توانید سیم شارژر را از داخل به برق وصل کرده و به راحتی موبایل خود را در جایی ثابت شارژ نمایید.

 

 

 

بخش خانواده ایرانی تبیان

منبع : tebyan.net