جزئیات آخرین اقدامات سازمان اورژانس در مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان

49

1398/10/24

14:55


جزئیات آخرین اقدامات سازمان اورژانس در مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان

سلامت نیوز:رئیس سازمان اورژانس کشور آخرین اقدامات امدادی این سازمان در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به خدمات این سازمان به مناطق سیل زده، اظهار داشت: از ابتدای بحران سیل تاکنون ۵۳ مادر باردار از مناطق سیل زده به بیمارستان منتقل شده‌اند.


وی ادامه دا: ۱۲ مادر باردار از مناطق فاقد راه دسترسی و آب گرفته توسط اورژانس هوایی به بیمارستان انتقال یافته‌اند؛ ضمن اینکه بالگرد اورژانس هوایی گناباد از امروز جهت خدمات رسانی به بیماران و شهروندان نیازمند گرفتار در سیل در چابهار به جمع نیروهای موجود اضافه خواهد شد


رئیس سازمان اورژانس کشور با تأکید بر اینکه عدم ارتباط راهها نباید مشکلی در ارائه خدمات ایجاد کند،افزود: ما موظف به رفع مشکلات مردم با استفاده از امکانات موجود هستیم.


کولیوند خاطرنشان کرد: هرچقدر بهتر بتوانیم بحران را کنترل کنیم از مشکلات آتی مردم جلوگیری کرده‌ایم و برای کمک به مردم همه توان و امکانات کشور را گسیل خواهیم کرد و جهت کاهش مشکلات آنها هیچ محدودیتی نداریم


وی با بیان اینکه بررسی ویژه بیماری‌های منتقله از آب و مشکلات بهداشت محیط با تیم‌های خبره عملیاتی انجام می‌شود،گفت: از ۳۲۷ روستای تحت پوشش شبکه بهداشت چابهار، ۱۲۰ روستا در محاصره آب و نیازمند مواد غذایی و بهداشتی هستند.


رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه کمبودهای دارویی در حال ارسال است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، تصریح کرد: مردم مناطق سیل‌زده نیاز مبرم به امداد رسانی و توزیع اقلام امدادی دارند.


کولیوند متذکر شد:‌ اورژانس هوایی با ۷ پرواز در روز جاری به ۱۴ بیمار در مناطق قصرقند و چابهار امداد رسانی و آنها را به بیمارستان منتقل کرده است؛ ضمن اینکه ۴ تیم واکنش سریع و ۲ تیم پشتیبان از اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در منطقه دشتیاری مستقر شده‌اند.
وی اضافه کرد: ۳ تیم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز در منطقه کار امداد رسانی را آغاز کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو