جدا خوابیدن زن و شوهر: ۵ نشانه که طلاق خواب برای شما خوب است

منبع: فرزند

535

1398/3/27

02:12


جدا خوابیدن زن و شوهر: ۵ نشانه که طلاق خواب برای شما خوب است

آیا از خوابیدن روی یک تخت و در کنار شریک عشقی‌تان لذت می‌برید؟ یا به جدا خوابیدن از هم فکر کرده‌اید، چیزی که به آن «طلاق خواب» می‌گویند؟

در این نوشتار درباره جدا خوابیدن زن و شوهر و اینکه در برخی مواقع می تواند سودمند باشد نکات مهمی را بیان میکنیم.

خوب یا بد، شریک رختخواب ما اغلب بر کیفیت خوابمان تاثیر می‌گذارد. بعضی آدم‌ها متوجه می‌شوند وقتی از شریک خواب‌شان جدا هستند خوب نمی‌خوابند در حالیکه عده‌ای دیگر بهتر می‌خوابند.

زوج درمانگرها اغلب خوابیدن در یک تخت را توصیه می‌کنند، چون این کار فرصت منظمی برای درآغوش کشیدن و نزدیکی فراهم می‌آورد که می‌تواند پیوندهای بین زوجین را تقویت و مستحکم‌تر کند. همچنین صمیمیت جنسی بیشتر را پرورش می‌دهد که با کیفیت رابطه ارتباط مستقیم دارد.

اما در مورد اثر معکوس چطور وقتی شریک شدن اتاق خواب ممکن است به جای تحکیم رابطه، آسیب زننده باشد.

بدیهی است شریک شدن رختخواب با کسی یک تصمیم بسیار شخصی است. اگر شما یا شریک زندگی‌تان موقع اشتراک تختخواب وضعیت خوابش بدتر می‌شود، در اینجا پنج نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد بهتر است طلاق خواب (جدا خوابیدن زن و شوهر) را انتخاب کنید.

شما برنامه خواب و بیداری بسیار متفاوتی دارید

زوج‌هایی که ساعت‌ها با فاصله از هم به خواب می‌روند اغلب یکدیگر را بیدار می‌کنند. مثلا، یکی از زوجین ممکن است ساعت ۹ بخوابد و ساعت ۵ صبح بیدار شود؛ شریک زندگی‌اش وقتی ساعت ۱ بامداد به رختخواب می‌رود خواب او را بر هم می‌زند و آن یکی هم وقتی ساعت ۵ بیدار می‌شود خواب این یکی را به هم می‌ریزد.

در ساعاتی که خوابشان همپوشانی ندارد، احتمال آنکه بغل کردن و نزدیکی کافی برای جبران به هم ریختن خواب وجود داشته باشد نخواهد بود.

مشکلات خواب به رابطه‌تان آسیب می‌زند

وقتی یکی از زوجین یا هر دو خوب نمی‌خوابند، این امر به رابطه‌شان ضربه خواهد زد. وقتی یکی از زوجین باعث مشکلات خواب برای دیگری می‌شود، مثلا به خاطر خر و پف بلند، تنش می‌تواند بالا بگیرد.

چرخه‌ی شومی به وجود خواهد آمد که در آن کیفیت رابطه‌ی بدتر به مشکلات خواب بیشتر، مشکلات بیشتر به مشکلات دیگر در رابطه، و … منجر می‌شود. نگرانی درباره‌ی کمبود صمیمیت ناشی از نخوابیدن در یک رختخواب ممکن است با مشکلات واضحی که این دشواری‌های خواب به وجود می‌آورند کمی توجیه شود.

در چنین شرایطی، جدا خوابیدن در واقع رضایتمندی از رابطه را افزایش می‌دهد.

مشکلات خواب بر سلامت شما (یا شریک عشقی‌تان) تاثیر می‌گذارد

خواب دچار وقفه می‌تواند اثرات جدی بر سلامت‌تان خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر با یک بیماری جدی دست به گریبان هستید، خواب خوب می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. در این موارد، سلامت‌تان در اولویت است. یادتان باشد با هم وقتی دوباره اوضاع خوب شد درباره‌ی مسئله‌ی خواب گفتگو کنید و به آن بپردازید.

شما و شریک زندگی‌تان به دلایل ایمنی به خواب شب نیاز دارید

اگر پیوسته خواب تان دچار اختلال باشد این امر می‌تواند به احساس بی‌خوابی در طول روز منجر شود، که نگرانی سلامتی جدی به شمار می‌رود به خصوص در طول انجام فعالیت‌هایی مانند رانندگی. در این موارد، زوجین ممکن است در شب‌های بحرانی «طلاق خواب» را اعمال کنند.

رابطه‌تان به اندازه کافی قوی هست که از عهده انجام این کار بر بیاید

اگر شما و شریک زندگی‌تان عموما از همراهی هم لذت می‌برید و از رابطه‌تان رضایت دارید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید نزدیکی و صمیمیت جنسی‌تان را حتی با دور از هم خوابیدن حفظ کنید.

شما می‌توانید توانایی‌های حل مسئله‌ی مشترک را به کار ببندید تا این «جدایی» را حل کنید و حتی از آن برای ساختن رابطه‌ای قوی‌تر استفاده کنید. مثلا، ممکن است قبل از جدا خوابیدن برای تعیین جای خوابیدن در یکی از اتاق خواب‌های‌تان برنامه ریزی کنید.

در بعضی از موارد ممکن است طلاق خواب نشانه‌ی مشکلی عمیق‌تر در رابطه باشد، مانند جدایی بیشتر یا رنجش و کینه‌ی فروخورده باشد. پیش از انتخاب طلاق خواب، با شریک‌تان درباره‌ی اینکه مسئله‌ای وجود دارد که نیاز باشد به آن بپردازید بحث کنید احتمالا به کمک زوج درمانگر.

طلاق خواب را می‌توان با موفقیت مدیریت کرد، درست مثل هر چالش دیگری که در روابط سالم ایجاد می‌شود. از طریق صداقت و ارتباط آشکار و روشن، شما و شریک زندگی‌تان می‌توانید صمیمیت و ارتباط‌تان را حفظ کنید و ممکن است از ساعات بیداری‌تان با هم لذت بیشتری ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو