در خانه های مجردی محدوده میدان امام حسین چه خبر است؟

در خانه های مجردی محدوده میدان امام حسین چه خبر است؟


منبع: روزیاتو

107

1398/10/24

16:45


خانه های مجردی مختلط کوچک و غیر مختلط ارزان در تهران و نقاط مختلف کشور، سال به سال در حال افزایش است. این یک واقعیت غیر قابل انکار است. همانند ازدواج سفید و مهاجرت داخلی و خارجی که خیلی جدی گرفته نمی شود، این قضیه نیز همچون بسیاری اتفاقات دیگر، زیاد جدی گرفته نمی شود.

جامعه ایران در حال پیر شدن است و ۲۰ سال دیگر شاهد وضعیت عجیبی در ایران خواهیم بود.

یکی از اثرات مهاجرت داخلی و فضای اقتصادی بد، حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ و افزایش خانه های مجردی کوچک است که پاتوق انواع و اقسام فساد است و آسیب های اجتماعی فراوانی را سبب می شود.

طلاق ها زیاد شده است، مردم کم تحمل تر از سابق شده اند، مشکلات اقتصادی فضای مبهمی را فرا روی زندگی ایرانیان قرار داده و به همه این ها باید به لشکر ۲۰ میلیونی بیکاران و مجردان زیر ۴۰ سال کشور نیز اضافه کرد.

۵ برنامه توسعه ۵ ساله ایران، دستاوردهای شگرفی برای رونق اقتصاد داشته اما با کف انتظارات ملت، فاصله ژرفی دارد.

خانه های مجردی، به نظر می رسد که یک واقعیت انکار ناپذیر در تهران و سایر مراکز استان ها است و شبکه های اجتماعی نیز مثل خرید و فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر، دسترسی به آن را تسهیل و تسریع کرده است.

اگر مشکل را از شبکه های اجتماعی بدانیم، در واقع تلاش کردیم تا صورت مساله را پاک کنیم. ما ایرانیان عزیز، سلاطین پاک کردن صورت مساله هستیم! اما مساله هم‌چنان بر سر جای خود باقی است.

پاتوق معتادان و مجرمان

خانه های مجردی تهران در مناطق ۲۲ گانه شهری، پراکنده است و فقط مخصوص به خانی آباد یا نیاوران و پونک نیست. اخیرا خانه های مجردی محدوده میدان امام حسین تهران، در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته است. چرا که طبق گفته های پلیس، شماری از آن ها پاتوق معتادان و مجرمان شده است.

گویا بیش از ۹۰ خانه مجردی در محلات اطراف میدان امام حسین تهران در قالب طرح انضباط اجتماعی در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفته و بسیاری پلمپ و شمار زیادی هم دستگیر شدند. یکی از دستگیرشدگان اعتراف کرده که در مدت کوتاهی توانسته از ۳۷۰ نفر کلاهبرداری کند.

در طرح شناسایی خانه های مجردی اطراف میدان امام حسین تهران، خانه هایی که اتاق هایش به چندین واحد تقسیم شده و هر واحد به چندین نفر اجاره داده شده است، شناسایی شد و به صاحبان منازل ۱۰ روز فرصت داده شد تا خانه تخلیه شود.

خانه های مجردی اطراف میدان امام حسین تهران، در ازای شبی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به معتادان و مجرمان اجاره داده می شد به گونه ای در یک خانه، ۲۰ تا ۳۰ اتاق مجزا ایجاد شده بود و در هر اتاق بین ۵ تا ۱۰ نفر ساکن بودند.

مال خری، مصرف مواد مخدر، قاچاق، قمار و غیره، رخ داده است. ۲۰۰۰ نفر در خانه های مجردی محدوده میدان امام حسین تهران ساکن بودند که در بین آن ها ۷۰۰ معتاد متجاهر شناسایی شده است و به کمپ های ترک اعتیاد و بازپروری اعزام شدند. قرار است طرح برخورد با خانه های مجردی اطراف میدان امام حسین تهران در سایر مناطق شهری پایتخت نیز دنبال شود.

اجاره دادن خانه نیازمند مجوز است. اما به نظر می رسد با توجه به رشد قارچ گونه سایت های اجاره روزانه، ساعتی، هفتگی و ماهانه خانه در تهران و مراکز استان ها از معمولی تا لاکچری، این قضیه خانه مجردی، ضابطه خاصی ندارد و خیلی ها از این راه، درآمد سرشاری دارند. در آگهی اجاره برخی از خانه های مجردی در بالا شهر پایتخت، خانه های دوبلکس و استخر دار که اجازه ورود حیوان خانگی هم داده می‌شود، مشتریان زیادی دارد.

همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید، در یک اتاق، تخت های چند طبقه قرار گرفته و فضایی برای استقرار ۴ تا ۱۰ نفر در یک اتاق فراهم شده است.

خانه مجردی

اقدام پلیس به پلمپ یکی از خانه های مجردی غیر مجاز در محدوده میدان امام حسین تهران

هشدار کلانتری ۱۰۴ عباس آباد تهران به مالک یکی از خانه های مجردی تهران

پشت بام یکی از خانه های مجردی در تهران

اتاقی که محل اسکان ۱۰ نفر است

سبک زندگی عجیب در یکی از خانه های مجردی تهران

محصولات قاچاق کشف شده در یکی از خانه های مجردی تهران

خانه های مجردی

فضای یکی از خانه های ۲ طبقه مجردی تهران

به نظر برخی از جامعه شناسان، خانه های مجردی را نباید نهی کرد. نوعی از سبک زندگی است و اگر از فضای خانه های مجردی محدوده امام حسین تهران، ذهن را آزاد کنیم، می توان این فرضیه را دنبال کرد که جوانان علاقمند به استقلال هستند.

مخصوصا که در ایران، استقلال جوانان از بعد اقتصادی و اجتماعی، بر خلاف غرب، خیلی دیر رخ می دهد. به نظر می رسد که باید رفتار جامعه و خانواده نسبت به جوانان تغییر یابد. در خوابگاه و خانواده باید نسبت به جوانان رفتاری داشته باشیم که احساس آرامش بیشتری داشته باشد. به هر حال، هر دم از این باغ، بری می رسد . . .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو