چگونه از موهای اسیب دیده خود مراقبت کنیم؟

چگونه از موهای اسیب دیده خود مراقبت کنیم؟


منبع: زیبامون

302

1398/10/24

18:15


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم به شما روش های مراقبت از موهای آسیب دیده را آموزش دهیم.

چگونه از موهای اسیب دیده خود مراقبت کنیم؟

این روزها کارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید با موهایتان انجام دهید. می توانید آنها را به مدل های متفاوت و زیبایی ببافید. می توانید آنها را بالای سرتان گوجه ای جمع کنید یا می توانید به آرایشگرتان دستور بدهید که موهایتان را صورتی رنگ کند.

موهایتان ممکن است امروز فر باشند و فردا صاف یکدست شوند. اما تا حالا به این فکر کرده اید که تمام این تغییرات چه تاثیری روی موهایتان می گذارد؟ با ما در زیبامون همراه باشید تا روش هایی را که می توانید از موهای آسیب دیده خود به کمک آنها مراقبت کنید را با هم بررسی کنیم.

اکثریت خانم‌ها تنوع را دوست دارند و وقتی حرف از مراقبت از موهای شان به وسط می آید کمی تنبل می شوند. در واقع خانم ها میخواهند بتوانند بارها و بارها استایل و رنگ موهای خود را تغییر دهند بدون اینکه به موهایشان آسیبی برسد. اما این مسئله ممکن نیست. اگر شما آدم تنوع طلبی هستید باید با عواقب آن نیز کنار بیایید. تغییر رنگ و مدل موها باعث می شود که موهای شما از روند طبیعی خودخارج شوند و آسیب دیده و خشک شوند در ادامه روشهایی را که می توانید با کمک آن ها از میزان آسیب دیدن موهای تان به حد مطلوبی کم کنید را با هم بررسی می کنیم.

مورد اول : دمای وسایلی را که برای موهایتان استفاده می کنید را پایین بیاورید

مراقبت از مو

 برای خانمهایی که عاشق تغییر دادن مدل موهای شان هستند اتوی مو و سشوار مثل چوب جادویی اشان  است .شما می توانید با کمک این وسایل تغییرات بسیار خاصی روی موهایتان پیاده کنید. می توانید کاری کنید که موهایتان پرپشت تر به نظر برسد و یا چین های بیشتری داشته باشد. اما هرچیزی یک قیمتی دارد و این روش های خاص برای زیبایی موها باعث می‌شود که آنها صدمه ببینند.

بر اساس گفته های متخصصان پوست و مو یکی از رایج ترین اشتباهاتی که خانم ها هنگام مراقبت از موهایشان به آن مرتکب می شوند این است که دمای اتوی مو و یا سشوار را بیش از حد بالا می برند.بالاترین دمای اتوی مو و سشوار، مخصوص افرادی است که موهای به شدت و پرچین و شکنی دارند. اگر موهایتان عادی و بدون پیچش خاصی هستند با دمای متوسط نیز کارتان راه می افتد.

پس نیازی نیست که دمای اتو موی خود را تا بالاترین حد ممکن افزایش دهیدو در واقع اگر میتوانید بیخیال استفاده از همچنین  وسایلی شوید نیز بهتر است. دما و حرارت از هر چیزی بیشتر به مو آسیب میزند. اگر نمی توانید دست از استفاده از سشوار و اتوی مو بردارید بهتر است از سرم های مو و فرمول هایی که باعث می‌شوند مو در برابر حرارت مقاوم شود قبل از استفاده از سشوار و اتوی مو بهره بگیرید تا میزان آسیب دیدن موهایتان به حداقل برسد.

مورد دوم : از موهای خیس خود با احتیاط مراقبت کنید

مراقبت از مو

موهای شما هنگامی که خیس هستند در آسیب پذیر ترین حالت ممکن قرار دارند به احتمال اینکه با هر چیزی آسیب ببینند نیز بیشتر است. مهم نیست موهایتان لخت هستند یا فر، موهای خیس با هر چیزی می توانند دچار مشکل شوند . هرگز سعی نکنید موهای خیستان را برس بکشید و یا شانه کنید مگر اینکه با برس هایی که مخصوص این کار ساخته شده اند. متخصصان پوست و مو باور دارند که برای شانه کردن موهای خیس بهتر از شانه های دانه درشت استفاده کنید.

وقتی از حمام خارج میشوید سعی نکنید با استفاده از حوله و بیش از حد کشیدن آن به موهایتان آنها را خشک کنید. برعکس با ضربات آرام حوله روی موهایتان و البته با کمک حوله‌ای که به شدت نرم است با ملایمت آب آنها را بگیرید. همچنین وقتی موهایتان خیس است با کش های پلاستیکی آن‌ها را نبندید، این باعث می‌شود موهایتان بشکند. این روش ها باعث میشوند موهایتان کمتر اسیب ببینند

مورد سوم : از  ماسک های موی مغذی و قوی استفاده کنید

مراقبت از مو

وقتی حرف از نرم کردن و مراقبت از موها وسط می‌آید. ماسک های مو از مهم ترین وسایلی هستند که شما به آنها نیاز دارید. آنها سرشار از موادی هستند که باعث می شوند موهایتان تغذیه شده و آبرسانی شوند. ماسک های مو حاوی ویتامین ها ، روغن ها و مواد طبیعی ای هستند، که برای مو ضروری است. همچنین ماسک های مو از نرم کننده های طبیعی غلیظ تر هستند. در نتیجه وقتی آنها را روی موهای خیس میزنید سر جایشان می‌مانند و بهتر به مغز مو فرو می روند.

این باعث می شود که فرمول های استفاده شده در این ماسک ها بیشتر روی سطح مو بماند و تمام منافذ و نقاط مو را پوشانده و پر کند و در نتیجه بیشتر به موی آسیب دیده کمک برساند. حتی بعد از این که موهایتان را شستید نیز ماسک های مو هنوز هم دارند کارشان را انجام می‌دهند. ماسک ‌مویی بخرید که برای نوع و شرایط موهایتان مناسب است. برای موهای آسیب دیده، رنگ شده، فر و هر مدل دیگری از مو ماسک موی خاصی وجود دارد. هفته ای یک تا دو بار از آنها استفاده کنید و در هنگام استفاده از آن ها عجله نکنید. زیرا که هر چه بیشتر روی موهایتان بماند تاثیر آنها نیز بیشتر می‌شود.

مورد چهارم:   از روغن ها و کرم های موی قوی استفاده کنید

مراقبت از مو

کرم ها و روغن های مو مانند بادیگارد های 24 ساعته موهای شما هستند. آنها به موهای شما خدمت‌رسانی می‌کنند و از آنها در فاصله زمانی که دوباره به حمام می رویم و موهای تان را می‌شورید مراقبت ویژه به عمل می‌آورند. مثل اکثر محصولات مربوط به مو، روغن ها و کرم های مو نیز باید بر اساس نوع موهایتان انتخاب شوند. برای اکثر موها و اکثر نیازهای مو ،کرم و روغن خاصی وجود دارد.

اگر می خواهید از موهای رنگ شده تان مراقبت کنید یا اینکه از موهایتان در برابر نور خورشید محافظت کنید تا زود رنگشان نرود و حتی اگر موهایتان فر است و برای مرتب کردن و آبرسانی به آنها نیاز به یک روغن خاص دارید،برای تمام آنها روغن مناسب وجود دارد. برای اینکه تاثیر بیشتری بگیرید این روغن ها را وقتی که موهایتان نمدار است به آنها بزنید و با یک شانه دندانه درشت آنها را شانه بزنید.

مورد پنجم : پیش یک متخصص موی حرفه ای بروید

مراقبت از مو

 بعضی وقت ها مراقبت های خانگی که برای موهایتان انجام می دهید کافی نیست. شاید موهایتان آنقدر آسیب دیده اند که دیگر نمی توانید خودتان برایشان کاری کنید. در این مواقع رفتن به یک سالن مخصوص مو و گرفتن مراقبت حرفه ای به شدت توصیه می شود. در سالن های مراقبت از مو، متخصصان با روش های بی نظیری که تمرکزش روی بازیابی قدرت مو و تغذیه آن است به کمک موهایتان می آیند.

آنها همه نقاط ضعف موهای شما را تشخیص داده و می توانند با هر آسیبی مقابله کنند. تک‌تک تارهای موهای شما هنگام گرفتن یک مراقبت حرفه ای تحت تاثیر قرار میگیرد و بعد از آن موی شما جان تازه ای خواهد گرفت. پس اگر موهایتان در حدی آسیب دیده که نگران کننده است به یک متخصص مو مراجعه کنید تا هر چه زودتر مشکلات آن را برطرف کند.

مورد ششم : از ریشه های موهایتان مراقبت کنید

مراقبت از مو

یکی از دلایلی که موها شکننده و آسیب پذیر می‌شوند این است که  به علت قرار گرفتن آنها در معرض حجم زیادی از مواد شیمیایی ریشه ها ضعیف شده اند. پروسه هایی مثل دکلره کردن و یا عوض کردن رنگ مو می تواند باعث شود که ریشه ها و پایه های موهای شما آسیب پذیر شوند. در نتیجه اگر قصد دکلره کردن موهایتان را دارید و می خواهید آنها را رنگ کنید. آرایشگر باید از فرمول هایی که باعث میشوند ریشه موها در هنگام همچین مواردی آسیب نبیند استفاده کند در غیر این صورت ممکن است موهایتان تا مدت ها پس از رنگ کردن نیز ضعیف و آسیب پذیر باشد.

مورد هفتم : به موخوره های خود رسیدگی کنید

مراقبت از مو

هنگامی که پایین موهایتان درگیر موخوره می شود هر چه دیرتر به آنها رسیدگی کنید شدت آنها نیز بیشتر می شوند . موخوره ها باعث می شوند که موهای سالم تان نیز تاثیر بگیرند و پایین مو هایتان بی روح و شلخته و شکسته شود. برای اینکه از پیشروی موخوره جلوگیری کنید در مرحله اول باید از شامپوهایی که موها را قوی می‌کنند استفاده کنید و همچنین از نرم کننده ها و روغن های مراقبت از پوست نیز چشم پوشی نکنید. برای اینکه موخوره های موهایتان از کنترل خارج نشود گاه به گاه پیش یک ارایشگر و متخصص مو بروید تا آنها را قطع و مرتب کند. برای کوتاه کردن مو خوره نیاز نیست حجم زیادی از موهایتان را از دست بدهید. استایلیست میتواند فقط یک مقدار کم از موهایتان را برای اینکه از آسیب دیدن بقیه موهایتان  جلوگیری کند کوتاه کند. 

مورد هشتم : با اگاهی شنا کنید و در مقابل نور آفتاب مراقب باشید

شنا کردن یکی از چیزهایی است که برای بدن به شدت خوب است اما برای موها زیاد جالب نیست.هنگامی که از استخر خارج می شوید روی موهای تان حجم زیادی از کلر و مواد شیمیایی دیگر وجود دارد و اگر در دریا و آبهای طبیعی شنا کرده باشید موهایتان حد زیادی نمک جذب کرده است .

تمام اینها باعث می‌شود که موهایتان ضعیف و حساس شود. آفتاب گرفتن بعد از شنا نیز باعث می شود که این مواد روی موهایتان خشک شوند و به اسیب پذیر شدن آنها دامن بزند. اگر از افرادی هستید که زیاد شنا می کنید، حتماً بعد از شنا دوش بگیرید و نگذارید موهایتان با آب استخر و یا دریا خشک شود. همچنین می توانید قبل از اینکه وارد استخر شوید از ماسک های مراقبت از مو استفاده کنید و بعد از آن نیز روی سرتان کلاه بگذارید تا نور آفتاب به آنها آسیبی نرساند.

مورد نهم : نگذارید موهایتان تشنه بمانند

موهای خشک همیشه شکننده و بی حالت به نظر می رسند به همین علت شما نباید هیچ وقت به موهایتان اجازه بدهید که خشک بمانند. علت بیشتر آسیب هایی که به مو می رسد از خشکی مو نشأت می گیرد و شما نیاز است که با یک روتین منظم همیشه موهایتان را آبرسانی کنید. برای موهایتان یک‌رژیم آبرسان تهیه کنید و از شامپوهای مخصوص آبرسانی، نرم کننده های مخصوص آبرسانی و ماسک ها و روغن هایی که به موها رطوبت و تازگی می بخشند به طور مرتب استفاده کنید.  ابرسانی مناسب و کافی به موها باعث می‌شود که موهایتان قوی باشند و دچار خشکی نشوند و موهایی که خوب آبرسانی شده اند کمتر دچار مشکلات دیگر نیز می‌شوند.

مورد دهم : عاقلانه و خوب موهایتان را شامپو بزنید

اگر موهایتان آسیب دیده است از شامپوهای استفاده کنید که حاوی سولفات نیستند و مخصوص موهای آسیب دیده طراحی شده اند. شامپوهایی که دارای مواد طبیعی هستند بیشتر می توانند به موهایتان برای ترمیم شدن کمک کنند. از شامپو زدن بیش از حد خودداری کنید و اگر نیاز به تمیز کردن مداوم موها و کف سرتان دارید از شامپوهای خشک استفاده کنید. موهای تان را با آب ولرم و یا سرد بشویید. پروسه شامپو زدن تان را نیز با آب سرد تمام کنید. آب سرد می‌تواند به موهای آسیب دیده کمک زیادی برساند، زیرا که منافذ مو را میبندد و باعث می شود که چربی مو داخل آنها بماند و در نتیجه موهای تان دیر تر خشک شده و نرم تر می مانند.

امیدواریم با کمک این مقاله توانسته باشیم شما را در زمینه مراقبت از موهایتان آگاه کرده باشیم تا بتوانید از آسیب دیدن بیشتر موهای باارزشتان جلوگیری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو