سید محمود علوی که در مراسم هفتمین روز شهادت سرداران شهید استان کرمان شرکت کرده بود این مطلب را در منزل شهید امیر مرادی از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی اعلام کرد و افزود: به محض برگشتن به تهران مجدداً پیگیر قرار گرفتن جان باختگان حادثه مراسم تشییع شهید سلیمانی در کرمان خواهم شد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه این کار به تنهایی توسط بنیاد شهید با توجه به قوانین بنیاد، امکانپذیر نیست و از طریق مقام معظم رهبری موضوع را پیگیری خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و تعدادی از فرماندهان و نمایندگان استان نیز با امضا نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست کرده اند جانباختگان مراسم تشییع سرداران سلیمانی و پورجعفری در زمره شهدا قرار گیرند.

وزیر اطلاعات ضمن عرض تسلیت به خانواده امیر مرادی نخبه کرمانی و از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی برای پدر، مادر و بستگان این نخبه علمی از درگاه خداوند متعال طلب صبر کرد.

وزیر اطلاعات اعلام کرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به محض اطلاع از اصابت موشک به هواپیمای مسافربری بر بیان واقعیت به مردم تصریح کردند.

وی بر بررسی‌های تکمیلی سانحه هوایی تاکید کرد.

همچنین شامگاه سه شنبه ۲۴ دی ماه وزیر اطلاعات به اتفاق فدایی استاندار کرمان در منزل یکی از جان باختگان مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز حضور یافت و با خانواده رشیدی ابراز همدردی کرد.

علوی از خداوند منان، صبر و شکیبایی برای خانواده‌ها و بازماندگان جانباختگان مسالت کرد.