راه‌اندازی اپلیکیشن "کتابته" برای جبران کمبود کتاب‌خوانی

103

1398/3/27

08:53


جعفر پوراسماعیلی معتقد است، اپلیکیشن "کتابته" امکان قرار گرفتن کتاب در سبد کالای خانواده ایرانی را فراهم می‌کند.

راه‌اندازی اپلیکیشن "کتابته" برای جبران کمبود کتاب‌خوانی

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، جعفر پوراسماعیلی مدیرعامل اپلیکیشن "کتابته"، به هنرآنلاین توضیح داد: حدود دو سال پیش، با مشاهده آمار و نمودارهای میزان مطالعه در ایران، سرگرمی‌ها و تفریحات ناسالم دوستان و اطرافیان، تنش‌ها و بسیاری درگیری‌های فکری و ... که اغلب با کمی مطالعه کردن قابل جبران است تیم ما را به فکر فرو برد که به نوبه خود چه کمکی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و بهبود اوضاع اطراف‌مان می‌توانیم داشته باشیم. در نتیجه تصمیم به تحقیق و پژوهش گرفتیم که ما چرا کتاب نمی‌خوانیم؟! قیمت‌ کتاب، نداشتن انگیزه برای مطالعه، تنوع و حجم کتاب، نبود کتاب جزو سبد خریدهای اصلی خانواده از مشکلات اصلی این حوزه بود که با هدف‌گذاری این نقاط، اپلیکیشن "کتابته" طراحی و راه‌اندازی شد تا با ابزار، امکانات و قواعد طراحی شده، برای جبران این کمبودها برآییم.

او با بیان این که "کتابته" ترکیب دو کلمه کتاب و هفته و به معنی (کتاب هفته) است و کاربران به صورت هفتگی کتاب را می‌خرند و حضور آن‌ها در مسابقه به صورت رایگان است، افزود: مخاطبان در طول هفته به خواندن و تبادل‌نظر درباره یک کتاب می‌پردازند، به پرسش‌ها پاسخ می‌دهند، کتاب هدیه می‌دهند، دوستان‌شان را به چالش دعوت می‌کنند، و به میزان دقت و سرعت عمل امتیاز بدست می‌آورند، در پایان هفته براساس امتیاز کسب شده رتبه نهایی آن‌ها محاسبه و به شرکت‌کنندگان جوایز نقدی پرداخت می‌شود. نکته مهم این است که همه افراد شرکت‌کننده بدون قرعه‌کشی و به نسبت تلاش خود جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

پوراسماعیلی با تاکید بر این که اپلیکیشن "کتابته" با هزینه شخصی تامین شده و اسپانسری ندارد، ادامه داد: این برنامه به منظور ارائه هر هفته یک کتاب خوب توسط یک سلبریتی طراحی شده ولی به دلیل هزینه‌های سنگین تولید محتوا، جوایز و حواشی هر دوره، در حال حاضر مسابقه به صورت دو هفته‌ای برگزار می‌شود.

به گفته او، تاکنون هنرمندانی چون کاوه خداشناس، گلاره عباسی، سوگل طهماسبی، امیررضا دلاوری و شبنم قلی‌خانی با اپلیکیشن همکاری داشتند.

پوراسماعیلی افزود: "کتابته" پس از گذشت دو ماه از راه‌اندازی و طی چهار دوره، بدون اسپانسر مالی و بدون هیچ‌گونه تبلیغات توانسته است در دوره آزمایشی خود آماری را بدست آورده که با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات فراوان آن هم در حوزه‌ای مانند کتاب، نتیجه بسیار امیدوارکننده است. مجموع کاربر ثبت نامی 1800 نفر، تعداد کاربر فعال این دوره 200 نفر، مجموع مطالعه انجام شده 30000 دقیقه، متوسط مطالعه هر کاربر 45 دقیقه و مجموع جوایز 19 میلیون تومان بوده است.

او تاکیدکرد: کتاب‌های معرفی شده در اپلیکیشن "کتابته" امکان دانلود ندارند و پی‌دی‌اف آن نیز ارائه نمی‌شود. ناشران می‌توانند با خیال راحت آثار خود را در اختیار ما قرار دهند و نگرانی از کپی کردن آن نداشته باشند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو