خاصیت های پوست موز برای زیبایی و سلامتی

خاصیت های پوست موز برای زیبایی و سلامتی


منبع: زیبامون

201

1398/10/25

18:37


با زیبامون همراه باشید تا شما را با قابلیت هایی که پوست موز در خودش پنهان کرده است اشنا کنیم.

خاصیت های پوست موز برای زیبایی و سلامتی

موز یکی از میوه های به شدت لذیذ، خوشمزه و محبوب است که مواد مغذی بسیاری را نیز در خود جای داده است. شما می توانید با خوردن یک عدد موز حد زیادی از فیبر و مواد مغذی مورد نیاز بدنتان مثل پتاسیم و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین سی و غیره را به خودتان هدیه کنید. معمولاً اکثر افراد پس از خوردن موز پوست آن را دور می‌اندازند و هیچ ایده ای ندارند که چه استفاده هایی میتوان از آن کرد. در این مقاله از زیبامون میخواهیم شما را با قابلیت‌های پوست‌ موز آشنا کنیم تا شاید از این پس دیگر قصد نکنید پس از خوردن موز آن را دور بیندازید.

پوست موز برای مراقبت از پوست

پوست‌ موز

 متخصصان پوست در زمینه پوست موز ایده های جالبی دارند و همیشه توصیه می کند که از این قابلیت ها تا می توانید بهره بگیرید. استفاده از قابلیت های پوست موز کم هزینه و بسیار آسان است در ادامه تعدادی از آنها را برای شما شرح می دهیم.

  • شما می توانید با مالیدن پوست موز به صورت تان از خاصیت بی نظیر آن بهره ببرید. پوست موز باعث می‌شود پوستتان درخشان شده و چین و چروک‌ها و خط هایش نیز کمتر شود.
  • یک پوست موز را روی چشمانتان قرار دهید تا از پف کردن آن کم کرده و سیاهی زیر چشم ها را نیز کم رنگ کنید.
  • شما می توانید همچنین از پوست موز به عنوان یک وسیله برای آبرسانی به پوست تان نیز استفاده کنید و با قرار دادن آن روی پوستتان باعث شوید که پوست خشک تان به حد زیادی رطوبت دریافت کرده و آبرسانی شود.
  • یکی دیگر از قابلیت‌های پوست موز این است که با مالیدن آن به پوستتان می تواند باعث شوید که زخم های آکنه و جای جوش ها کمرنگ شده و بعد از مدتی محو شوند. برای گرفتن نتیجه بهتر این کار را باید زود به زود انجام دهید.
  • پوست موز همچنین برای بیماری پوستی پسوریازیس به شدت مفید است. شما می توانید پوست موز را روی نواحی ای که خارش دارد و دچار پسوریازیس شده قرار دهید و از خارش و سوزش این نواحی به حد زیادی کم کنید.

پوست‌ موز

  • یکی دیگر از قابلیت های بی نظیر پوست موز توانایی آن برای از بین بردن زگیل های پوستی است. برای این کار شما نیاز نیست کار زیادی انجام دهید و فقط کافی است هر شب تکه ای از پوست موز را روی ناحیه ای که دچار زگیل شده قرار دهید و بگذارید تمام شب روی آن ناحیه باقی بماند. می توانید برای ثابت نگه داشتن پوست موز روی ناحیه زگیل دار آن را با یک پارچه تمیز ببندید.

اگر چه که موارد گفته شده توسط تحقیقات پزشکی تایید نشده است، اما متخصصان پوست و افرادی که از این روشها استفاده کردند گزارش داده اند که نتایج مثبتی از این موارد گرفتند. تحقیقات نشان می‌دهد که موز به حد زیادی سرشار از فنولیک است .فنولیک یکی از ماده هایی است که به شدت قابلیت های ضد میکروبی و آنتی اکسیدان دارد و همانطور که میدانید آنتی اکسیدان ها به شدت برای سلامت پوست و بدن ضروری و مورد نیاز هستند. بر اساس تحقیقاتی نیز که در سال 2011 انجام شده، پوست موز دارای قابلیت های بایواکتیو است. این قابلیت ها به این معناست که پوست موز قادر است به سلول ها کمک کند خودشان را سریعتر بازسازی کنند.

در نتیجه پوست موز می‌تواند به شدت به پوست شما کمک برساند و باعث شود که پوستتان جوان بماند، درخشان شود و همچنین لکه های پوستی سریعتر برطرف شوند. همچنین یک سری از تحقیقات نشان داده است که پوست موز علاوه بر موارد گفته شده خاصیت ضد التهاب نیز دارد و اگر پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده و یا در ناحیه ای از آن التهاب ایجاد شده است ،می توانید با قرار دادن پوست موز روی آن این التهاب را برطرف کرده و مشکل پوستتان را حل کنید.

استفاده از پوست موز برای سلامت مو

پوست‌ موز

متخصصان پوست و مو و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند و تحقیق می کنند باور دارند که استفاده از پوست موز برای تهیه ماسک مو به شدت مفید و خوب است. پوست موز قابلیت این را دارد که باعث بشود موهای شما نرم تر و درخشان تر بشوند. همچنین پوست موز دارای آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد در هوا را دفع کرده و باعث می‌شود موها قوی تر و سالم تر شوند. اما فراموش نکنید که برای استفاده از پوست موز برای ماسک مو باید پوست موز هایی که از آنها استفاده می کنید تازه باشد و نباید پوست های موز را برای مدت طولانی در یخچال نگه دارید زیرا که خاصیت و قابلیت‌های آن با فریز شدن و نگهداری در یخچال از بین خواهد رفت.

تهیه ماسک نرم کننده مو از پوست موز

  •  برای تهیه ماسک نرم کننده مو با پوست موز شما به راحتی می توانید پوست موز را کوبیده و تبدیل پوره کنید و روی موهایتان بگذارید. اگر میخواهید حتی قوی‌تر نیز عمل کنید، پوره به دست آمده را با مقداری روغن نارگیل و یا آواکادو مخلوط کرده و روی موها قرار دهید. اگر آواکادو در دسترس ندارید پودر کاکائو نیز جایگزین خوبی برای این مسئله است مخلوط به دست آمده را تا 15 یا 20 دقیقه روی موهایتان قرار دهید و سپس آن را بشویید.
  •  یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای موهای تان با پوست موز ماسک درست کنید این است که پوست موز و مقداری روغن نارگیل و روغن زیتون را با یک عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و آن را به موهایتان بمالید و بگذارید تا 20 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس آنها را بشویید. همچنین پوست موز می تواند مانع ریزش مو ‌شود و شما می‌توانید با کمک موز و پوستش و مخلوط کردن آن با مقداری ماست یک ماسک موی خمیری خوب بدست بیاورید و با قرار دادن آن روی موهایتان و با انجام این عمل حداقل دو بار در هفته باعث شوید که ریزش موهایتان کم شود و ریشه موهایتان قوی و سالم تر شوند و رشد بهتری نیز داشته باشند.

استفاده از پوست موز برای سفید کردن دندان ها

پوست‌ موز

 بر اساس تحقیقاتی که در سال 2015 انجام شد پوست موز دارای آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال هایی است که می تواند باعث شود میکروب هایی که روی دندان ها و لثه ها تاثیر منفی می گذارند ،ضعیف شوند. این قابلیت های پوست موز همچنین به بیماری های مربوط به دندان ها و لثه ها نیز کمک میکند تا سریعتر درمان شوند. پوست موز قابلیت این را دارد که دندان ها را نیز جرم گیری کند. از آنجایی که پوست موز یک منبع سرشار از کلسیم است و همچنین پتاسیم زیادی دارد ، دندان‌ها و لثه‌ها را بهبود می دهد و همچنین جرم و لکه های روی آنها را از بین می برد.

اگر دندانتان آبسه کرده است و یا لثه های بیماری دارید پوست موز را روی نواحی مشکل دار قرار دهید تا به کاهش التهاب کمک کند. همچنین پوست موز به خاطر قابلیت اسیدی که دارد می‌تواند مثل مسواک یا دهان شویه عمل کند و با مالیدن آن به دندان هایتان آنها را تمیز کرده و از جرم گرفتگی آنها جلوگیری می توانید بکنید. اگر کشیدن پوست موز به دندان هایتان را زیاد انجام دهید، دیرتر دچار پوسیدگی دندان میشوید. برای این کار فقط کافی است که پوست موز را روی دندانهایتان بکشید و یا با آن پوره درست کرده و آن را روی خمیر دندان بگذارید و با استفاده از آن دندان هایتان را ماساژ دهید.

استفاده از پوست موز برای کمک های اولیه

یکی دیگر از قابلیت های بی نظیری که پوست موز دارد این است که به خاطر آنتی باکتریال ، آنتی میکروب و آنتی اکسیدان بودن می تواند به عنوان مرهم برای زخم های شما عمل کند. از آنجایی که پوست موز قابلیت ضد التهابی نیز دارد از زمان های قدیم تا کنون توسط افراد به عنوان یک مرهم مناسب برای خیلی از موارد استفاده شده است. شما می توانید با قرار دادن پوست موز روی آفتاب سوختگی ،کهیر های پوستی و یا جای زخم نیش حشرات باعث شوید که سوزش و خارش کم شود و التهاب کاهش پیدا کند. شما همچنین می توانید یک عدد پوست موز یخ زده را روی پیشانی تان قرار دهید و یا آن را روی پشت گردنتان قرار دهید تا سر دردتان کاهش پیدا کند. همچنین اگر ناحیه ای از پوست تاول زده است برای 15 دقیقه پوست موز را روی سطح آن قرار دهید تا از التهاب تاول بسته شود و ورم آن بخوابد.

قابلیت های خوراکی پوست موز

پوست‌ موز

شاید عجیب به نظر برسد اما اکثر افراد این را نمی دانند که می توان از پوست موز استفاده خوراکی نیز کرد و معمولاً اگر به این مسئله اشاره شود با آن به عنوان شوخی برخورد می کنند. اما پوست موز قابلیت این را دارد که خورده نیز بشود. برای اینکه بتوانید پوست موز را بخورید و از خاصیت های بی نظیر آن استفاده کنید روش های زیر را پیش رو دارید.

  • می توانید پوست موز را در آب بجوشانید و از آن چای درست کنید. این چایی حاوی تمام خاصیت هایی خواهد بود که درون پوست موز است و مستقیما به بدن شما تزریق می شود. شما با کمک این چای تا مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد آنتی باکتریال را وارد بدنتان می کنید که بسیار برای شما و پوست و موهایتان مفید است.
  •  یکی دیگر از روش هایی که می‌توانید از پوست موز استفاده خوراکی بکنید این است که از پوست موز در تهیه مربا استفاده کنید. مربای پوست موز به شدت می تواند خوشمزه باشد و همچنین بسیار مفید است.
  •  روش دیگری که می‌توانید از پوست موز استفاده کنید. پختن پوست موز با آب و شکر است تا آن را تبدیل به ابنبات کنید و از خواص آن بهره ببرید.
  •  یک راه دیگر که می توانید با آن پوست موز را بخورید این است که پوست موز را با مقدار دیگری از میوه ها در مخلوط کن ریخته و با هم زدن آنها یک اسموتی درست کنید و نوش جان کنید.

جمع بندی

خیلی از تحقیقاتی که توسط دکترها متخصصان پوست و علاقه مندان به طب سنتی انجام شده است نشان می دهد که پوست موز چه در زمینه پزشکی و چه زمینه خوراکی و زیبایی قابلیت‌ها و فواید زیادی دارد. اما بیشتر این فواید مدارک ثبت شده ندارند و بیشتر بر اساس تجارب کسانی هستند که از آنها استفاده کردند و یا بر اساس طب سنتی می باشند. در نتیجه اگر شما قصد دارید که از پوست موز برای زیبایی و یا سلامتی به طور جدی استفاده کنید بهتر است اول با یک دکتر مشورت کرده تا مطمئن شوید که این مسئله به شما آسیبی نمی رساند. زیرا که ممکن است برای بعضی از افراد حساسیت ایجاد شود و یا پوست موز برای سلامتی‌شان مفید نباشد. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به شما کمک کرده باشیم تا با خواص بی نظیر پوست موز آشناتر شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو