شکل و شمایل متفاوت پل سالفورد در انگلیس/ عکسها

شکل و شمایل متفاوت پل سالفورد در انگلیس/ عکسها


منبع: ایران آرت

83

1398/10/25

20:41


مردم جنوب و شمال شهر این پل را مانند یک دیسک می‌بینند، در حالی که این پل برای مردم شرق و غرب شهر به شکل یک خط باریک دیده می‌شود.

ایران آرت: سالفورد یکی از شهرهای منطقه منچستر بزرگ در شمال غرب انگلیس است. طرح پیشنهادی برای پل meadows این شهر که توسط معماران پندا ارائه شده است در ظاهر مانند یک پل معلق عادی به نظر میرسد اما در نگاهی دقیق تر شکل بیضوی پل که افرادی که از روی آن عبور میکنند را احاطه میکند نمایان میشود. هدف اصلی طراحی پل فولادی سالفورد ایجاد یک نقطه برجسته برای شهر از طریق تبدیل سازه پل به یک نشان مشخص بود.

این پل که بر روی رودخانه ایرول ساخته شده است به عنوان یک نقطه برجسته برای شهر نشانه تعامل مردم با پل نیست، بلکه نشانه تعامل پل با مردم است. شکل ظاهری پل فولادی سالفورد شکل خود را برای مردم شهر تغییر میدهد و تجربه منحصر به فردی را برای شهروندان سالفورد ارائه میدهد و آن ها حتی بدون آن که از پل عبور کنند، میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

4

به گزارش سایت آبگینه، مردم جنوب و شمال شهر این پل را مانند یک دیسک میبینند، در حالی که مردم شرق و غرب شهر این پل را به شکل یک خط باریک میبینند. مردمی که از خیابان کرسنت چپل به پل نزدیک میشوند آن را به شکل یک پل لرزان عادی میبینند که توسط یک شاخه تیز معلق شده است.

3

المان های اصلی سازه این پل را لوله های فولادی برش خورده تشکیل میدهند که بر روی دو تکیه گاه بتنی قرار دارند و سازه بیضی شکل باعث شده است که این پل بدون ستون نگه دارنده ساخته شود. کابل های این پل میتوانند انرژی خورشید را در طول روز ذخیره کنند و برای روشن کردن پل در طول شب مورد استفاده قرار گیرند و پل را به یک نقطه برجسته برای تمام شبانه روز سالفورد تبدیل کنند.

5



2

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو