درمان فشار خون بالا با عناب + 2 ویدیو خواص مهم عناب

منبع: آسان طب

198

1398/2/28

23:16


فواید عناب برای سلامتی بسیار است. این میوه در کنار اینکه میتواند به کنترل وزن بپردازد، دارای پتاسیم بالا و سدیم کمی است که میتواند فشار خون را کنترل کند. در این بخش درباره مهمترین فواید عناب مخصوصا درمان فشار خون بالا اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.

11 خاصیت مهم عناب

 

خواص مهم عناب و درمان فشار خون بالا

 

خواص و فواید عناب

عناب میوه ای ای خوراکی است. عناب 2-3 سانتی متر طول دارد. وقتی نارس است لغزان و سبز است. پودر آن برای اعصاب بسیار مناسب است. میوه آن برای تصفیه خون استفاده می شود. همچنین بدلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان از سرطان پشیگیری میکند.

میوه ی کوچک، گرد و قرمز عناب پوست خوراکی و طمع شیرینی دارد. هزاران سال است که در طب سنتی چینی از آن استفاده می شود. این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. دارای خواص آرام بخشی است و منبع خوبی از آنتی اکسیدان های طبیعی است. به گزارش آسان طب مواد مغذی موجود در عناب به کاهش فشار خون کمک می کنند، بنابراین این میوه ی شیرین را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

فشار خون بالا خطر بیماری های قلبی و سکته ی مغزی را بالا می برد، بنابراین همیشه فشار خون خود را کنترل کنید و از دستورات پزشک پیروی کنید تا سالم بمانید.

فواید عناب و کنترل وزن

فواید عناب

۱۰۰ گرم عناب خام، ۷۹ کالری دارد. خوراکی های کم کالری همچون میوه های خام راه خوبی برای کاهش فشار خون هستند، زیرا به کاهش وزن یا جلوگیری از اضافه وزن و درمان چاقی کمک می کنند. چاقی یکی از عوامل مؤثر در افزایش فشار خون است. هر ۱۰۰ گرم عناب خشک، ۲۸۷ کالری دارد، بنابراین اگر به دنبال مصرف کالری کمتری هستید، از عناب تازه استفاده کنید.

سدیم کمی دارد

عناب فشار خون بالا را در حد سالم نگه می دارد، زیرا هر ۱۰۰ گرم از میوه ی تازه ی آن، تنها ۳ میلی گرم و هر ۱۰۰ گرم از میوه ی خشک آن، تنها ۹ میلی گرم سدیم دارد. یکی از مهم ترین راه های کنترل فشار خون، کاهش مصرف سدیم است؛ برنامه ی غذایی پر سدیم، باعث افزایش فشار خون می شود. 

پتاسیم بالا و فواید عناب

فواید عناب

عناب سرشار از پتاسیم است. پتاسیم یک الکترولیت است که میزان آب بدن را در حد متعادل نگه می دارد و به درمان فشار خون بالا کمک می کند. این ماده ی معدنی مهم به کنترل سدیم بدن کمک می کند و فشار خون را کاهش می دهد. میوه ها، سبزیجات و حبوبات از دیگر منابع پتاسیم هستند. 

مواد مغذی عناب

عناب ویتامین C بالایی دارد. هر ۱۰۰ گرم عناب تازه دارای ۶۹ میلی گرم ویتامین C است که این میزان ۱۱۵ درصد نیاز روزانه ی فرد به این ویتامین است. ویتامین C محلول در آب است و مصرف آن به درمان فشار خون بالا کمک می کند. به گزارش آسان طب هر ۱۰۰ گرم عناب خشک هم ۱۳ میلی گرم ویتامین C دارد . منیزیم ماده ی معدنی دیگری است که به کنترل فشار خون کمک می کند و هر ۱۰۰ گرم عناب خشک، ۳۷ میلی گرم منیزیم دارد که ۱۰ درصد نیاز روزانه ی فرد را تأمین می کند.

درمان فشار خون بالا با فواید عناب موضوع این بخش از آسان طب بود. خواص عناب درمان فشار خون بالاست. امیدواریم این بخش از آسان طب بهره مند شده باشید. پس اگر فشار خونتان بالاست حتما از خواص عناب استفاده کنید. عناب فواید دیگری هم دارد که در بخشهای دیگری از سایت به آن اشاره کردیم.

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو