پیشتازی جوکر در اسکار/ احتمال شکستن رکورد تاریخی بن هور و تایتانیک

منبع: ایران آرت

116

1398/10/26

16:01


فیلم جوکر که براساس کتاب‌های مصور ساخته شده، با نامزد شدن در ۱۱ بخش پیشتاز مراسم اسکار امسال است.

ایران آرت، جوکر به تازگی برای ۱۱ جایزه اسکار نامزده شده است، یعنی این فیلم می‌تواند خود را به "بن هور"، "تایتانیک" و "ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه" که رکوردداران اسکار هستند، برساند.

هرکدام از این فیلم‌ها در سال نامزدی خود برنده ۱۱ جایزه اسکار بوده‌اند و اکنون جوکر می‌خواهد به این رکورد دست یابد.

این فیلم که تاد فیلیپس آن را کارگردانی کرده است و خواکین فینیکس - بازیگر نقش اصلی آن، نامزد بهترین بازیگر مرد شده است، رقابت تنگاتنگی دارد با فیلم‌های مرد ایرلندی، ۱۹۱۷ و روزی روزگاری در هالیوود، که هرکدام نامزد ۱۰ جایزه اسکار شده‌اند.

به گزارش ایلنا، خرگوش جوجو، زنان کوچک، داستان ازدواج، و انگل - اولین فیلم از کره جنوبی که تاکنون نامزد جایزه بهترین فیلم شده است، هر کدام نامزد شش جایزه‌اند.

برخی از بازیگرانی که برای اولین بار نامزد شده‌اند، عبارتند از: اسکارلت جوهانسون (بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای خرگوش جوجو و بهترین بازیگر زن برای داستان ازدواج)، سینتیا اریوو (بهترین بازیگر زن برای هریت)، آنتونیو باندراس (بهترین بازیگر برای درد و شکوه)، فلورنس پیو (بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای زنان کوچک) و بونگ جون هو (بهترین کارگردان برای انگل).

همچنین انتظار می‌رود برد پیت، اولین اسکار خود را - برای بازی در نقش کلیف بوت، در فیلم روزی روزگاری در هالیوود، به کارگردانی کوئنتین تارانتینو دریافت کند.

شخصیت‌های مهمی که نامزد نشدند، عبارتند از جنیفر لوپز برای بازی در شیادان، آوکوافینا برای فیلم وداع و گرتا گرویگ برای ساخت فیلم زنان کوچک.

علاوه بر این‌ها، رابرت دنیرو، تارون اجرتون و ادام سندلر نیز به ترتیب برای نقش‌های خود در مرد ایرلندی، راکت‌من و جواهرات تراش‌نخورده نامزد نشدند.

آکادمی اسکار برای این که هیچ زنی را در بخش بهترین کارگردان نامزد نکرده، مورد انتقاد قرار گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو