همه چیز در مورد برند سامسونگ

منبع: دانش‌چی

157

1398/10/26

16:30


معرفی برند سامسونگ ، ابر شرکت کره جنوبی

همه چیز در مورد برند سامسونگ

شرکت سامسونگ که نامی آشنا برای بسیاری از افراد در سطح جهان است در سال ۱۹۳۸ توسط فردی به نام لی بیونگ-چول، بعنوان یک شرکت بازرگانی در شهر تائگو متولد شد.

شرکت Samsung در سه دهه اول در زمینه ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی فعالیت خود را آغاز نمود و سپس در اواخر سال ۱۹۶۰ پا به حوزه‌ی الکترونیک نهاد و در سال ۱۹۷۰ فعالیت در صنایع کشتی سازی را نیز به کارنامه خود اضافه نمود. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که دفتر مرکزی شرکت سامسونگ در کدام کشور است؟ در حال حاضر این دفتر در کشور کره جنوبی و شهر سئول قرار دارد.

تاریخچه شرکت سامسونگ

برند سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین قرار داد. سامسونگ طی یک دهه، با رشدی بسیار سریع، به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد. در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیک به عنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ متولد شد. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتی‌سازی، راه صنعتی شدن را در پیش گرفت.

در ۱۹۷۳ دومین برنامه ۵ ساله مدیریت این شرکت اعلام و گذار از مرحله تولید و تجارت مواد اولیه به ساخت محصول نهایی، هدف اصلی این گروه اعلام شد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت سامسونگ آنچنان توسعه پیدا کرد، که شرکت‌های صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتی‌سازی و ابزارهای دقیق سامسونگ یکی پس از دیگری تأسیس گردید و اولین صادرات صنایع الکترونیک این گروه نیز از سوی سامسونگ الکترونیک صورت گرفت. محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانستند به بازارهای جهانی راه یابد.

در سال ۱۹۸۷ با درگذشت لی بیونگ-چول، پسر او لی کان-هی مدیریت گروه را برعهده گرفت. لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم گروه سامسونگ را در شرکت به راه انداخت. این برنامه شامل بر تجدید ساختار کسب‌وکار قدیمی و تبدیل شرکت به یکی از ۵ شرکت برتر الکترونیک و شرکتی در کلاس جهانی بود.

اوایل دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست. در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این دوره، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیم‌رسانا، نمایشگرهای رایانه و … در بازار جهانی تولید شد و در برخی از آن‌ها نظیر نمایشگرهای ال‌سی‌دی به مقام اول جهانی دست یافت. هم‌زمان، علاوه بر جهت‌گیری به سمت بکارگیری شش سیگما و تولید محصول کیفی، کیفیت کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفت. از ابتدای قرن بیست و یکم، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای این شرکت تشدید شد. به گونه‌ای که به سرعت در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات محصولات متنوعی عرضه می‌شوند.

نام برند سامسونگ

سام به معنی سه و سانگ به معنی ستاره، دو کلمه‌ی تشکیل دهنده نام سامسونگ هستند که در زبان کره ای به معنی سه ستاره می‌باشد. حرف سه نمادی از بزرگی و قدرت بوده و ستاره نیز نمایانگر جاودانگی می‌باشد.

سامسونگ الکترونیکس

شاخه سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد. شاخه‌ای که بیش از هر محصولی به تولید تلویزیون می‌پرداخت. فروش اولین تلویزیون سیاه و سفید سامسونگ هم در سال ۱۹۷۰ آغاز شد. در دهه ۱۹۷۰ سامسونگ دامنه کار خود را باز هم گسترش داد و به بخش پتروشیمی وارد شد. همچنین تولید انواع ماشین ظرفشویی، یخچال و مایکرو ویو را آغاز کرد.

در دهه ۱۹۸۰ سامسونگ تمرکز بیشتری را بر روی صنایع الکترونیک قرار داد و تولید تلویزیون‌های رنگی، کامپیوترهای شخصی، ضبط صوت و دوربین فیلمبرداری را شروع کرد. این دهه، در عین حال برهه‌ای بود که سامسونگ شروع به صادرات بیشتر محصولات تولیدی خود به آمریکای شمالی کرد. در سال ۱۹۸۹ سامسونگ با بریتیش پترولیوم مشارکتی را ترتیب داد تا شرکت Samsung BP Chemicals تأسیس شود. این شرکت هم‌اکنون محصولات شیمیایی خود را در کره جنوبی به فروش می‌رساند.

در ابتدا و میانه دهه ۱۹۹۰ سامسونگ تولید حافظه و هارد دیسک را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شروع کرد که امروزه همچنان بخش بزرگی از تجارت سامسونگ را تشکیل می‌دهد. در تاریخچه سامسونگ هست که وقتی یکی از اولین تلفن‌های همراه این شرکت در سال ۱۹۹۵ بیرون آمد، به درستی کار نمی‌کرد. هنگامی که رئیس هیئت مدیره وقت آقای کان-هی لی متوجه این قضیه شد، به کارخانه محل ساخت آن محصول رفت و کل موجودی انبار آن تلفن را سوزاند. بعد از اشتباهات اولیه، سامسونگ در اواخر دهه ۱۹۹۰ شروع کرد به جدی گرفتن صنعت موبایل. سپس در سال ۱۹۹۹ یکی از تلفن‌های همراه خود را با قابلیت اتصال به اینترنت عرضه کرد و سر انجام صنعت موبایل تبدیل شد به سودآورترین کسب و کار سامسونگ. در اواخر دهه ۹۰، سامسونگ پیشرفت‌های بیشتری را در صنعت تلویزیون رقم زد و در سال ۱۹۹۸ موفق به ساخت اولین تلویزیون دیجیتال تولید انبوه شد. تا سال ۱۹۹۹، لشکرتلویزیون‌های دیجیتال با برند سامسونگ کامل شده بود.

در اوایل قرن حاضر، سامسونگ شروع به ساخت تلویزیون‌های HD کرد. تولید پخش کننده‌های Blu-Ray و سایر تجهیزات سینمای خانگی نیز در دستور کار قرار گرفت. امروزه سامسونگ برخی از بهترین تلویزیون‌های HD بازار را تولید می‌کند. در کنگره موبایل بارسلون به سال ۲۰۱۰، سامسونگ اولین پرچمدار اندرویدی خود را معرفی کرد: خانواده گلکسی S که حالا نسل دهم آن نیز بیرون آمده. در پاییز ۲۰۱۰ سامسونگ تبلت Galaxy Tab را معرفی کرد. این دستگاه ۷ اینچی آغازکننده روند رو به رشد تبلت‌های اندرویدی شد. در نمایشگاه محصولات مصرفی ۲۰۱۳ یا همان ۲۰۱۳CES سامسونگ آینده تلویزیون‌ها را به نمایشگاه گذاشت. تلویزیون هوشمند این شرکت اطلاعات را از طریق کابل یا ماهواره دریافت می‌کند و انواع محتواهای تصویری را برای بیننده به نمایش می‌گذارد.

آینده برند سامسونگ

اهداف لی کان هی، مالک سامسونگ، برای دهه آینده بسیار جامع و متنوع است. وی معتقد است که سامسونگ برای بقا راهی ندارد جز آنکه به یک شرکت درجه اول تبدیل شود. او سامسونگ را متعهد کرده‌است که برای توسعه نسل جدید فناوری مانند سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و مهندسی زیستی ۷۵ میلیارد دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کند.

لی بر این باور است که تغییرات در ۵ تا ۱۰ سال آینده بی تردید بیش از تغییرات ۱۰۰ سال گذشته خواهد بود. همان‌گونه که تغییرات ۱۰۰ سال گذشته بیش از تغییرات ۵۰۰ سال پیش از آن بوده‌است. او معتقد است در قرن بیست و یکم هیچ‌کس به تنهایی نمی‌تواند رشد یابد. در این قرن سرعت تغییرات بیشتر خواهد شد و تلاطم انتقال و حرکت ادامه خواهد داشت. لی دوران آینده را دوران فرا نیم‌رسانا می‌نامد و روند تغییرات باورنکردنی را برای دنیا پیش‌بینی می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو