قوه قضاییه: ۸۰ درصد شکایت‌ها نابجاست

منبع: برترین ها

42

1398/10/26

17:16


معاون فرهنگی قوه قضاییه بابیان اینکه بیشتر شکایت‌هایی که وارد دادسرا می‌شود واهی و نابجاست، گفت: ۸۰ درصد شکایت‌ها به صدور کیفرخواست منجر نمی‌شود یعنی از ابتدا نباید پرونده‌ای برای آن ایجاد می‌شد.

خبرگزاری ایرنا: معاون فرهنگی قوه قضاییه بابیان اینکه بیشتر شکایت‌هایی که وارد دادسرا می‌شود واهی و نابجاست، گفت: ۸۰ درصد شکایت‌ها به صدور کیفرخواست منجر نمی‌شود یعنی از ابتدا نباید پرونده‌ای برای آن ایجاد می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی روز پنجشنبه در همایش «هر مسجد یک حقوقدان» در شهر کرمانشاه، افزود: مردم نیازمند آگاهی‌ها و اطلاعات حقوقی ضروری هستند.

او گفت: در برخی از کشورها شهروندان از کودکی تربیت حقوقی می شوند اما متاسفانه مدارس ما برنامه‌ای در این زمینه ندارند و بسیاری از جوانان ما وقتی وارد جامعه می‌شوند اطلاعات حداقلی و لازم حقوقی را ندارند.

وی نبود اطلاعات حقوقی کافی در باره معاملات، خرید و فروش املاک، انحصار وراثت و حقوق همسایگی را مشکل آفرین دانست و اظهار داشت: همه ما در این زمینه مقصر هستیم و باید برای جبران تلاش کنیم.

به گفته معاون فرهنگی قوه قضاییه، در این زمینه یکی از اقدامات لازم برنامه‌های کوتاه مدت آموزشی در ارگان‌ها، نهادها و مکان‌های مختلف است که طرح هر مسجد یک حقوقدان یکی از این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام صادقی افزود: یک طرح دیگر هم تهیه کتاب‌های کمک درسی برای دانش آموزان است که در این زمینه در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم.

۸۰ درصد شکایت‌های مردم نابجاست

معاون فرهنگی دستگاه قضا اظهار داشت: متاسفانه بیشتر شکایت هایی که وارد دادسرا می شود واهی و نابجاست به طوری که ۸۰ درصد شکایت ها به صدور کیفرخواست منجر نمی شود یعنی ۸۰ درصد از پرونده های قضایی نباید از ابتدا تشکیل شود.

صادقی افزود: این واقعیت یعنی تحمیل هزینه، تلف شدن وقت مردم و نارضایتی آنها؛ در حالی که اگر شهروندان به درستی راهنمایی شوند بسیاری از شکایت ها و تشکیل پرونده ها صورت نمی گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو