7 روش طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ (ویدیو)

منبع: آسان طب

190

1398/3/27

11:26


ماسک سفیده تخم مرغ یکی از انواع ماسک طبیعی است که برای شفافیت پوست و رفع چین و چروک آن فواید زیادی دارد. سعی کنید برای درمان مشکلات پوستی و بیماریهای پوستی و همچنین رسیدگی به پوست سالم از ماسک های طبیعی استفاده کنید. این ماسک ها هیچگونه ضرری برای شما نخواهند داشت و به پوستتان طراوت و تازگی خواهند بخشید.

انواع ماسک سفیده تخم مرغ

در این بخش از مجله پزشکی آسان طب طرز تهیه 7 مدل ماسک سفیده تخم مرغ، را برای شما گرداوری کرده ایم. برای اینکار کافیست در اولین مرحله سفیده را از زرده جدا کنید و با افزودن موادی به این سفیده ماسک های عالی تهیه کنید. زرده را دور نیندازید. میتوانید ان را نیمرو کرده و میل کنید.

1- ماسک تخم مرغ ساده

ماسک سفیده تخم مرغ

یک روش برای تهیه ماسک سفید تخم مرغ، استفاده از سفیده تخم مرغ بدون هیچ گونه افزودنیست. ماسک سفیده تخم مرغ، ساده برای رفع جوش صورت و حذف چربی اضافی پوست و همچنین درمان آکنه مفید است. ماسک سفیده تخم مرغ، چین و چروک های پوست را از بین برده و موجب تنگ شدن منافذ پوست خواهد شد.

برای اینکار کافیست ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و سفیده تخم مرغ را حسابی هم بزنید. این هم زدن را باید انقدر ادامه دهید تا شبیه کف شود.

حالا این ماسک سفیده را با انگشتتان و یا قلم موی نرم به روی پوست خود بزنید. سپس ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد صورتتان را شست شو دهید.

2- ماسک تخم مرغ و آرد جوی دو سر

به گزارش آسان طب یکی دیگر از انواع ماسک سفیده تخم مرغ، ماسک سفیده تخم مرغ و آرد جوی دو سر است. جوی دوسر خاصیت لایه برداری دارد و پوست شما را سر زنده میکند. ماسک سفیده تخم مرغ، و آرد جوی دو سر برای جذب چرب اضافی پوست شما عالیست. برای اینکار کافیست سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید و به کمک چنگال و یا همزن آن را حسابی هم بزنید تا کف کند.

در مرحله بعدی مقداری آرد جوی دوسر را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و این ترکیب ماسک طبیعی را بر روی پوست صورت خود بزنید. اگر پوست صورت شما بسیار چرب است این ماسک ضد چربی را به صورت مداوم استفاده کنید.

3- ماسک تخم مرغ و ماست

این ماسک یک نوع مرطوب کننده طبیعی پوست صورت است و پوست آسیب دیده صورت شما را به خوبی تسکین می بخشد.

مواد لازم

ماست ساده : ۲ قاسق غذا خوری
سفیده تخم مرغ : ۲ عدد

طرز تهیه ماسک

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید سپس ماست را به سفیده تخم مرغ بیافزایید و آن ها را آنقدر هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. سپس مخلوط سفیده تخم مرغ و ماست را بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.

بیشتر بدانید:

خواص تخم مرغ و فواید شگفت انگیز آن

4- ماسک سفیده تخم مرغ و آب لیمو

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ، و آب لیمو باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و چین و چروک صورت را از بین میبرد. هم چنین این ماسک چربی صورت را به خوبی جذب می کند و موجب تنگ شدن منافذ پوست شما خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه ماسک تخم مرغ

سفیده تخم مرغ : ۲ عدد
لیموی تازه :  ۱ عدد

روش تهیه این نوع ماسک

برای تهیه این ماسک باید سفیده تخم مرغ در ظرفی مناسب بریزید. آنگاه آب یک عدد لیموی تازه را به خوبی گرفته و به سفیده تخم مرغ بیافزایید.

در مرحله بعدی باید آن ها را آنقدر هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. این ماسک را نیم ساعت روی پوستتان بگذارید و سپس ان را بشویید.

5- ماسک تخم مرغ، خامه ساده و آب هویج

برای تهیه این ماسک شما باید یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری خامه ساده ترکیب کرده و سپس یک قاشق غذاخوری آب هویج به آن بیافزایید. این ماسک را به صورت زده  و حدود ۵-۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس با آب گرم، و پس از آن آب سرد ان را بشویید.

6- سفیده تخم مرغ و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک یک سفیده تخم مرغ که هم زدید و سفت شده است را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و به پوستتان بمالید. بعد از حدود 15 دقیقه ان را بشویید.

7- ماسک عسل، آرد گندم و سفیده تخم مرغ

یکی از ماسک های عالی برای صورت همین ماسک است. برای تهیه آن کافیست یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آرد گندم و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. آان را به پوستتان بمالید. بعد از گذشت ۵-۱۰ دقیقه آن را بشویید. کم کم متوجه نرم شدن و لطافت پوستتان خواهید شد.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید. سعی کنید حتما از این ماسک های سفیده تخم مرغ تهیه کرده و برای حفظ جوانی پوستتان از آن استفاده کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو