حسین قدوسی درباره اظهارنظر یحیی گل‌محمدی مبنی بر اینکه ۱۰ روز پیش، باشگاه پرسپولیس اوساگونا را به بنده معرفی کرد، گفت: باشگاه و هیئت مدیره تصمیم گرفته بودند تا روز شنبه، دهم ژانویه منتظر پاسخ نهایی آقای کالدرون بمانند. چهارشنبه شب هیئت مدیره و مدیرعامل، نامه‌ای را به آقای کالدرون فرستادند و ۱۵۰ هزار دلار روی قرارداد او اضافه شد. پاداش ها، بندها و آفرهای جدید هم به او و دستیارانش داده شد و همین شانس بازگشت را زیاد کرده بود. حتی اعلام شد قسط دوم اماده پرداخت است و پرداخت آن را هیئت مدیره ضمانت می‌کند.

کالدرون خواهان افزایش ۴۵ درصدی قراردادش شده بود
قدوسی ادامه داد: روز پنج شنبه کالدرون نامه‌ای به باشگاه فرستاد و خواهان افزایش ۴۵ درصدی قرارداد خود و دستیاران شان شد. ۳۵۰ هزار دلار برای کالدرون، ۷۷ هزار دلار برای خواکین و ۶۰ هزار دلار برای اینیگیو؛ درخواستی بود که سرمربی تیم طی نامه‌ای که از طریق واتس اپ برای مدیربرنامه‌های ایرانی اش فرستاده بود به باشگاه و هیئت مدیره ارائه کرد. ما با این شرایط می‌دانستیم که تقریبا کالدرون قصد بازگشت ندارد، چون او بندها و خواسته‌های عجیب دیگری هم مطرح کرده بود.
مدیر روابط عمومی پرسپولیس تصریح کرد: البته متاسفانه نامه آخرین درخواست او عینا در یکی از رسانه‌ها منتشر شد که نمی‌دانیم کار چه کسی بود چرا که مدیرعامل گفته بود با رعایت اصول حرفه ای‌تا جایی که قابل بازگو باشد شفاف سازی می‌کنیم.

احتمال عدم بازگشت کالدرون بود به گل‌محمدی پیام دادم
قدوسی اضافه کرد: روز جمعه بود که هیئت مدیره تشکیل جلسه داد و با ۷۰ درصد خواسته‌های مالی کالدرون موافقت شد و درباره سه چهار بند هم نظر باشگاه به او اعلام شد و با یک‌بند که تغییر مدیرعامل و تیمش بود هم کلا مخالفت شد. قرار شد تا روز شنبه این هفته باشگاه منتظر پاسخش بماند. از آنجایی که احتمال عدم بازگشت کالدرون را زیاد می‌دانستیم به همین دلیل بنده با نظر مدیریت روز جمعه از طریق تلگرام و تماس به آقای گل‌محمدی، گزینه‌های خارجی مان را معرفی کردم.

مدیربرنامه‌های گزینه دوم هم می‌تواند شهادت دهد
وی تاکید کرد: بنده به آقای گل‌محمدی گفتم که هرچند وضعیت کالدرون فردا (شنبه) مشخص می‌شود، اما از انجا که احتمال بازگشتش ضعیف است به رغم اینکه احتمال جذب شما هم زیاد نیست از شما درخواست می‌کنم به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی سرمربیگری نظرتان را به ما بگویید و این اسرار باشگاه است و آن را محرمانه حفظ کنید. مدیر برنامه‌های گزینه دوم سرمربیگری ما هم می‌تواند شهادت دهد که درباره لیست مازاد و جذب مهاجم روز شنبه چند بار با او تماس گرفتم که گفت آن مربی می‌گوید من مطمئن نیستم ماجرا جدی شود و لیست نمی‌دهم و فقط می‌گویم یک‌مهاجم گلزن و سرعتی جذب شود و اگر بلندقامت هم بود بهتر. حتی گفت اگر من مربی شدم یک باریکن آزاد هم بعدا جذب می‌کنیم.

۱۰ روز قبل به گل‌محمدی پیام ندادیم
مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس ادامه داد:ما در نامه‌های ارسالی هیئت مدیره و مدیرعامل استوکس، اوساگونا، ارتم کرواتس و چند الترناتیو ایرانی را طی مذاگرات مکتوب و از طریق ایمیل به کالدرون معرفی کردیم، اما پاسخی دریافت نکردیم. صادقانه می‌گویم جمعه مورخ ۲۰ دی و یک روز قبل از انتظار برای دریافت پاسخ نهایی کالدرون، گزینه‌های خارجی که هنوز جذب شان منتفی نشده بود را به گل‌محمدی معرفی کردیم. او فیلم بازی و رزومه این چهار پنج بازیکن را دید. روز شنبه که بازگشت کالدرون به طور کامل منتفی شد بار دیگر با گل‌محمدی تماس گرفته و شرایط را مطرح کردیم و او هم نظر نهایی اش را با ما در میان گذاشت. اقا یحیی گفتند اگر اوساگونا از نظر بدنی آماده است و تمرین داشته جذب او را نهایی کنید و درباره گزینه خارجی دیگر هم گفت بازیکن گلزن و توانمندی است و فقط باید مدیریت کرد. در واقع ما هفت روز قبل با آقا یحیی مشورت کردیم و ده روز قبل نبود. احتمالا آقا یحیی در تخمین روز اشتباه کرده است. ضمن اینکه مستندات آن را در تلگرام دارم که جمعه به او چهار، پنج گزینه را با رزومه کامل و فیلم‌بازی‌های ۲۰۱۹معرفی کردم.

با صفر ریال نقدینگی وارد نقل و انتقالات شدیم
قدوسی خاطر نشان کرد: در نهایت اوساگونا و یک مهاجم خارجی دیگر که در حال مذاکره با او (استوکس) هستیم تبدیل به گزینه‌های نهایی ما شدند و آقای گل‌محمدی این ۲ نفر را از بین ۵ گزینه انتخاب کردند. جذب سرمربی جدید و چهار دستیار جدیدش و اوساگونا با صفر ریال نقدینگی محقق شد و این چیزی نبود جز لطف خدا و دعای هواداران و خدا را شکر می‌کنم وقتی دوروز مانده به اتمام نقل و انتقالات بازگشت کالدرون منتفی شد پنج گزینه خارجی را به رغم شرایط خاص موجودی داشتیم‌که آماده سفر به ایران بودند و این ماحصل دو ماه مذاکره و رایزنی مدیرعامل، بنده و دیگر همکاران با چندین ایجنت خارجی یا داخلی و بررسی بیش از ۱۵۰بازیکن بود و در نهایت هم کاملا حرفه‌ای با نظر سرمربی نفرات جذب شدند و ما فقط یک روز زودتر از زمان منتظر ماندن برای پاسخ کالدرون با اقای گل‌محمدی مشورت کردیم و ایمان داشتیم او هرگز برای شهرخودرو با پنج گزینه ما رایزنی نمی‌کردند.