همه چیز در مورد ارز دیجیتال

در چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده­ همچون بیت کوین، اتریوم، خرید پرفکت مانی و تتر با استقبال زیادی روبه رو شده اند، تا حدی که بسیاری از جوانان جویای ثروت به دنبال کسب درآمد از این طریق برآمده اند. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه از بین بیش از 2300 ارزدیجیتال یا رمزارز ارائه شده در دنیا، بهترین آنها را انتخاب و از آن استفاده کنیم؟

ارز دیجیتال

 این مقاله به معرفی مختصری از بهترین رمزامرزها و مطالب مربوط به این حوزه می­پردازد.

بیت کوین: مطالعه تاریخ نه چندان بلند مدت ارزهای دیجیتال این مطلب را تایید می کند که اولین  ارز دیجیتال ساخته شده در جهان، بیت کوین است و جالب اینکه درحال حاضر با ارزش ترین و معروفترین رمزارز در دنیا نیز بیت کوین است. به همین دلیل در بیشتر مقالات و مطالب منتشر شده در حوزه رمزارزها، خرید بیت کوین همیشه مرکز توجه قرار گرفته می­شود.

2455H22618476 720x44511

اتریوم: در سال ۲۰۱۳ میلادی رمزارزی به نام اتریوم بوجود آمد. فردی بنام بوترین که طراح این ارز دیجیتالی بود نه تنها یک ارز مجازی بلکه یک پلتفرم نرم افزاری ساخته بود. برنامه ای که غیرمتمرکز و بر پایه بلاک چین بود. این ایده در سال 2014 به ثمر نشست و اولین کوین آن ایجاد شد.

تتر: سال 2014 فقط سال اتریوم نبود. درهمین سال ارز دیگری به بازار ورود پیدا کرد به نام تتر.

تتر در ابتدا بر پایه بیت کوین ساخته شد ولی چندی بعد با اعمال تغییراتی در این کوین، ماهیتی مستقل به خود گرفت و نام تتر برای آن انتخاب شد.

بیت کوین از زمان پیدایش خود ارزشی در حدود ده هزار دلار پیدا کرده و این درحالیست که ارزش تتر برابر با یک دلار است. در واقع تتر یک استیبل کوین یا کوین پایدار است که قیمت آن با دلار ثابت نگه داشته شده است.

لایت کوین: نقره دیجیتال. این نامیست که لایت کوین با خود یدک می کشد و نشان دهنده ارزش کمتر این ارز در برابر فروش بیت کوین است.

دَش کوین: دش کوین را نیز می­توان جزء اولین ها دانست. این ارز اولین ارزی بود که امکان دسترسی امن به تاریخچه فعالیت و دسترسی به موجودی را به کاربران خود عرضه کرد.

ریپل: اگر به دنبال ارزی ارزان و سریع برای تراکنش های خود هستید، از ریپل استفاده کنید. این رمزارز را ما با نام ایکس  آر پی (XRP) می­شناسیم.

همانطور که می­دانیم؛ مسئولین برخی کشورها، ارزهای دیجیتال را به چشم سازوکاری برای دور زدن قانون می­دانند و برخلاف این کشورها، کشورهایی هم هستند که با وضع قوانین خاص به دنبال همگانی کردن این ارزها هستند.

حال با برخی از ویژگی های رمزارزها آشنا می­شویم.

بدون واسطه بودن

تغییر ناپذیر

غیرمتمرکز بودن و عدم تسلط دیگران بر آن

بدون محدودیت مکانی  و زمانی

در دنیا فقط و فقط ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد. این جمله ایست که ساتوشی ناکاموتو بنیانگذار بیت کوین گفته است. شاید در نگاه اول بسیار کم بنظر برسد ولی جالب است بدانید که اگر وضعیت استخراج بیت کوین به صورت فعلی ادامه پیدا کند، تا سال 2140 طول خواهد کشید تا تمامی بیت کوین ها استخراج شوند و این یعنی دریایی وسیع برای کسب درآمد که جای هیچ کسی درآن تنگ نخواهد شد و هر کس براساس دانش، اطلاعات و تجهیزات خود می­تواند از آن منتفع شود.

چگونه می­شود بیت کوین بدست آورد؟

ماینینگ یا استخراج: یکی از شیوه های دریافت بیت کوین، استفاده از دستگاه های ماینر است. ماینرها که مدل های مختلفی دارند، با استفاده از الگوریتم های خاصی به تولید بیت کوین می­پردازند. قیمت ماینرها را سرعت و قدرت استخراجشان از هم متمایز می کند که شما می­توانید برای خرید ماینرها از چند میلیون تا چند ده میلیون تومان هزینه کنید. این نکته را فراموش نکنید که این هزینه جدای هزینه های دیگر از جمله هزینه برق و هزینه های جانبی آن است.

زیر مجموعه گیری: اگر دستی در زمینه بازاریابی دارید و به فنون بازاریابی ازجمله زیر مجموعه گیری مسلط هستید، می­توانید از این هنر خود برای کسب بیت کوین استفاده کنید و با گسترش زیر مجموعه های خود به بیت کوین دست پیدا کنید.

مشاهده تبلیغات: ترجیح می دهیم درمورد این سیستم اصلا صحبت نکنیم. اگر دوست داشتید از این شیوه استفاده کنید، چند سالی زمان برای خودتان در نظر بگیرید. شاید عمرتان کفاف داد و یک بیت کوین بدست آوردید.

صبر کنید... این همه ماجرا نیست. بدست آوردن بیت کوین گاهی کار چندان سختی هم نیست. کافیست به سایت های خرید و فروش بیت کوین سری بزنید و با ارائه آدرس کیف پول یا والت بیت کوین خود، بیت کوین بخرید. به همین سادگی!

کیف پول بیت کوین چیست؟

شما برای نگهداری از بیت کوین مانند هر ارز دیگری باید ازکیف پول استفاده کنید. با این تفاوت که امکان ارسال و دریافت بیت کوین هم دراین کیف پول تعبیه شده است.

این کیف پولها بصورت نرم افزاری، تحت وب و سخت افزاری عرضه شده اند که به جز نوع سخت افزاری آن، بقیه کیف پول ها عموما رایگان هستند.

یادتان باشد حتما از کیف پول خود پشتیبان تهیه کنید.

کلام آخر:

در دنیایی که همه چیز بر مبنای سرعت سنجیده می­شود، شاید بدون اغراق بتوان گفت رمزارزها سریع ترین شیوه پرداخت در حال حاضر بشمار می­روند و آشنایی با این دنیای وسیع و گسترده لازم و ضروری به نظرمی­رسد.