جلوگیری از موخوره با اقدامات خانگی و طبیعی

جلوگیری از موخوره با اقدامات خانگی و طبیعی


منبع: آرگا

119

1398/10/27

10:34


از شایع ترین اختلالات مو که بسیاری از خانم ها را به خود گرفتار می کند موخوره می باشد که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و مانع رشد مو ها می شود، در این مقاله شما عزیزان را روش های جلوگیری از موخوره آشنا خواهیم کرد.

موخوره معمولا در موهای خشک ایجاد می شود و زمانی رخ می دهد که لایه محافظ مو یا کوتیکول مو دچار آسیب شده است که در این مواقع تار های مو در انتها شکسته و به دو یا چند رشته تقسیم می شود و در صورتی که این اختلالات مو درمان نشوند به وسط موها نیز ادامه پیدا می کند که به منظور پیشگیری از موخوره راه های بسیار زیاد و موثری وجود دارند.

پیشگیری از موخوره با روش های طبیعی

روش های جلوگیری از موخوره

 بسیاری از افراد به منظور مقابله با این مشکل از انواع سرم ها، نرم کننده مو و محصولات خارجی استفاده می کنند اما متاسفانه به صورت کامل نمی توانند آن را از بین ببرند به همین خاطر در این مقاله توصیه های ساده ای را جهت جلوگیری از موخوره در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

نوک گیری موها

یکی از روش های بسیار موثر به منظور جلوگیری از موخوره کوتاه کردن موها حتی به میزان نیم سانتی متر هر سه ماه یک بار می باشد شاید بسیاری از خانم ها از شنیدن کوتاهی مو ناراحت شوند اما نیم سانتی متر کوتاهی محسوب نمی باشد و این کار سبب بالا بردن سلامت و مقاومت موها می شود، بنابراین هر سه ماه یک بار نوک موها را بزنید تا مجبور نشوید که بعداً تمام موهایتان را کوتاه کنید.

روش های جلوگیری از موخوره

استفاده از روغن های گیاهی

 استفاده از سرم های شیمیایی علاوه بر اینکه قیمت بالایی دارند فقط در همان زمان استفاده سبب مرطوب شدن موها می شوند بهتر است از روغن های گیاهی تغذیه کننده مو مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن جوجوبا استفاده کنید زیرا، چند قطره از این روغن ها سبب افزایش سلامت و تغذیه موها می شود.

چگونه از موخوره پیشگیری کنیم

شانه زدن موها با برس مناسب

انتخاب برس و شانه مناسب نقش مهمی را در سلامت موها و جلوگیری از موخوره ایفا می کند بنابراین از شانه های چوبی یا برس با الیاف طبیعی به منظور شانه زدن موها استفاده کنید و هر شب قبل از خوابیدن با دقت از ریشه تا نوک موها را شانه بزنید اینکار باعث می شود چربی طبیعی پوست سر به صورت عمیق موها را مرطوب می کند.

نوشیدن آب فراوان

بین کم آبی بدن و بروز موخوره بر روی موها ارتباط مستقیم وجود دارد زیرا کمبود آب سبب خشکی موها می شود و همانطور که گفتیم یکی از دلایل ایجاد موخوره خشکی مو ها می باشد بنابراین برای جلوگیری از موخوره، نوشیدن حداقل شش لیوان آب روزانه توصیه می شود، سعی کنید بر روی میز کارتان یک بطری آب بگذارید و در طول روز جرعه جرعه بنوشید.

روش های جلوگیری از موخوره

داشتن تغذیه مناسب

گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی از جمله کمبود ویتامین، مواد معدنی، اسید چرب یا پروتئین موها دچار موخوره می شوند بنابراین به منظور جلوگیری از موخوره و افزایش سلامت موها استفاده از میوه ها، سبزیجات تازه، دانه ها و مغز ها، میوه های خشک، آووکادو، حبوبات، غلات سبوس دار و ماهی بسیار مفید است.

 

ماساژ پوست سر

 ماساژ روزانه پوست سر سبب افزایش بهبود جریان خون در این قسمت می شود بنابراین روزی یک بار با کمک نوک انگشتان به شکل دورانی کف سرتان را ماساژ دهید، با انجام اینکار مواد مغذی کافی در اختیار موها قرار گرفته می شود.

راه های جلوگیری از موخوره

سرکه سیب و روغن زیتون

استفاده از ماسک روغن زیتون و سرکه سیب تاثیر شگفت انگیزی در پیشگیری از موخوره دارد، می توانید سه قاشق غذا خوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، سه قاشق غذا خوری عسل و دو قطره عصاره روغنی رزماری را با هم مخلوط نمایید حالا ترکیب به دست آمده را بر روی موها قرار دهید و ماساژ دهید و با کمک یک دستمال یا حوله ببندید و در نهایت پس از زمان بیست دقیقه موهایتان را بشویید.

روش های جلوگیری از موخوره

حفظ کردن موها ار حرارت

همانطور که می دانید استفاده از اتوی مو و سشوار سبب تخریب و حساس شدن موها می شود و در نتیجه موها شکننده و نوک آن ها چند شاخه می شود بنابراین به منظور جلوگیری از بروز این مشکل در زمینه استفاده از اتوی مو و سشوار زیاده روی نکنید.

چند ترفند ساده برای مقابله با موخوره

درمان خانگی موخوره

با کمک روش های طبیعی و خانگی می توانید موخوره را درمان کنید در ادامه شما را با ماسک های طبیعی آشنا خواهیم کرد.

ماسک موز و ماست:

برای تهیه این ماسک می توانید دو قاشق غذا خوری ماست را به همراه یک عدد موز رسیده و کمی آب لیمو و آب گل رز داخل مخلوط کن قرار دهید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی موها بمالید و پس از زمان نیم ساعت موها را آبکشی نمایید، استفاده از این ماسک هفته ای یک یا دو بار تاثیر شگفت انگیزی در درمان موخوره دارد.

درمان موخوره با روش های طبیعی

ماسک عسل:

 به منظور درمان موخوره می توانید به چهار فنجان آب گرم دو قاشق غذا خوری عسل بیافزایید سپس ابتدا موها را با شامپو و در نهایت با محلول آب و عسل شسته و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بماند در نهایت با آب بشویید، از این روش هفته ای یک بار استفاده کنید.

آلوئه ورا:

استفاده از ژل آلوئه ورا به عنوان یک روش موثر جهت درمان قطعی موخوره محسوب می شود بنابراین ژل یک یا دو برگ آلوئه ورا را بر روی موها بمالید و پس از زمان نیم ساعت با یک شامپوی مرغوب موها را بشویید، همچنین می توانید ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذا خوری آب لیمو و دو قاشق چای خوری روغن کرچک، روغن زیتون و یا روغن جوجوبا را با هم مخلوط کنید برای رسیدن به نتیجه دلخواه از این ماسک دو تا سه بار در هفته و به مدت یک ماه استفاده کنید.

روش های درمان موخوره

ماسک شیر و خامه:

نصف فنجان شیر و یک قاشق غذا خوری خامه را با هم ترکیب کنید سپس بر روی مو ها بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند و در نهایت با شامپو موهایتان را آبکشی کنید این روش را چند بار در هفته تکرار کنید.

ماسک آووکادو:

استفاده از ماسک موی آووکادو برای درمان موخوره گزینه بسیار مناسبی است بنابراین یک عدد آووکادوی رسیده را له کرده و به آن دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل و دو قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید سپس ماسک به دست آمده را بر روی مو ها بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید، می توانید از این روش هفته ای یک بار استفاده کنید.

نکته: هنگام استفاده از ماسک ممکن است موهایتان تا مدتی بوی نامطبوعی دهد.

درمان خانگی موخوره

ماسک پاپا و ماست:

برای از بین بردن موخوره می توانید نصف فنجان ماست را با نصف پیمانه پاپایا به همراه پوست مخلوط کنید و پس از یکدست مخلوط آن را بر روی موها بمالید و پس از زمان نیم ساعت موها را با شامپو بشویید، در صورت استفاده از این روش هفته ای یک بار نتیجه مطلوبی را به دست خواهید آورد.

ماسک تخم تخم مرغ:

به منظور تهیه ماسک تخم مرغ جهت درمان موخوره یک عدد زرده تخم مرغ را هم زده سپس به آن یک قاشق غذا خوری عسل و دو تا سه قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید و در نهایت مخلوط حاصل را بر روی موهای مرطوب بمالید و پس از زمان نیم ساعت موهایتان را با شامپو بشویید به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب می توانید از این روش هفته ای یک بار استفاده کنید.

درمان موخوره با کمک ماسک های طبیعی

ماسک موز:

استفاده از ماسک موز یک روش عالی جهت جلوگیری از موخوره می باشد زیرا موز دارای روی، آهن، پتاسیم و ویتامین های A ,E ,C که به مرطوب نگه داشتن موها کمک کرده و سبب پیشگیری از بروز موخوره می شود، می توانید موز پوره شده را به تنهایی بر روی موها بمالید و یا اینکه موزه پوره شده را با دو قاشق ماست و کمی آب لیمو مخلوط کنید و بر روی موهایتان بمالید، بعد از زمان یک ساعت با آب ولرم بشویید از این روش هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

سس مایونز:

نصف پیمانه سس مایونز را بر روی موهای شسته و خشک شده بمالید سپس اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی موها بماند و در نهایت با یک شامپوی مناسب موها را آبکشی کنید از این روش هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

درمان موخوره با راهکارهای طبیعی

نکته: هنگام استفاده از ماسک ممکن است موهایتان تا مدتی بوی نامطبوعی دهد.

علل ایجاد موخوره

  1. خشکی و شکنندگی مو
  2. استفاده از رنگ موهای گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه
  3. استفاده زیاد از اتوی مو، بابلیس، سشوار و…
  4. نور آفتاب، مالش مداوم موها و تماس زیاد با گردو غبار
  5. استفاده از حالت دهنده ها
  6. استفاده از شامپوی نامرغوب
  7. کوتاه نکردن موها و مراقبت نکردن از آن ها

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با انواع ماسک مو برای موخوره و علل موخوره بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو