اثر جایگزین پیمان قاسمخانی هم انصراف داد/ برخورد کارگردان مستند "قصه دختران فروغ" خبرساز شد

منبع: ایران آرت

123

1398/10/27

11:00


سازنده مستند "قصه دختران فروغ" که اثرش با انصراف مستندی دیگر به آثار سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر اضافه شده، از این بخش انصراف داد.

ایران آرت، با انصراف فیلم مستند کامی ساخته میترا ابراهیمی و به تهیه کنندگی پیمان قاسمخانی از شرکت در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، شامگاه چهارشنبه مسئولان این جشنواره اعلام کردند فیلم مستند قصه دختران فروغ جایگزین این فیلم می شود. اما خاطره حناچی سازنده مستند قصه دختران فروغ در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به انتخاب مستند یادشده حدود یکماه پیش توسط هیات انتخاب فیلم‌های مستند، گفت: این فیلم جزو ۱۰ فیلم انتخاب شده توسط هیات انتخاب بوده با وجود این، شب قبل از اعلام رسمی نتایج از بخش مسابقه خارج شد. در طول این مدت اعتراضاتم به جایی نرسید تا اینکه شب گذشته ( ۲۵ دی) از دبیرخانه جشنواره اطلاع دادند به علت انصراف سازندگان فیلم کامی از حضور در جشنواره، فیلم قصه دختران فروغ می تواند در جشنواره شرکت داشته باشد.

به اطلاع دبیرخانه جشنواره می‌رسانم قصه دختران فروغ در صف انتظار نایستاده بود که با انصراف فیلم مستند کامی وارد صف شود. این فیلم در صف بوده است. در حال حاضر با توجه به اینکه هدف از تولید مستند مذکور پرداختن به یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی این مرز و بوم است به عنوان تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند قصه دختران فروغ اعلام می‌کنم در جشنواره شرکت خواهم کرد ولی از بخش رقابتی خودم و تمام عوامل فیلم کنار خواهیم کشید. حضور فیلم در جشنواره فقط برای شنیده شدن صدای دخترانی است که به ما پناه آورده‌اند تا دردشان دیده و شنیده شود.

به گزارش ایرنا، خاطره حناچی (متولد ۱۳۵۹) دانش آموخته کارشناسی علوم پایه، پیش از این با آثاری چون شمارش معکوس، مرگ خاموش، کودکان یاسر، یادگار دوست و میلاد در عرصه مستندسازی مطرح شده است. وی با مستند قصه دختران فروغ در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت (۱۸ تا ۲۵ آذر) حاضر بود و نمایش داده شد.

این مستند هفتادو یک دقیقه‌ای در اولین برخورد از نظر سوژه به مستندهای دیگر شباهت زیادی دارد، داستان کودکان بی‌سرپرست را مطرح می کند که در مرکزی توسط یک زوج نگهداری می‌شوند، اما در ادامه نه تنها سوژه تغییر می کند؛ بلکه دیدگاه کارگردان و مخاطب نیز نسبت به موضوع عوض شده و به درک جدیدتری از آموزش برای کودکان و نظام آموزشی کلی در خانواده همچنین به طور خاص در مراکز مختلف نگهداری این کودکان می‌رسد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو