جوش سر سیاه روی بینی را چگونه از بین ببریم؟

منبع: سیمرغ

98

1398/10/27

13:21


جوش سر سیاه روی بینی را چگونه از بین ببریم؟

جوش های سر سیاه روی بینی یکی از زشت ترین مشکلات پوستی است و برای درمان آن محصولات بسیاری در بازار وجود دارد. اما راه حل های خانگی وجود دارد که می تواند جوش سر سیاه روی بینی تان را از بین ببرد

چگونه جوش سر سیاه روی بینی را از بین ببرم؟

هیچ‌کس نمی‌تواند جوش های سرسیاه را حتی برای چند روز بر روی صورت خود تحمل نماید. جوش های سر سیاه چرک‌هایی هستند که به منافذ پوست چسبیده و کم کم سفت می‌شوند. اکثرا پوست‌های چرب مستعد ابتلا به این جوش های سرسیاه هستند، به همین دلیل هم اغلب این دانه‌ها بر روی بینی ظاهر می‌شوند، چرا که چرب‌تر بقیه‌ی نواحی صورت است.

برای از بین بردن این دانه‌ها، محصولات زیادی در بازار موجود است، اسکراب صورت، انواع شوینده‌های صورت، ماسک صورت و نوار بینی برخی از این محصولات هستند که ادعا دارند در برطرف شدن این دانه‌ها کمک فراوانی می‌کنند. با این حال، می‌توانید این دانه‌ها را با راه حل‌های خانگی هم از بین ببرید، راه حل‌هایی مفید و مقرون به صرفه تر.

بیشتر بدانید : جوش سرسیاه روی بینی تان را با چند روش موثر خانگی از بین ببرید!!

اسکراب خانگی خود را برای مقابله با جوش های سر سیاه بسازید

اولین کاری که برای خلاص شدن از شر دانه های سر سیاه روی بینی میتوانید انجام دهید این است که اسکراب مناسب با نوع پوستتان را بسازید. فقط به محصولات موجود در بازار تکیه نکنید، بسیاری از اسکراب های خانگی برای پوست عالی کار می‌کنند و به از بین بردن آلودگی منافذ پوست کمک شایسته ای میکنند. این اسکراب های خانگی تماما حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی خشن هستند. این اسکراب ها حتی برای استفاده مطمئن ترند.

از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی با برگ گشنیز و پودر زردچوبه

برگ گشنیز تازه را خرد یا آسیاب کرده و آن را با کمی پودر زردچوبه مخلوط نمایید. این خمیر را بر روی بینی خود به مدت ۱۵ دقیقه بگزارید و سپس با آب ولرم بشویید. این یک درمان خانگی خوب برای دانه های سر سیاه است.

از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی با لیمو و شکر

یک قاشق چای خوری شکر و چند قطره آب لیموی تازه را با هم مخلوط نمایید. حالا این مخلوط را بر روی بینی خود بگزارید و به آرامی به صورت دایره وار آن را بمالید. این مخلوط واقعاً در خلاص شدن از شر دانه های سر سیاه کمکتان خواهد کرد.

از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی با بخور لیمو

در ۲ یا ۳ فنجان آب جوش چند قطره لیمو بریزید. حالا یک حوله یا روسری روی سرتان بیندازید و بخور دهید. با این کار دانه های سرسیاه روی بینی شل شده و آسان تر از بین خواهند رفت. توجه نمایید که بیش از ۵ دقیقه در این حالت باقی نمانید.

از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی با سیب زمینی رنده شده

سیب زمینی تازه را رنده و بر روی بینی خود بمالید و بعد از ۵ دقیقه آن را پاک نمایید! حالا بینی خود را با یک لیف حمام مرطوب پاک کنید. این هم راه درمانی خوبی برای دانه های سرسیاه است!

از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی با ماسک خاک رس

ماسک خاک رس ثابت کرده که در از بین بردن دانه های سر سیاه بسیار مفید واقع میشود! این ماسک از مواد صد در صد طبیعی ساخته شده و مقرون به صرفه نیز هست.

از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی با گلاب، اسطوخودوس و الکل

گلاب، اسطوخودوس و الکل را به مقدار مساوی به خوبی با هم مخلوط کنید و به بینی خود مالیده تا از شر دانه های سرسیاه خلاص شوید! پس از ۱۵ دقیقه این مخلوط را پاک کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی با آرد ذرت و سرکه

یک قاشق چای خوری آرد ذرت را با چند قطره سرکه مخلوط کنید تا مخلوط خمیری بدست بیاید. خمیر را بر روی جوش های سرسیاه مالیده و پس از ۲۰ دقیقه آن را پاک کنید. این خمیر هم برای درمان جوش های سر سیاه کارساز است.

از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی با روغن بادام زمینی و لیمو

در آخر، روغن بادام زمینی و آب لیمو را به میزان مساوی با هم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی بینی خود بگذارید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید تا از شر جوش های سر سیاه خلاص شوید.


بیشتر بدانید : جوش سرسیاه روی بینی تان را با 4 ماسک برای همیشه از بین ببرید!!

بیشتر بدانید : جوش های سرسیاه را با لیمو و تخم مرغ از بین ببرید

بیشتر بدانید : درمان جوش سر سیاه صورت با چند روش خانگی

بیشتر بدانید : جوش سر سیاه صورت تان را با این ماسک های خانگی برای نوروز از بین ببرید

بیشتر بدانید : با این روش ها برای همیشه از شر جوش های سر سیاه صورت تان خلاص شوید

بیشتر بدانید : همه آنچه در مورد برس های شستشوی صورت لازم است بدانید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو