بیانات رهبری در خطبه‌های نمازجمعه تهران

منبع: برترین ها

62

1398/10/27

14:32


خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه امروز تهران، لحظاتی پیش آغاز شد.

خبرگزاری ایسنا: خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه امروز تهران، لحظاتی پیش آغاز شد.

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در طلیعه گام دوم انقلاب، نماز جمعه این هفته به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و با حضور مردم در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

بیانات رهبری در جمع نمازگزاران تهرانی

گزیده بیانات ایشان به شرح زیر است:

همه برادران عزیز و خودم را دعوت میکنم به عایت تقوای الهی، اگر نصرت الهی را میخواهیم در تقواست، اگر توفیقا الهی و هدایت الهی را میخواهیم در تقواست، اگر فرخ و گشایش در مسائل شخصی را میخواهیم همه در تقواست همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار خود قرار دهیم، انچه در نماز این جمعه مهم است توصیه به تقواست.

خود این حقیر بیشتر از شما محتاج این توصیه هستم و امیدواریم خدای متعال توفیق بدهد بتوانیم هر کدام به حد وسع خودمان تقوای الهی را رعایت کنیم.

یک آیه پر مضمون مثل آیات دیگر در سوره ابراهیم است، که بحث امروز من درباره همین سوره است.

موسی پیامبر عظیم الشان الهی مامور است که ایام الله را یاد مردم بیاورد، ایام الله آیه و نشانه و دلیل راه هستند، برای کسانی که صبار هستند و شکورند، معنی صبار استقامت و صبر است.

در آیه بعدی میفرماید حضرت موسوی به این دستور عمل کرده است.

در آیه بعدی نتیجه کلی از این مطالب می‌فرمایند که اگر کفران نعمت کردید و وظایف شکر را به جای نیاوردید عذاب الهی است و مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.

ایام الله مهم است، برای کی؟ برای مردمی که صبار و شکورند.

دو هفته‌ای که بر ما گذشت دو هفته استثنایی بود، ماجرا‌های تلخ و شیرین، حوادث درس آموز برای ملت ایران پیش آمد، یوم الله یعنی روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده میکند.

آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین جهان رو شکل دادن یکی از ایام الله است.

آن روزی ام که موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید و آن روز یکی از ایام الله است.

 در دو هفته گذشته در مقابل چشمان ما ملت ایران مشاهده کردید، این روزهای نقطه عطف تاریخ هستند، روزهای عادی نیستند اینی که یک نیرو و ملتی، این قدرت را دارد این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزن، این نشان دهنده دست قدرت الهی است پس آن روز جزء ایام الله است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو