تقویت قوای ذهنی با اقدامات طلایی

تقویت قوای ذهنی با اقدامات طلایی


منبع: آرگا

88

1398/10/27

14:33


در تقویت قوای ذهنی شما باید با درک این که حافظه قوی دارید بر این کار مسلم باشید و با استفاده از روش هایی که در این مقاله گفته می شود کمک به بهتر شدنش کنید.

وقتی که از زمان درس و یادگیری زمان می گذرد ذهن کند تر کار خواهد کرد به این صورت که زود فراموش می کنیم. به طور مثال شماره تلفن یا آدرسی که به خاطر سپرده بودیم را فراموش خواهیم کرد و این اطلاع می دهد که ذهن رو به کاهش است. افرادی که وارد سن ۴۰ سال به بالا می شوند شدت این کاهش ذهن درشان بیشتر است و سلول های مغز به طور متوسط در روز ۱۰۰ سلول عصب را از دست می دهند. بنابراین با راه کار هایی که گفته می شود برای تقویت قوای ذهنی در خود با این مقاله در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تمرکز حواس

راه کارهای تقویت قوای ذهنی

برای تقویت ذهن لازم است با توجه به این که بهداشت عمومی را رعایت کنیم همینطور تغذیه سالم و ورزش مناسب را در نظر بگیریم. همچنین می توان یا استفاده نکردن از سیگار و قلیان و مشروبات الکلی مانع کاهش ذهن شد. در همین رابطه ما مطلبی با عنوان تقویت قوای ذهنی با اقدامات طلایی برای شما عزیزان و همراهان در مجله آرگا در نظر گرفته ایم.

تقویت قوای ذهنی با اقدامات طلایی

  • زندگی بانشاطی داشته باشید:

با دیگران ارتباط داشته باشید و زندگی خود را سرشار از شادی کنید چرا که مشارکت با افراد بیشتر قوای ذهن را تقویت می کند. همینطور زندگی دینی و با اصول و بدون استرس کارکرد مغز را بالا خواهد برد.

  • تمرین و بازی کنید:

بازی هایی همچون شطرنج و جدول و معما و پازل به بالا بردن قوای ذهن کمک می کند همچنین نوشتن و خواندن و تمرین و حفظ کرده و یادگیری زبان های مختلف تاثیر به سزایی در این مسئله دارد. پس هر چه زودتر اقدام کنید تا در آینده کمتر دچار کاهش در یادگیری شوید.

خوراکی برای تقویت مغز در خود

  • بدنی سالم داشته باشید:

داشتن تغذیه ای مناسب و سالم چربی و فشار خون را بالا با ورزش کردن ذهن خود را تقویت کنید تا تعادل در بدن برقرار شود. با انجام تمریناتی مانند انعطاف پذیری گردش خون را در بدن و مغز بالا ببرید. همچنین با مصرف ویتامین هایی از جمله ویتامین C و D و E در افراد سن بالا به ذهنی تقویت شده برسید و از میوه و سبزی بسیار استفاده کنید که آنتی اکسیدان در آن موجب آلزایمر نمی شود.

  • خود را بازنشسته نکنید:

برای تقویت قوای ذهنی اگر خود را به غفلت بزنید و متقاعد کنید که چیزی یاد نمی گیرید در سنین بالاتر دچار آلزایمر خواهید شد پس تصمیم بگیرید که خود بازنشسته نشوید و از سلول های مغز خود کمک بگیرید تا حل مسائل را در حافظه بتوانید تقویت نمایید و با خواب کافی که ۷ تا ۹ ساعت است به کارکرد دو برابر مغز کمک کنید.

غذا برای تقویت مغز در خود

  • مغزتان را کنترل و به کار اندازید:

تا می توانید از مغز برای درک بهتر مسائل کمک بگیرید و از دستان خود برای نوشتن و کارهای مهارتی که باعث رشد و تقویت در ذهن می شود و مهارت سریع انگشتان است افزایش دهید. حل جدول و معما برای اوقات بیکاری یکی از عالی ترین کارهاست. پس از فرسودگی و پیری زودرس ذهن جلوگیری کنید و بازی مانند شطرنج انجام دهید تا بیشتر ذهن را بشناسید و باغث رشد سلول ها شوید.

  • از دستان استفاده کنید:

زمانی که کاری با دستتان انجام می دهید مثلا شام درست می کنید، رانندگی می کنید یا تایپ می کنید دستانتان فرمان مغز را دریافت می کنند و این فعالیت را اجرا می کنند. این عملکرد و فعالیت مغز با مهارت سریع انگشتان دست افزایش می یابد می توانید برای افزایش این مهارت به کارهایی از جمله؛ قلاب بافی، خیاطی، یا ساختن ماکت و غیره بپردازید تا به تقویت قوای ذهنی در خود برسید.

تقویت مغز در خود با خوردنی

  • از گوش ها کمک بگیرید:

جریان خون در مغز زمانی که به موسیقی گوش می دهید افزایش می یابد به همین دلیل نواختن موسیقی و نوازندگان مخ های بزرگتری نسبت به سایر افراد دارند. پس می توانید برای تقویت قوای ذهنی خود بیشتر موسیقی گوش دهید و لذت ببرید و به آسایش و آرامش ذهنی برسید.

  • گذشته را یادآوری کنید:

با یادآوری خاطرات خوب گذشته آن زمان به تقویت بیشتر ذهن بپردازید که این خاطرات از طریق دیدن فیلم و عکس و حتی یادگاری های قدیمی می تواند تجلی بخش برای شما باشد. افراد بالای چهل سال همیشه این شکایت را دارند که چرا دچار آلزایمر می شوند با این روش می توانید ذهن خود را شکل بدهید.

تقویت قوای ذهنی با اقدامات موثر و مفید

  • روی پا خود بایستید:

با ورزش و تمرینات ایستاده موجب قوت مغز شوید و تعادل در آن را هماهنگ و تقویت کنید تا در شناخت فردی به شما کمک کند. بنابراین با انجام این ورزش ها انعطاف پذیری پاها را بالا ببرید و تمریناتی برای تعادل بیشتر که سبب تقویت قوای ذهنی می شود انجام دهید.

  • ورزش بدمینتون انجام دهید:

با انجام این ورزش به سلامت مغز و تقویت قوای ذهنی و حافظه طولانی مدت برسید. بدمینتون به بازیکن کمک می کند تا بهتر تصمیم گیری و واکنش از خود نشان دهد و سلامت جسمی و روحی را بهبود ببخشد. این ورزش مغز را به فعالیت وامیدارد و می تواند به بهتر انجام دادن وظایف، برنامه ریزی درست، کنترل احساسات و سازماندهی در فرد کمک کند می توانید روزانه این ورزش را ۲۰ دقیقه یا بیشتر انجام دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو