سهیلا فرهادیانی: جذابیت طراحی لباس سریال "سلمان فارسی" در تعدد دوره‌های تاریخی است

139

1398/10/27

15:14


سهیلا فرهادیانی دستیار طراح لباس سریال "سلمان فارسی" می‌گوید نقطه عطف طراحی لباس برای یک پروژه تاریخی در این است که یک دوران تاریخی بازسازی و همه چیز از صفر تا صد برای دیگر بار ساخته می‌شود.

سهیلا فرهادیانی: جذابیت طراحی لباس سریال "سلمان فارسی" در تعدد دوره‌های تاریخی است

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پروژه تاریخی "سلمان فارسی" به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری مراحل تولید را سپری می‌کند. روایت این سریال تلویزیونی از ابتدای تولد سلمان شروع می‌شود و تا پایان واقعه غدیر خم ادامه دارد.

در این سریال به مهم‌ترین اتفاقات تاریخ پرداخته می‌شود، اما قصه به‌گونه‌ای برای مخاطبان روایت می‌شود که هم با یک اثر تاریخی رو‌به‌رو شوند و هم این‌که قصه برایشان شیرین و دوست‌داشتنی باشد.

9 کارگاه برای تولید لباس‌ها و صحنه‌پردازی‌های این سریال فعال است و 12 هزار دست لباس هم دوخته شده است.

سهیلا فرهادیانی دستیار طراح لباس پروژه "سلمان فارسی" در رشته طراحی پارچه و لباس تحصیل کرده است و پیش از این دستیار طراح لباس در پروژه‌های سینمایی ازجمله "محمد رسول‌الله"، "یتیم‌خانه ایران"، "برف"، "کلاشینکف"، "جامه‌دران"، "پرسه در مه" و "حوالی اتوبان" بوده است.

این طراح لباس پیش از این در گفتگویی اذعان داشته که با توجه به علاقه‌ای که همیشه به سینما داشت، پس از پایان تحصیلات دانشگاهی تصمیم گرفت تا در زمینه طراحی لباس سینما فعالیت کرده و بین علاقه شخصی و رشته تحصیلی خود ارتباط برقرار کند.

او درباره جزئیات همکاری با سریال "سلمان فارسی" در بخش طراحی لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این سریال، سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم را جلوی دوربین می‌برد و من حدود 9 ماه است که به‌عنوان دستیار طراح لباس با پروژه سلمان فارسی همکاری می‌کنم.

فرهادیانی با اشاره به اینکه جذابیت طراحی لباس برای سریال "سلمان فارسی" در تعدد دوره‌های تاریخی است اظهار داشت: نقطه عطف طراحی لباس برای یک پروژه تاریخی در این است که یک دوران تاریخی بازسازی و همه چیز از صفر تا صد ساخته می‌شود. به این صورت که ابتدا تحقیقاتی درباره یک دوره خاص انجام شده و سپس لباس تمام شخصیت‌ها طراحی می‌شود.

این طراح لباس افزود: پس از این مرحله، وارد پروسه دوخت طرح‌های در نظر گرفته شده برای ادوار تاریخی مورد نظر می‌شویم که البته در این میان، بسته به فضای کار و سلیقه کارگردان و طراح لباس، برخی از لباس‌ها بیشتر مورد توجه و تغییر قرار می‌گیرد.

او در خاتمه گفت: این روزها بیشتر زمان خود را صرف این پروژه می‌کنم اما به‌شدت تمایل دارم تا در اولین فرصت یک مجموعه لباس با سبک لباس‌های ساده و راحت مناسب استفاده روزانه را طراحی و ارائه کنم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو