کیت بلانشت رئیس هیات داوران جشنواره ونیز کیست؟ + عکس

کیت بلانشت رئیس هیات داوران جشنواره ونیز کیست؟ + عکس


منبع: کولاک

93

1398/10/27

16:02


در این مطلب، بیشتر پیرامون کیت بلانشت رئیس هیات داوران جشنواره ونیز و همچنین برنده دو جایزه اسکار و… خواهیم دانست! با ما همراه باشید. کیت بلانشت با نام کامل ” کاترین الیز بلانشت ” ، بازیگر سینما و همچنین کارگردان تئاتر متولد ۱۴ ماه مه سال ۱۹۶۹ میلادی در شهر ملبورن کشور استرالیا می باشد. کیت اولین بار با بازی در فیلم سینمایی ” الیزابت ” و ایفای نقش به عنوان ” الیزابت یکم ” توانست شهرتی جهانی به دست آورد! وی به خاطر بازی در این فیلم سینمایی، موفق به کسب یک جایزه بفتا و گلدن گلوب شد و همچنین برای اولین بار نامزد دریافت جایز اسکار نیز گردید!

شاید جالب باشد که بدانید وی در طول دوران بازیگری خود توانسته است تحسین بسیاری از منتقدین را کسب نماید و همچنین جوایز بسیاری شامل دو جایزه اسکار، سه جایزه انجمن بازیگران فیلم، سه جایزه گلدن گلوب و همچنین سه جایزه بفتا و شش جایزه آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا به خود اختصاص دهد!

زندگینامه کامل کیت بلانشت

از دیگر نقش‌ های بسیار تأثیرگذار وی می‌ توان به ایفای نقش وی در فیلم ” هوانورد ” به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ، کارگردان و فیلمنامه‌ نویس ایتالیایی و آمریکایی اشاره کرد! بازی در این فیلم نیز موجب موفقیت بسیاری برای او شد و جوایزی چون جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای وی به همراه داشت! لازم به بیان است کیت بلانشت در سال ۲۰۰۷ میلادی از جشنواره ونیز، جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم ” من اینجا نیستم ” دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، کیت بلانشت در فیلم ” یاسمن غمگین ” به کارگردانی ” وودی آلن ” ظاهر شد که حضور در این فیلم سینمایی، کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای او به همراه داشت! یکی از شش بازیگر زن تاریخ است که موف به کسب جایزه اسکار هم به عنوان بهترین بازیگر و هم به عنوان نقش مکمل شده‌ است!

کیت بلانشت در سال ۲۰۱۸ میلادی، عضو هیات داوران جشنواره کن بود! در جدیدترین خبر منتشر شده، او به عنوان رئیس هیات داوران هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده است. هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از دوم تا دوازدهم ماه سپتامبر برگزار خواهد شد و لوکرسیا مارتل، در دوره قبلی این جشنواره، ریاست هیات داوران را به عهده داشت و در نهایت شیر طلایی این جشنواره به فیلم ” جوکر ” رسید. در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز آنت بنینگ، ریاست داوران ونیز را برعهده داشت.

در انتها لازم به بیان است بلانشت در سال ۲۰۱۸ میلادی ، به عنوان رییس هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن فعالیت داشته است.

 

 

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو