حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بخشی از خطبه امروز خود در نماز جمعه تهران را به زبان عربی و خطاب به برادران عرب ایراد فرمودند.

ماجرای نامه مادر یکی از جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی به رهبر انقلاب /ابهاماتی در این حادثه وجود دارد

ایشان اظهار داشتند: صحبت کوتاهی با برادران عرب داشته باشیم، یک سردار شجاع ایرانی و مجاهد فداکار و با اخلاص عراقی به دست نظامیان مزدور آمریکایی و دستور رئیس‌جمهور تروریست آمریکا به شهادت رسیدند. این جنایت به صورت بزدلانه و نه در میدان و به‌صورت روبرو انجام شد. سردار شهید سلیمانی کسی بود که با شجاعت در صفوف مقدم و خطرناک‌ می‌جنگید.

بخش هایی از بیانات معظم له خطاب به کشورهای عرب منطقه را بخوانید؛

*آمریکایی‌ها بدون اینکه جرات کنند با وی در نبرد روبرو شوند بزدلانه با هواپیما در فرودگاه بغداد بود خون او و همراهانش را به زمین ریختند. برای چندمین بار خون ایران و عراق در هم شد و به زمین ریخت.

*سپاه ایران ضربه متقابل و پایگاه آمریکا را در هم کوبید و ابهت آن دولت را لگدمال کرد. تنبیه او اخراج از منطقه است. ملت ایران با اجتماع ده‌ها میلیونی این مجاهد را بدرقه کردند. ملت ایران در شهرهای مختلف آنها را تشییع کرد. در چندین کشور مردم همدردی‌شان را در اجتماعات نشان دادند.

*تلاش‌های مغرضانه فراوانی شد تا ملت ایران و عراق را با یکدیگر درگیر کنند. پول‌های فراوانی خرج کردند . انسان‌های بی‌مسئولیتی را به کار گرفتند در ایران و علیه ملت عراق و در عراق علیه ملت ایران تبلیغات شیطنت آمیز کردند.

ـ*این شهادت بزرگ، همه این تلاش‌های شیطانی وسوسه‌ها را خنثی کرد.

*آنچه مایلم بگویم قدرت اسلامی قدرت ما و شما می‌تواند بر هیبت ظاهری قدرت‌های فاسد مادی فائق آید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ضربه‌های سیاسی بر رژیم غاصب صهیونیستی وارد آمد.

*ملت‌های منطقه بیدار شدند. توانایی ایران در بلندمدت در برابر خباثت آمریکا تاثیر خود را در فضای منطقه و روحیه ملت‌ها گذاشته است.

ـ*وحدت علمای دین، همکاری دانشگاه‌های ما علم و فناوری را ارتقا بخشیده است، زیربناهای تمدن جدید را خواهند ساخت. هماهنگی رسانه‌ها ما فرهنگ عمومی را از ریشه اصلاح خواهد کرد.

* اقتدار نیروی مسلح ما جنگ را دور خواهد کرد، اقتصاد کشورمان را از سلطه کمپانی‌های غارتگر بیرون خواهد برد.

* آزمون سخت چند ساله سوریه فتنه‌های پی در پی در ،لبنان تحریکات و خرابکاری مستمر در عراق نمونه‌هایی از توطئه‌های دشمن است.

 *ترور آشکار ابومهدی فرمانده شجاع الحشدالشعبی و سردار بزرگ شهید سلیمانی نمونه‌ای از این فتنه‌انگیزی است.

*هدف آمریکا جنگ داخلی در عراق و در نهایت تجزیه عراق و حذف نیروهای مبارز و مجاهد است.

ـ‌*وجدان‌های بیدار و دل‌های مومن باید اعتماد به نفس را در ملت‌ها بیدار کنند و همه بدانند تنها راه نجات ملت‌ها استقامت و نترسیدن از دشمن است.

* خداوند رحمت و نصرت را برای ملت‌های مسلمان شامل بگرداند.