تداوم روزهای طلایی بورس ایران: شاخص کل ۴۰۰/۰۰۰ واحدی شد

منبع: روزیاتو

86

1398/10/27

16:33


شاخص کل بورس ایران در آخرین چهارشنبه دی ماه ۹۸ به ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحد رسید که رکورد جدیدی در حرکت روند صعودی بورس ایران در سال پر فراز و نشیب نود و هشت محسوب می‌شود. شاخص کل در حالی یک گام به کانال ۴۰۰ هزار واحدی نزدیک شده است و احتمالا در آخرین روزهای دی ماه ۹۸ در این کانال تثبیت می شود که مردم در ۲۵ دی ماه ۹۸، حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان سهم خریدند و بسیاری از سهام در صف خرید میلیونی قرار گرفت.

طبق تحلیل تکنیکالیست ها در اوایل امسال، شاخص کل بورس ایران بزودی سقف ۵۰۰ هزار واحدی را خواهد زد که به معنی شکست سقف ۲۷ ساله بوده و معنا و مفهوم ساده این موضوع آن است که قیمت سهام در زمستان سال ۹۹ احتمالا چند برابر قیمت زمستان ۹۸ باشد و سودهای شیرینی، نصیب پرتفو سهامداران صبور خواهد شد.

چند روز پیش، دولت، مصوبه معافیت مالیاتی شرکت ها در تجدید ارزیابی دارایی ها را ابلاغ کرد که همین ابلاغیه سبب شد تا بورس ایران بیش از ۶۰۰۰ واحد دیگر مثبت شود. هما نطور که قبلا نیز پیش بینی کرده بودیم، با معافیت مالیاتی شرکت ها در تجدید ارزیابی دارایی ها، گزارشات توجیهی افزایش سرمایه شرکت های بورسی، یکی پس از دیگری روانه سامانه کدال خواهد شد و چراغ اول را چکاپا روشن کرد.

احتمالا در بهمن و اسفندماه، شاهد افزایش شمار گزارشات توجیهی افزایش سرمایه شرکت ها در بورس باشیم که فضای شفاف تر و بهتری را فرا روی سهامداران ایرانی قرار می دهد.

در روز نزدیک شدن شاخص کل به کانال ۴۰۰ هزار واحدی، ۷۵۰ هزار نوبت معاملاتی صورت گرفت و اخبار، وبملت و فملی ، بیش ترین تاثیر مثبت را در بین نمادهای بورسی در شاخل کل داشتند. همچنان نمادهای بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و صنایع شیمیایی ایران در فهرست نمادهای پربیننده درمیان بورس بازان بودند. ذوب، نماد پربیننده فرابورس ایران نیز بیش از ۱۸۸ میلیون حجم خورد تا با ثبت قیمت ۲۲۵ تومان، امیدها برای ذوب آهن ۳۰۰ تومانی در بهمن ماه ۹۸، افزایش یابد.

شاخص کل

وضعیت بورس ایران در آخرین چهارشنبه دی ماه ۹۸ بر اساس اطلاعات سامانه TSETMC.com

شاخص کل بوس ایران در روزی  که صحبت از مکانیسم  ماشه اتحادیه  اروپا علیه ایران بود، از  ۲۰۰۰ منفی به ۳۵۰۰ واحد مثبت تغییر جهت پیدا کرد و در محدوده مورد نظر حمایت شد و تا محدوده ۴۰۰ هزار واحد رشد کرد!

آینده بورس ایران

۴۰۰ هزار واحد، مقاومت تکنیکال نیست و صرفا یک مقاومت روانی هست. شاخص طی ۴ روز اخیر، ۴۵۰۰۰ واحد رشد شارپ داشته و مقداری اصلاح برای بازار خوب است. ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس در مجموع بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان بود. از سقف کانال ۱۱ ماهه خارج شده و روند صعودی بلندمدت، همراه با اصلاحات کوتاه‌مدت خواهد داشت.

شاخص تا محدوده ۴۷۰ – ۵۰۰ هزار واحد مقاومت جدی پیش رو ندارد! ورود نقدینگی به سهام بزرگ، بنیادی و جا مانده از رشد بازار کاملا محسوس است. با توجه به التهابات منطقه، به عزیزان کم تجربه توصیه دارم نقدینگی که برای زندگیتان ضروری نیست وارد بازار کنید، تا بتوانید به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه، با آرامش سهامداری کنید.

همچنان بازار بورس ایران به دلیل حجم قابل توجه تزریق نقدینگی، رکود در بازارهای موازی، جذابیت های گسترده سرمایه گذاری و خبرهای مربوط به عرضه اولیه های جذاب ماه های آینده (شستا، سرخابی ها، پدیده، ایران مال و . . ) و صحبت‌هایی که درباره فروش قسطی سهام دولت  به اشخاص منتشر شده است، روند صعودی خواهد داشت.

طبق بررسی تکنیکالیست ها، در اوایل دهه نخست سده چهاردهم هجری شمسی یعنی احتمالا تا سال ۱۴۰۲، باید منتظر شاخص کل ۱/۰۰۰/۰۰۰ واحدی باشیم که دوران طلایی جدیدی را فرا روی بورس بازان ایرانی قرار می دهد. احتمالا تا چند سال آینده، ۲۰ میلیون نفر از ایرانیان، کد بورس داشته باشند. سامانه tsetmc.com و codal.ir دو سامانه مهم بورس ایران است که روزانه توسط صدها هزار نفر دیده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو