پخش سریال تام کروز از آمازون/ اقتباسی از اثر "جک ریچر"

منبع: ایران آرت

112

1398/10/27

17:40


استودیو آمازون که حق امتیاز ساخت اقتباس تلویزیونی از شخصیت جک ریچر را به‌دست آورده بود، ساخت سریال "جک ریچر"را رسما تایید کرد.

ایران آرت، استودیو آمازون به‌صورت رسمی اعلام کرد که سریال "جک ریچر" از سرویس آمازون پرایم پخش خواهد شد. این استودیو همچنین بدین موضوع اشاره کرد که مراحل تولید و ساخت این اقتباس تلویزیونی آغاز شده است. تیر ماه امسال بود که در خبری متوجه شدیم سرانجام آمازون توانست حق امتیاز ساخت سریالی اقتباسی از رمان‌های مربوط به شخصیت جک ریچر را به‌دست آورده است. نیک سانتورا، خالق سریال Scorpion (اسکورپیون)، نویسنده، شورانر و تهیه‌کنندهٔ اجرایی پروژه جدید شبکه آمازون خواهد بود. لی چایلد، نویسنده انگلیسی با نام واقعی‌ جی گرانت، نویسنده داستان‌های "جک ریچر" است. لی چایلد تاکنون ۲۲ عنوان از مجموعه "جک ریچر" را به‌رشته تحریر درآورده و ۱۶ کتاب از این مجموعه به‌فارسی ترجمه شده است. فروش جهانی مجموعه کتاب‌های "جک ریچر"، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بوده است و در سال‌های اخیر دو فیلم سینمایی با نقش‌آفرینی تام کروز نیز از روی این مجموعه ساخته و اکران شده است.

فیلم ابتدایی به‌کارگردانی کریستوفر مک‌کوری در سال ۲۰۱۲ روی پردهٔ سینما رفت و در این فیلم بازیگرانی چون تام کروز، رزماند پایک، ریچارد جنکینز، ورنر هرتسوگ و رابرت دووال حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. این فیلم با بودجهٔ ۶۰ میلیون دلاری، فروشی ۲۱۸ میلیون دلاری در گیشه داشت. دنبالهٔ فیلم ابتدایی با عنوان Jack Reacher: Never Go Back (جک ریچر: هرگز بازنگرد) نیز در سال ۲۰۱۶ به‌کارگردانی ادوارد زوئیک ساخته و اکران شد و در این فیلم کوبی اسمالدرز، پاتریک هویزینگر، دانیکا یاروش و هولت مک‌کالانی حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. این فیلم از نسخهٔ ابتدایی ضعیف‌تر بود و در گیشه نیز با بودجهٔ ساختی یکسان، فروشی ۱۶۰ میلیون دلاری داشت. این فیلم براساس هجدهمین رمان پرفروش لی چایلد با نام "هرگز برنگرد" محصول سال ۲۰۱۳ ساخته شد.

به گزارش زومیت، مجموعهٔ تلویزیونی "جک ریچر"با همکاری مشترک شبکه آمازون، بخش تلویزیونی اسکای‌دنس (Skydance) و بخش تلویزیونی شرکت پارامونت ساخته خواهد شد. لی چایلد نیز به‌احتمال فراوان یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه خواهد بود. از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی این مجموعهٔ تلویزیونی می‌توان به کریستوفر مک‌کوری، کارولین هریس، دانا گلدبرگ، دیوید الیسون و مارچی راس، اشاره کرد.

نیک سانتورا در مورد ساخت اقتباس تلویزیونی "جک ریچر" چنین گفت: لی چایلد شخصیت و دنیایی باورنکردنی خلق کرده است؛ هدف هر نویسنده، تهیه‌کننده، بازیگر و هریک از اعضای پشت‌صحنه رسیدن به‌عصارهٔ کتاب‌های آقای لی چایلد است و البته خوشبختانه خودِ آقای چایلد نیز در پروژه حضور دارند و در طول ساخت و تولید این سریال، باز هم ما را همراهی خواهند کرد؛ آقای چایلد نبضِ "جک ریچر" است.

گفتنی است سریال Hunters (شکارچی‌ها) نیز دیگر پروژه آمازون است که حدود یک ماه دیگر روی این سرویس استریم قرار خواهد گرفت. قسمت ابتدایی سریال "شکارچی‌ها" برای پخش در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۰ (۲ اسفند ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. آل پاچینو، لوگان لرمن، جریکا هینتون، جاش رادنر، کیت مالووانی، تیفنی بوون، گِرگ اوستین، لوئیز اُزاوا چنگچین، کارول کین، سائول رابینک، دیلان بیکر و لنا اُلین، بازیگران سریال "شکارچی‌ها" هستند.

همچنین مراحل فیلمبرداری و تولید سریال The Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) قرار است از ماه فوریه ۲۰۲۰ (بهمن یا اسفند ماه امسال) در کشور نیوزیلند آغاز شود که انتظار می‌رود فصل اول این سریال در سال ۲۰۲۱ از آمازون منتشر شود. رابرت آرمایو، مورفید کلارک، مارکلا کاونا، جوزف ماورل، مکس بالدری، اما هوروت، تام باج، اووین آرتور، نازنین بنیادی، اسماعیل کروز کوردووا، تایرو موهافیدین، سوفیا نامویت، مگان ریچاردز، دیلان اسمیت و چارلی ویکرز، از جمله بازیگرانی هستند که حضور آن‌ها در سریال "ارباب حلقه‌ها" تأیید و اعلام شده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو