دیدنی های خرمشهر و بهترین جاذبه های گردشگری مناطق اطراف آن

دیدنی های خرمشهر و بهترین جاذبه های گردشگری مناطق اطراف آن


منبع: آرگا

120

1398/10/27

22:33


خرمشهر، شهری اسطوره ای در ایران است که در سال های دفاع مقدس از اهمیت و اعتبار زیادی برخوردار بوده است این شهر در طول جنگ تحمیلی صدمات و خسارات زیادی را متحمل شده است اما با این وجود یکی از جاذبه های ایران است و این روزها دیدنی های خرمشهر برای خیلی از گردشگران و علاقه مندان جذابیت دارد.

خرمشهر با وجود ویرانی هایی که در سال های دفاع مقدس داشته است همچنان زیبا است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند جاذبه هایی که در این شهر وجود دارد جاذبه های تاریخی هستند این شهر که در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است و در دو قرن گذشته اهمیت سوق الجیشی آن در منطقه بسیار مورد توجه بوده است. اهمیت این شهر نه تنها برای کشور ایران است بلکه برای مناطق و کشورهای همسایه با اهمیت است و در طول سالیان دراز مورد استعمار بیگانگان قرار گرفته است. علت اهمیت این منطقه به دلیل قرار گرفتن در خلیج فارس و اهمیت سیاسی تجاری آن بوده است اما آن روزها اهمیت توریستی گردشگری نیز به این منطقه افزوده شده است در فصل های تعطیل این شهر پر از گردشگرانی است که می خواهند از نزدیک با فرهنگ و آداب رسوم مردمان این منطقه آشنا شوند و طبیعت زیبای این شهر را مشاهده کنند. شما نیز اگر از علاقه مندان به شهرهای تاریخی و زیبا در ایران هستید می توانید با سفری چند روزه به خرمشهر از زیبایی های این شهر بازدید کنید و نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

آشنایی با دیدنی های خرمشهر:

بسیاری از گردشگران در این شهر از تفریحات مختلف آن استفاده می کنند و از جمله تفریحات مهیج و پر بازدید در این شهر می توان به قایق سواری، رستوران گردی، بازارگردی و لنج سواری اشاره کرد هر یک از این تفریحات علاقه مندان خاصی را به خود جلب می کنند یکی از لذت هایی که می توانید در این منطقه تجربه کنید بازدید از رستوران های محلی است که غذاهای محلی و متنوع را برای گردشگران سرو می کنند.

 

مسجد جامع خرمشهر:

این مجسد که نماد مقاومت این شهر محسوب می شود مورد حمله عراقیان در جنگ تحمیلی قرار گرفته است اهمتی این مسجد در چند سال دفاع مقدس به دلیل قرارگیری آن به عنوان یکی از پایگاه های فرماندهی بوده است و گردهمایی های مختلفی در این مسجد برگزار می شده است. بازارهایی که در اطراف این منطقه قرار گرفته است از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار است و از جمله آن ها می توان به بازار سیف اشاره کرد.

مسجد خرمشهر

کنزالمال خرمشهر:

خرمشهر یک منطقه آزاد و تجاری است به همین خاطر برای خرید کردن بسیار مناسب است و مرازک خرید یکی از مکان های دیدنی خرمشهر به شمار می آیند از این رو این مراکز خرید یکی دیگر از جاذبه های این شهر هستند که می توانید از آن ها دیدن کنید کنزالمال از جمله مارکز خرید لوکس در خرمشهر است این مجتمع دارای ۴۰۰ واحد تجاری در منطقه است و از فضاهای تفریحی و رفاهی مختلفی برخوردار است. به دلیل نداشتن گمرک خرید کردن از مراکز این شهر به صرفه است و به همین دلیل ازدحام جمعیت آن بسیار زیاد است.

مراکز خرید خرمشهر

بازار ماهی فروش خرمشهر:

همانطور که می دانید صنعت ماهیگیری در خرمشهر بسیار رونق دارد و بیشتر غذاهای محلی این شهر نیز با استفاده از ماهی ساخته می شوند گشت و گزار در این بازار محلی شلوغ بسیار جالب است این بازار محلی در نزدیکی رودخانه کارون واقع شده است برای گرفتن ماهی های تازه از رودخانه باید با استفاده از لنج و قایق ماهیگیری کنید ماهی هایی که می توانید در این بازار خریداری کنید ماهی شوریده، کپور، شانگ و صوبر هستند که دارای طمع های متفاوتی هستند.

بازار خرمشهر

قصر فیلیه:

این قصر که با عنوان کاخ شیخ خزعل از آن یاد می شود دارای مساحت ۷۸۸ متر مربع است و از جمله جاذبه های این شهر به شمار می آید این بنای باشکوه در زمان حکومت شیخ خزعل ساخته شده است و حوادث تاریخی متعددی در آن رخ داده است. نقاشی بزرگی که بر روی بنای آن دیده می شود دارای جذابیت زیادی است ورودی آن نیز در سال ۸۹ تخریب شده است.

دیدنی های خرمشهر

اسکله قایق رانی خرمشهر:

این اسکله زیبا محلی برای قایق رانی و لنج سواری است که در بلوار ساحلی بایندر قرار گرفته است شهورندان زیادی که به این منطقه می روند برای برقراری امنیت توصیه می شود تا به اسکله هایی بروید که مجاز هستند و امنیت بیشتری برای شما دارند.

اسکله خرمشهر

موزه جنگ خرمشهر:

این موزه دیدنی در ابتدا ساختمان اصلی شرکت نفت بوده است که قدمت آن به سال ۱۳۰۹ باز می گردد قرارگیری این موزه در سال ۱۳۵۹ در استعمار عراقی ها موجب صدمات زیادی به این موزه شد در زمان دفاع مقدس نیز از این موزه به عنوان یک برج برای دیده بانی استفاده می شده است. در سال ۷۵ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است و در حال حاضر دارای بخش های مختلفی همچون کتابخانه، آرامگاه شهدا و نمازخانه است همچنین سالن نمایش نیز یکی دیگر از بخش های اصلی در این موزه و یکی دیگر از جاذبه های دیدنی خرمشهر به شمار می آید.

موزه خرمشهر

تالاب ناصری:

این تالاب در فاصله ۱۷ کیلومتری از خرمشهر قرار گرفته است جالب است بدانید این تالاب ساخته دست بشر است در واقع علت ساخت این تالاب زه کشی های کشاورزی در سال ۱۳۷۸ بوده است در حال حاضر نیز این تالاب به عنوان یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در خرمشهر شناخته می شود بازدید از این تالاب برای خیلی از افراد دارای لذت است و می توانید در سفر خود از این تالاب و پرندگان آن دیدن کنید.

تالاب خرمشهر

پارک ساحلی خرمشهر:

این پارک ساحلی یکی دیگر از زیبایی های شهر خرمشهر است و در نزدیکی رودخانه ای خروشان از خرمشهر قرار گرفته است از دیگر جاذبه های این پارک می توان به طبیعت اطراف آن اشاره کرد که در روستای بدریه قرار گرفته است و طبیعت آن دارای آرامش خاصی برای گردشگران است.

طبیعت خرمشهر

آشنایی با دیدنی های خرمشهر در این بخش می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار شما قرار دهد از دیگر جاذبه های آن نیز می توان به دیدنی های خوزستان اشاره کرد که بهتر است در سفر خود به این شهر از آن ها دیدن کنید. همچنین آشنایی با مکان های دیدنی آبادان و مناطق گردشگری آن می تواند جذابیت زیادی برای شما عزیزان داشته باشد. همانطور که در بالا نیز اشاره شد خرمشهر از اهمیت تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است و تنها به جنبه توریستی این شهر نمی توان توجه کرد خیلی از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند به جاذبه های فرهنگی و آداب و سنت های مردمان این منطقه علاقه نشان می دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو