زلنسکی با استعفای نخست‌وزیر مخالفت کرد

منبع: برترین ها

69

1398/10/28

02:14


رئیس جمهوری اوکراین درپی جنجال مربوط به افشای فایل صوتی جلسات محرمانه کابینه که بر اثر آن «الکسی گونچاروک» نخست وزیر این کشور مجبور به استعفا شد، درخواست کناره گیری وی را نپذیرفت.

ایرنا: رئیس جمهوری اوکراین درپی جنجال مربوط به افشای فایل صوتی جلسات محرمانه کابینه که بر اثر آن «الکسی گونچاروک» نخست وزیر این کشور مجبور به استعفا شد، درخواست کناره گیری وی را نپذیرفت.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه با گونچاروک دیدار کرد و در فیلمی که از این دیدار در کانال تلگرام دولت اوکراین منتشر شد وی استعفای نخست وزیر را رد کرد.

زلنسکی با استعفای نخست‌وزیر مخالفت کرد

گونچاروک در این دیدار گفت که افشای فایل صوتی جلسات محرمانه دولت اوکراین، اقدامی هدفمند علیه او بوده است.

الکسی گونچاروک پس از چهارماه تصدی پست نخست‌ وزیری اوکراین و در پی افشای فایل صوتی جلسات محرمانه کابینه، استعفای خود را امروز تقدیم رئیس جمهوری این کشور کرده بود.

زلنسکی در دیدار امروز گفت: من امروز استعفانامه شما را دریافت کردم اما نمی خواهم که از قدرت کنار بروید و می خواهم شانس دوباره به کابینه بدهم.

وی افزود: اینک زمان آن نیست که پایه های اقتصادی و سیاسی حکومت اوکراین را به خاطر اظهار نظر شما علیه من متزلزل کنیم.

زلنسکی گفت: نخست وزیر و دولت اوکراین از مردم این کشور رای اعتماد گرفته اند و باید به کار خود ادامه دهند.

وی این احتمال را که در کابینه دولت تغییراتی صورت گیرد، بعید ندانست.

دیروز (پنجشنبه ۲۶ دی) فایل صوتی جلسه محرمانه‌ نخست وزیر با اعضای کابینه در فضای مجازی منتشر شد که در آن به نظر می رسد نخست وزیر می گوید رئیس جمهوری اوکراین چیزی از اقتصاد نمی داند و این مساله باعث مشکل در رفع مشکلات اقتصادی اوکراین شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو