سرهنگ "سعید عطاالهی" گفت: عصر روز بیست و چهارم دی ماه ماموران پلیس مترو هنگام گشت زنی در سکوی متروی ایستگاه امام خمینی (ره) به رفتار ۲ مسافر مشکوک می‌شوند و هر دو مسافر را تحت مراقبت قرار می‌دهند.

وی عنوان داشت: مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز و ماموران مشاهده می‌کنند که یکی از این ۲ مسافر همراه با سایر مسافران مترو داخل واگن قطار شده و چند ثانیه قبل از بسته شدن در قطار از داخل واگن خارج و گوشی همراهی را به همدستش تحویل و هر دو از یکدیگر فاصله گرفتند.

رئیس پلیس مترو با اشاره به اینکه پرونده‌های مختلفی در خصوص سرقت از مسافران مترو به همین شیوه اتفاق افتاده بود، گفت: بلافاصله برای دستگیری این متهمان اقدام و ماموران موفق شدند هر ۲ متهم را در یک عملیات دستگیر و به دفتر پلیس مستقر در ایستگاه مترو انتقال دهند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی بدنی از متهمان تعدادی گوشی سرقتی و مدارک هویتی یکی از اتباع خارجه کشف شد، افزود: شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که متهمان اموال سرقتی را صبح روز دستگیری و یا عصر بیست و سوم دی ماه در ایستگاه‌های مترو و بی آر تی سرقت کرده اند.

سرهنگ عطا اللهی توضیح داد: تحقیقات پلیسی نشان از این داشت که هر دو متهم ۲ سال پیش با همین عنوان مجرمانه در همین ایستگاه مترو دستگیر شده اند و پس از سپری کردن یک سال در زندان از حبس آزاد و در این یک سال اخیر مشغول جیب بری از مسافران ایستگاه‌های مترو و بی آر تی بوده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان به ۵۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کرده اند، ابراز داشت: متهمان اظهار داشتند، هفته‌ای یک بار به ایستگاه‌های مترو و بی آرتی مراجعه می‌کردیم و پس از سرقت اموال مسافران در مجموع به ارزش ریالی ۲ میلیون تومان، آن‌ها را به مالخران می‌فروختیم.

به گفته وی، با اقرار صریح متهمان به جرایم ارتکابی هر دو متهم برای کشف جزئیات پرونده در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفتند.