واکنش تند پاکستان به سخنان مقام هندی

منبع: برترین ها

120

1398/10/28

03:43


دولت پاکستان بار دیگر هند را به سیاسی بازی در فرآیند گروه ویژه اقدام ملی (FATF) متهم و آنچه را که سخنان غیرمسئولانه رییس ستاد دفاع هند خواند، محکوم کرد.

ایرنا: دولت پاکستان بار دیگر هند را به سیاسی بازی در فرآیند گروه ویژه اقدام ملی (FATF) متهم و آنچه را که سخنان غیرمسئولانه رییس ستاد دفاع هند خواند، محکوم کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به سخنرانی "بیپین راوات" فرمانده پیشین ارتش هند و رییس فعلی ستاد دفاع این کشور در کنفرانس بین المللی رایسینا، افزود: اشاره مقام هندی به قرار دادن پاکستان در فهرست سیاه‌ اف ای تک اف، نشان دهنده ذهنیت افراطی آنان‌ است‌

در این بیانیه آمده است که هند در گذشته نیز از اف‌ای‌تی‌اف‌به عنوان اهرم فشار استفاده کرده و اکنون نیز درصدد سیاسی کردن فرآیند فنی گروه ویژه اقدام مالی است.

وزارت امور خارجه پاکستان ادامه داد که این کشور جامعه جهانی را از آنچه که در این بیانیه اقدامات مخرب هند عنوان شده، مطلع کرده و ما امیدوار هستیم که اعضای اف‌ای‌تی‌اف‌ اتهامات هندی را نخواهند پذیرفت.

در این بیانیه‌ از رویکرد دولت هند درباره کشمیر و استمرار محدویت‌های شدید در منطقه، تصویب قانون جنجالی شهروندی و آنچه که پاکستان مدعی رفتار تبعیض‌آمیز با اقلیت‌ها در هند است، مورد انتقاد قرار گرفت.

اواسط آذرماه گذشته‌ نیز وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به بیانیه مشترک ژاپن و هند، مواضع ضدپاکستانی عنوان شده در این بیانیه را رد، و دهلی نو را به سیاسی کردن فرآیند گروه ویژه اقدام مالی (FATF) متهم کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو