اگر علاقمند به تجربه های جدید برای تهیه کیک هستید توصیه میکنم این کیک رو حتما امتحان کنید واقعات ترکیب کیک و بستنی و کورنفلکس بی نظیره .

کیک بستنی با رویه کورنفلکس کاراملی

 2 لایه کیک 22 سانتی

برای 15 نفر

زمان آماده سازی : 1 و نیم ساعت

زمان کل با زمان خنک شدن در یخچال : 4 ساعت

برای تهیه لایه بستنی وانیلی :

حدودا 2 لیتر بستنی وانیلی را بگذارید در دمای اتاق نرم شود و با هم زن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود .

بستنی هم زده باید کاملا غلیظ مثل میلک شیک باشد .

یک قالب 22 سانتی را تماما با پلاستیک که از لبه های قالب بیرون مانده باشد بپوشانید و بستنی وانیلی را داخلش ریخته به مدت 2 ساعت و ترجیحا 1 شب در فریزد بگذارید تا کاملا سفت شود .

مواد لازم برای لایه ی کیک دارچینی

شکر دانه ریز

1 فنجان

کره

نصف فنجان

تخم مرغ بزرگ

2 عدد

عصاره وانیل

1 ق غ

نمک

سه چهارم ق چ

بکینگ پودر

2 ق چ

جوش شیرین

سه چهارم ق چ

آرد

1 و دو سوم فنجان

ماست وانیلی پرچرب

نصف فنجان

خامه ترش پرچرب

نصف فنجان

پودر دارچین

نصف ق غ

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه کیک بستنی با رویه کورنفلکس کاراملی آشنا میکنیم .

فر را با دمای 180 درجه سنتیگراد گرم کنید .

قالب 22 سانتی را چرب کرده کفش را با کاغذ روغنی بپوشانید .

شکر و کره را با هم مخلوط کرده و اینقدر بزنید تا کرمی و روشن شود . تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده هر کدام را 2 دقیقه هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند .

وانیل ، بکینگ پودر و جوش شیرین را هم اضافه کرده کاملا مخلوط نمایید .

ماست و خامه ترش را با هم مخلوط نموده به صورت متناوب در چند مرحله با آرد به مواد بالا اضافه کنید . شروع و پایان کار باید با آرد باشد .

خمیر که کاملا یکدست شد پودر دارچین را اضافه کرده کاملا مخلوط نمایید

خمیر کیک دارچینی را داخل قالب ریخته به مدت 30 – 35 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد . اگر وسط کیک را با انگشت فشار دادید و به حالت اولیه برگشت میتوانید کیک را از فر خارج نمایید .

10 دقیقه اجازه بدهید کیک از حرارت بیوفتد سپس روی توری سیمی منتقل نموده خنک که شد 1 ساعت در فریزر بگذارید تا کاملا خنک شده و سفت شود .

مواد لازم برای رویه کیک بستنی

کره

سه چهارم فنجان معادل 170 گرم

نمک

نصف ق چ

کورنفلکس خرد شده

3 فنجان معادل 195 گرم

دولسه دلچه ( طرز تهیه در ادامه )

380 گرم

عسل

نصف فنجان

خامه

1 و نیم فنجان

 کره را روی حرارت باز کنید ولی مراقب باشید به جوش نیاید سپس شکر قهوه ای را به آن اضافه کرده روی حرارت متوسط به بالا هم بزنید همین که مخلوط شروع به حباب زدن کرد کورنفلکس ها و نمک را اضافه کرده 5 – 6 مخلوط نمایید تا عطرشان بلند شده و کمی قهوه ی رنگ شوند سپس از روی حرارت برداشته روی یک ورق پخت بریزید و 1 ساعت و نیم بگذارید کاملا خنک شوند .

کیک دارچینی را از فریزر خارج کرده دورش با با کمی سس دوسه دلچه پوشانده سپس روی کورن فلکسها بگردانید تا دور تا دورش پوشیده از ترکیب کارماملی کورن فلکس شود .

کیک را روی ظرفی که میخواهید سرو کنید گذاشته و رویش را با سس دولسه دلچه بپوشانید .

کیک بستنی,کیک بستنی ساده,کیک بستنی دارچینی

بستنی را از فریزر خارج کرده پلاستیک دورش را باز کنید و دستانتان را با دستکش پلاستیکی پوشانیده بستنی را برداشته و دورش را داخل کورنفلکش بچرخانید تا کاملا پر از کورنفلکس کاراملی شود .

لایه بستنی را روی لایه کیک بگذارید و روی لایه ی بستنی و اطراف کیک را در صورتی که جایی خالی انده باشد با کورنفلکس ها  پرکنید .

کیک بستنی,کیک بستنی ساده,کیک بستنی دارچینی

عسل را روی کیک بریزید و باقیمانده کورنفلکسهای کاراملی را رویش بریزید.این کار را ادامه دهید تا روی کیک با لایه ضخیمی از کورنفلکس پوشانده شود.

خامه فرم گرفته را داخل قیفی با ماسوره بزرگ ستاره ای ریخته و لبه بالای دور کیک را با آن تزئین نمایید .

کیک بستنی خود را تا قبل از پذیرایی داخل فریزد نگهداری نمایید و قبل از سرو کمی در دمای اتاق نگه دارید تا کیک نرم شود سپس برش بزنید .

مترجم : سبا

 تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران

 

دولسه دلچه  dulce de leche : یا سس کاراملی شیری ، سس کارامل است که با شیر درست میشود و برای روی کیک و بستنی کاربرد فراوانی دارد شاید اگر طعم این سس را بین کیک خود حس کنید دیگر سراغ خامه برای بین لایه ها ی کیک نروید.

برای تهیه این سس دو روش وجود دارد که روش دوم که همراه با شیر عسل ساخته میشود طعم بهتری داشته و توصیه میکنم از روش دوم برای تهیه سس استفاده کنید مگر این که شیر عسل غلیظ در دسترستان نباشد.

مواد لازم برای تهیه نیم پیمانه سس دولسه دلچه

شیر

2 پیمانه

شکر

1 پیمانه

جوش شیرین

 نصف ق چ

وانیل

به دلخواه

 طرز تهیه :

زمان تهیه این سس تقریبا طولانی است و بهت است از قابلمه تفلو یا لعابی و قاشق چوبی برای هم زدن سس استفاده نمایید.

شیر را روی حرارت ملایم گذاشته تا گرم شود سپس شکر ، جوش شیرین و در صورت تمایل وانیل را افزوده و به مدت 10 دقیقه هم بزنید سپس حرارت را کم کرده و 1 ساعت اجازه میدهیم شیر روی حرارت بماند بدون این که هم بزنیم فقط اگر شیر کف کرد با یک کف گیر سوراخ دار کف رویش را بگیرید بدون این که شیر هم بخورد.

بعد از یک ساعت که سس تقریبا غلیظ شد به مدت 15 دقیقه مدام روی حرارت همش بزنید  . این سس در این مدت به رنگ کاراملی درآمده و بعد از سرد شدن به غلظتی مشابه عسل میرسد. تا یک هفته میتوانید سس دلسه دچه را در یخچال و شیشه در بسته نگهداری نمایید.

روش دوم :

یک قوطی شیر عسل را داخل قابلمه ی آب جوش بگذارید به طوری که کاملا رویش با آب پوشیده شود و حدود 3.5 تا 4 ساعت بگذارید روی حرارت ملایم بجوشد در حین جوشیدن مراقب باشید که همیشه روی قوطی آب داشته باشد .

بعد از 4 ساعت قوطی شیر عسل را بگذارید تا کاملا خنک شود بعد درش را باز کنید چون احتمال اینکه بیرون بپاشد زیاد است.