هوتن شکیبا آماده‌تر از همیشه در جشنواره فجر

منبع: برترین ها

71

1398/10/28

14:55


با اعلام نهایی نتایج آثار سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «عامه پسند» به کارگردانی «سهیل بیرقی» به عنوان یکی از حاضران این دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور معرفی شد.

خبرگزاری میزان: با اعلام نهایی نتایج آثار سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «عامه پسند» به کارگردانی «سهیل بیرقی» به عنوان یکی از حاضران این دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور معرفی شد.

هوتن شکیبا آماده‌تر از همیشه در جشنواره فجر

«عامه پسند» با نویسندگی سهیل بیرقی در ژانر اجتماعی‌ ساخته می‌شود و مانند دو فیلم پیشین بیرقی محور آن یک کارکتر زن است اما فضایی کاملا متفاوت با دو فیلم قبلی این کارگردان دارد.

هوتن شکیبا آماده‌تر از همیشه در جشنواره فجر

هوتن شکیبا که سال گذشته به خاطر بازی در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرده بود امسال با فیلمی جدید به دنبال تجدید این جایزه است، وی امسال فیلم «عامه پسند» را راهی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر می‌بیند، این فیلم سومین تجربه کارگردانی سهیل بیرقی فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده است.

«عرق سرد» آخرین ساخته سینمایی بیرقی بعد از موفقیت در جشنواره فجر و فستیوال های داخلی و خارجی و کسب چندین جایزه مدتی است اکران های بین المللی اش را آغاز کرده است.

فیلم «من» در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در دو بخش بهترین بازیگر مکمل زن (بهنوش بختیاری) و بهترین بازیگر مکمل مرد (امیر جدیدی) نامزد سیمرغ بلورین شد.

سهیل بیرقی دومین فیلمش را به نام «عرق سرد» در سال ۱۳۹۵ کارگردانی کرد. تمامی بازیگران این فیلم که داستان افروز اردستانی کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است، کاندید دریافت سیمرغ شدند و در نهایت امیر جدیدی و سحر دولتشاهی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش مکمل زن را دریافت کردند.

فیلمنامه «عامه پسند» همچون دو اثر قبلی بیرقی توسط خود او نوشته شده و فضای آن نسبت به فیلم‌های «من» و «عرق سرد» متفاوت است.

شخصیت‌های محوری دو فیلم قبلی این فیلمساز را به ترتیب نماینده‌ای از زنان دهه پنجاه و شصت بودند، حالا پرسوناژ اصلی فیلم «عامه پسند»، نماینده‌ی زنی از دهه چهل است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو