این رسانه چینی روز شنبه در مطلبی ترور وی را یک حرکت بسیار پرهزینه برای آمریکا دانست و آورده است: آمریکا این روزها بیش از هر زمانی به دنبال تامین منافع خود با ابزارهای نظامی،  سیاسی،   اقتصادی و فشار بر دیگر کشورها است.

در گزارش امده است از زمانی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قدرت را در این کشور بدست گرفت سیاست اولویت به آمریکا و آمریکا بالاتر از دیگران را راهبرد خود قرار داد و این اقدامات نتیجه همین نگرش است.

چاینا ارگ نوشته است آمریکایی ها در داخل خاک عراق، سردار سلیمانی و همرزمانش را هدف حمله نظامی قرار داده و ترور کردند سردار سلیمانی بر خلاف گفته آمریکا نه تنها یک تروریست نبود بلکه در ایران و کشورهای خاورمیانه او رایک قهرمان می نامند و می دانند.

این رسانه چینی نوشته است آمریکایی ها مرتکب اشتباهات بسیاری شده اند آنها دیگر نمی توانند یک جنگ راه بیاندازند جنگ هایی را که در افعانستان  و عراق راه انداختند برایشان نتیجه ای جز شکست نداشت و رویارویی با ایران به مراتب پرهزینه تر خواهد بود.

چاینا ارگ افزوده است آمریکا دیگر نمی تواند در منطقه خاورمیانه یکه تازی کند امروز کشورها و قدرت های دیگری هم هستند که در این منطقه بتدریج نفوذ بیشتری پیدا کرده اند.

گزارش تصریح کرده است از جمله روسیه را نباید نادیده گرفت که به این منطقه بسیار توجه می کند و مهره ای بسیار تعیین کننده است البته بازیگران دیگری هم هستند که روز به روز نفوذشان افزایش می یابد و خواستار تنش در خاورمیانه نیستند.