آشنایی با انواع و اقسام سفر در سال 2020

آشنایی با انواع و اقسام سفر در سال 2020


منبع: همگردی

242

1398/10/28

20:29


گردشگران در سرتاسر جهان فوق العاده تجربه کسب کرده اند و گردشگران تازه کار روز به روز افزایش می یابند، بنابراین آن چیزی که در سفر به دنبالش هستند، دقیقا مانند خود جهانی که به آن سفر می کنند، همیشه و در همه حال در حال تغییر و تحول است. در نوشتار انواع و اقسام سفر، قصد داریم گرایش و انواع مختلف سفر در سال 2020 را بررسی کنیم و به این بپردازیم که گردشگران به چه چیزهایی و کارهایی تمایل بیشتری پیدا کرده اند. با همگردی و مقاله انواع مسافرت همراه شوید.

انواع مختلف سفر

انواع مسافرت در سال 2020: سفر لاکچری با قطار

با اینکه ممکن است به نظر بیاید که سفرهای لاکچری با قطار به گذشته تعلق دارد، این روزها گرایش به این مورد از انواع و اقسام سفر افزایش یافته است. بسیاری از قطارها بازسازی شده و به شکوه و تجمل گذشته و دوران طلایی سفر با قطار بازگشته اند، بنابراین فرصت های بسیاری برای شما وجود دارند تا بتوانید یک سفر قطاری فوق العاده شیک و باکلاس را در هر گوشه جهان تجربه کنید. این مورد از انواع مختلف سفر که برخی از آن با عنوان عشق سفر ریلی یاد می کنند، آن هایی را که سلیقه شیکی دارند و به دنبال غذاهای باکلاس پنج بخشی، امکانات شیک اتاق خواب و دکوراسیون بسیار مجلل هستند به خود فرا می خواند و البته پیدا کردن یک سفر ایده آل شیک به وسیله قطار هرگز تا این حد آسان نبوده است. تجملی ترین قطارهای جهان مانند قطار سریع السیر سیبری گلدن ایگل ترنس Golden Eagle Trans Siberian Express در اروپا و اطراف آن یافت می شوند، اما گزینه هایی نیز در آمریکای شمالی وجود دارند؛ مانند قطار بسیار محبوب ونکوور به تورنتو که دکندین The Canadian نامیده می شود. در سفر با این قطار مجلل می توانید از سالن های تفریح و استراحت، کابین های بسیار زیبا با سقف شیشه ای، اجراهای زنده موسیقی و نمایش و حضور همیشگی خدمتکار لذت ببرید.

گرایش ها و مد های جدید سفر در سال 2020 : سفر لاکشری و شیک با قطار

انواع مسافرت در سال 2020: گردشگری و اینستاگرام

اینستاگرام یکی از تاثیرگذارترین رسانه های اجتماعی جهان در حال حاضر به شمار می رود و چه باور کنید چه نکنید، تاثیر بسیار بزرگی روی گردشگران در سرتاسر جهان دارد. امروزه، گردشگران با دیدن پست های بسیار فراوان مربوط به گردشگری در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام که مملو از سلفی ها و توصیف تجربیات فوق العاده گردشگران دیگر هستند، برای ادامه سفرهای خود الهام می گیرند. به نظر می رسد دیدن انسان های واقعی که سفر می کنند و از مقاصد گردشگری خود عکس های واقعی می گیرند، برای علاقمندان امروزی بسیار قابل اعتمادتر از جستجو در بروشورها و تبلیغات آنلاین مربوط به سفر است. تصاویر مربوط به سفر و گردشگری در بینندگان شور و شوق جدیدی بر می انگیزند؛ آنچنان که 40 درصد استفاده کنندگان از اینستاگرام که زیر 33 سال سن دارند، عنوان کرده اند که اینستاگرام یکی از فاکتورهای اصلی برای آن ها در انتخاب یک مقصد گردشگری و نقطه ای برای گذراندن تعطیلات است. این نکته برای بسیاری از دست اندرکاران صنعت گردشگری که بعد از استخدام کردن ادمین های اینستاگرامی و اداره صفحه های اینستاگرامی، افزایش چشمگیری در تعداد مراجعان خود دیده اند بسیار فوق العاده بوده است. اما در عین حال ممکن است باعث تغییرات ناخواسته و منفی در مقاصد گردشگری محبوب شود؛ مانند شلوغی بیش از حد، فرسایش محیط زیست و کارهای بسیار خطرناک گردشگران برای انداختن عکس. براساس انواع و اقسام سفر به یاد داشته باشید که در سفر به گوشه به گوشه جهان به این نقاط احترام بگذارید و برای گرفتن بهترین عکس های اینستاگرامی دست به کارهای خطرناک نزنید.

گردشگری و اینستاگرام

انواع مسافرت در سال 2020: کلوب های زیرزمینی

به دنیای فوق العاده کلوب های زیرزمینی خوش آمدید! دورهمی های شامل ضیافت های کوچک غذا در سرتاسر جهان در حال افزایش هستند. این کلوب ها که نوعی از انواع مختلف سفر به حساب می آیند، بیشتر مناسب کسانی بوده که به تجربه غذاهای مختلف محلی علاقه داشته و دوست دارند در یک مکان جدید و بین آدم های جدید، غذاهای متفاوت را امتحان کنند. این شام ها معمولا در یک فضای خانگی و توسط یک آشپز ماهر سرو می شوند؛ البته گاهی منو در اختیار میهمانان قرار داده می شود. زیبایی این گونه کلوب ها در این است که شما تقریبا هرگز نمی دانید انتظار چه چیزی را باید داشته باشید. ممکن است از شما با همبرگر و نوشیدنی های خوش طعم آماده شده توسط یک آشپز بسیار ماهر و سرشناس پذیرایی شود و با گروهی متشکل از 30 غریبه همراه باشید یا ممکن است از چشیدن غذاهای عجیب و جالب در یک رستوران مخفی لذت ببرید.

کلوب های زیرزمینی

انواع مسافرت در سال 2020: سفرهای کوچک

بهتر است روراست باشیم؛ همه مردم جهان، زمان، پول و برنامه ریزی دقیق برای داشتن یک تعطیلات طولانی ندارند؛ در حقیقت درصد کمی از جمعیت گردشگران فعال در جهان دارای این امکانات هستند. به همین دلیل، سال 2020 سال سفرهای کوچک و در عین حال کسب تجربه های عمیق در تعطیلات کوتاه است. این مورد از انواع مختلف سفر هم مناسب افراد شاغل هستند و هم کسانی که بودجه کمتری دارند و برنامه ریزی کردن برای آن ها و تطبیق دادن برنامه سفر با برنامه های زندگی آسان تر است. از آنجایی که با سفر از ناحیه آسایش خود بیرون می آئید، به احتمال بسیار زیاد رهایی از استرس، افزایش خلاقیت و گسترش اطلاعات فرهنگی را تجربه خواهید کرد.

سفرهای کوچک

انواع مسافرت در سال 2020: طبیعتگردی یا اکوتوریسم

کلمه "سفر محیط زیستی" یا اکوتوریسم می تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد. از به کار بردن روش های سازگار با محیط زیست برای سفر تا سفر به طبیعت یا حتی سفر داوطلبانه برای کمک به محیط زیست. نکته مهم اینجاست که گرایش به این گونه سبز سفر کردن افزایش یافته و همه به انجام آن ها علاقمند هستند. سفرهای داوطلبانه که یکی از انواع و اقسام سفر بوده، بدین صورت هستند که گردشگران زمان خود را در طول سفر به تمیز کردن طبیعت، کاشتن گیاه و درخت یا ترمیم کردن یک محیط طبیعی می گذرانند. گروه هایی نیز هستند که دست به روش های سفر سازگار با محیط زیست یا سفرهایی با تم محیط زیستی مانند سفر به مزارع، مراکز بازیافت یا پارک های ملی می زنند. البته پارک های ملی و مناطق طبیعی به گزینه های بسیار محبوب گردشگری تبدیل شده اند؛ از پارک ملی یلواستون در آمریکا تا سرنگتی در تانزانیا. بنابراین پیش بینی ما این است که این مورد از انواع مختلف سفر در سال 2020 بسیار محبوب و پرتعداد خواهند بود.

طبیعتگردی یا اکوتوریسم

انواع مسافرت در سال 2020: سفر برای کشف دی ان ای

سفر برای کشف دی ان ای یا همان گردشگری آبا و اجدادی پیوسته در حال افزایش است. امروزه اشتیاق به دنبال کردن پس زمینه ژنتیکی و کشف کردن اجداد اصلیمان بسیار مورد توجه قرار گرفته و وقتی در تورهای ویژه انجام این مورد از انواع مختلف سفر ثبت نام می کنید، به طور واقعی و از نزدیک می بینید که اجداد شما متعلق به کدام گوشه جهان هستند. این بدان معنی است که می توانید سفرتان را براساس ریشه های دی ان ای خود که بتازگی کشف کرده اید، برنامه ریزی نمایید. بعد از کشف ریشه های دی ان ای، نقشه ای برای شما فرستاده می شود که درصد اصالت شما در کشورهای مختلف روی نقشه نشان داده شده است. اینگونه از سفر آنچنان محبوب شده که طبق تحقیقات به عمل آمده، بیست و سه درصد از گردشگرانی که به اسکاتلند سفر می کنند، کسانی هستند که از قاره های مختلف بخصوص قاره آمریکا برای کشف ریشه های خود و شناخت کشور اجدادی به این کشور سفر کرده اند.

سفر برای کشف دی ان ای

انواع مسافرت در سال 2020: سفر ادبیاتی به فستیوال های کتاب

یکی از انواع و اقسام سفر که محبوبیت آن به طرز فوق العاده سریعی در حال افزایش است، نوعی از سفر بوده که می توانیم آن را سفر ادبیاتی بنامیم؛ یا به عبارتی، سفری که قرار است براساس کتاب یا نویسنده یا فستیوال کتاب مورد علاقه شما صورت گیرد. در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا مکان های متعددی وجد دارند که در آن ها فستیوال های ویژه کتاب یا نویسندگان مختلف مانند مارک تواین برگزار می کردند. بسیاری از گردشگران سفر خود را بر پایه بازدید از کتابخانه های خاص و مشهور ترتیب می دهند و برای شرکت در فستیوال های کتاب به اقصی نقاط جهان سفر می کنند. برای مثال، در فستیوال کتاب بسیار محبوب بالتیمور Baltimore Book Festival هزاران نفر شرکت می کنند که همگی از نقاط مختلف به آن منطقه می روند تا سخنرانی نویسنده مورد علاقه خود را ببینند یا کتاب کلاسیک مورد علاقه خود را به امضای آن نویسنده برسانند.

سفر ادبیاتی به فستیوال های کتاب

انواع مسافرت در سال 2020: سفر به شهرهای نه چندان مشهور

با انتخاب این مورد از انواع مختلف سفر تمرین می کنیم که به جای سفر به شهرهای مشهور و پرگردشگر، از شهرهای کمتر شناخته شده که در نزدیکی همان شهرهای مهم قرار دارند، بازدید کنیم. گرایش به این مورد از انواع مسافرت روز به روز در حال افزایش است؛ چرا که هم ارزان تر هست و هم جمعیت گردشگران کمتری وجود دارند. یکی از محبوب ترین شهرهای با اهمیت درجه دو در جهان، شهر سن خوزه در کالیفرنیا و در نزدیکی شهر مهم سانفرانسیسکو هست. سن خوزه شهر کوچکی نیست، اما جاذبه های فوق العاده ای را به میهمانان خود ارائه می دهد؛ بخش های ساحلی، غذاهای عالی و مناظر فوق العاده و همه این ها را در مقابل یک بودجه بسیار کم شاهد خواهید بود. در نزدیکی تمامی شهرهای مهم جهان، شهرهای کوچک و جذابی مانند این شهر وجود دارند. تنها، کافیست کمی تحقیق و از تجربیات دیگر گردشگران استفاده نمایید.

سفر به شهرهای نه چندان مشهور

انواع مسافرت در سال 2020: سفر برای تماشای نورهای شمالی

سال 2020 سال ایده آل برای سفر کردن به انگیزه تماشای نورهای شمالی هست، زیرا تورهای مختلف و متنوعی برای انجام این کار هیجان انگیز وجود خواهند داشت. سفر برای تماشای شفق قطبی در فهرست آرزوهای 90 درصد گردشگران جهان وجود داشته و به نظر می رسد با گذشت زمان، محبوبیت بیشتر و بیشتری پیدا می کند. اگر با آژانس های مسافرتی مختلف مشورت کنید، می توانید بهترین زمان و بهترین نقاط برای تماشای این نورهای خارق العاده را بیابید.

سفر برای تماشای نورهای شمالی

انواع مسافرت در سال 2020: تعطیلات کریسمس

گرایش به تعطیلات کریسمس در بین مردم جهان مدام در حال افزایش است. خانواده های بیشتری سعی دارند نوعی از تعطیلات را انتخاب کنند که در آن، بتوانند در طول تعطیلات کریسمس در کنار یکدیگر باشند؛ البته گاهی برای سفر به مناطق گرمسیری می روند و گاهی هم تم کریسمس را ترجیح می دهند. سفر به طور کل دارای هیجان و تجربیات منحصر بفرد هست و اگر دارای یک تم خاص مانند این باشد، بسیار عالی و جالب تر نیز خواهد بود.

تعطیلات کریسمس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو