آکاایران: از بین بردن لکه های لباس به روش های ساده

خانه و خانه داری, روی خط خبرگزاری ها

از بین بردن لکه های لباس کمی حوصله و تجربه می خواهد.فقط کافیست بدانیم هر لکه ای را چطور پاک کنیم تا دیگر نگران لباسهای خود و اعضای خانواده نباشیم و از مهمانی لذت ببریم.

لکه روژ لب روی لباس
لکه رژ لب را با حوله ای که در رابینگ الکل (اماکول) کاملا خیس شده است پاک کنید. حوله را روی لکه نمالید با حالت ضربه زدن روی لکه پاک کنید.
از بین بردن لکه چمن روی لباس
لکه چمن را با خیساندن لباس در سرکه به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شستن به راحتی از بین می برید.
ازبین بردن لکه خون روی لباس
لکه خون را اگر سریع با آب سرد و یخ بشویید خیلی زود از بین می رود. اگر خون زیاد است در یک سطل آب سرد و نمک به مدن نیم ساعت بگذارید لباس خیس بخورد و اگر با این راه حلها نرفت از هیدروژن پروکساید استفاده کنید.
لکه جوهر روی لباس را با خواباندن لباس در شیر از بین ببرید.
لکه روغن روی لباس
لکه روغن از سخت ترین لکه ها است. به محض ریختن روغن سعی کنید با گچ سفید اگر در دسترس دارید روغن را جذب کنید و یا کاغذی را روی لباس بگذارید تا روغن را به خودش بگیرد بعد و هنگام شستشو در به همراه پودر کوکاکولا بریزید و بگذارید نوشابه روی لکه بماند جوش شیرین هم شاید نتیجه بخش باشد بستگی به نوع روغن دارد.
لکه های ناشی از کثیفی و گل و خاک را با مالیدن آرام تکه نان خشک وبیات از بین ببرید.
لکه گوجه فرنگی را با مالیدن ترکیب آب وسرکه روی لکه از بین ببرید.
لکه قهوه روی پارچه
برای از بین بردن لکه قهوه ترکیب زرده تخم مرغ با دو قاشق آب گرم و رابینگ الکل از بین ببرید. این ترکیب را درست کنید و روی پنبه بزنید و به لکه با پنبه ضربه بزنید.
لکه دئورورانت روی لباس
لکه ناشی از دئودورانت را با حوله کاغذی خشک کنید. گاهی زیر بغل به خاطر لکه دئودورانت زرد می شود برای از بین بردن آن از جوش شیرین و آب استفاده کنید. بگذارید پارچه در ترکیب جوش شیرین و آب مدتی بماند و بعد با صابون لباس شویی بشویید. سرکه سفید هم راه حل خوبی برای ازبین بردن لکه عرق است. یادتان باشد چند بار این کار را انجام دهید تا لکه کمرنگ و کمرنگ تر شود.
لکه ناشی از کرم پودر را با زدن ژل اصلاح از بین ببرید.
اگر بر حسب اتفاق لباس قرمز و سفید را با هم در ماشین لباسشویی انداختید. آب مقطر و سرکه سفید و ماده شوینده مخلوط کنید و لباس سفید را با آن ترکیب دوباره بشویید.
لکه روغن غذا را با پودر بچه از بین ببرید. شب تا صبح روی لکه روغن پودر بچه بریزید و بگذارید بماند و بعد با ریکا بشویید.
یادتان باشد همه لکه ها اگر همان موقع زود شسته شوند به آسانی می روند اما اگر ماندگار شدند خیلی سخت از بین می روند. و به طور کلی جوش شیرین، لیمو ترش، سودا، نمک، سرکه موادی هستند که برای از بین بردن لکه ها زیاد استفاده می شوند همیشه این مواد را در دسترس داشته باشید.
زنجفیل دات کام

.

منبع :