با یک نوشیدنی همه کاره آشنا شوید؛ پیشگیری از سنگ کیسه صفری تا درمان آلزایمر

66

1398/10/29

12:00


دانه‌های قهوهٔ خشک شده با درجات مختلفی برشته می‌شوند و خواص خارق العاده‌ای دارند که امروز دانشنامه میزان به آن می‌پردازد.

با یک نوشیدنی همه کاره آشنا شوید؛ پیشگیری از سنگ کیسه صفری تا درمان آلزایمر

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از میزان قَهوه از آن دست نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب‌شدهٔ گیاه قهوه به دست آمده است که می گویند، بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آمریکا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است.

جالب است بدانید؛ این گیاه خوش عطر و طعم از آفریقا به سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجهٔ اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست، و درست در زمان رسیدن میوهٔ گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت و فرآوری می‌کنند.

دانه‌های قهوهٔ خشک شده به درجات مختلف برشته می‌شوند و بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه‌بندی‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده‌است.

همانطوور که می دانید؛ قهوه کمی اسیدی است پس باید در مصرف آن کمی مراقب بود، اما قطعا از خواص بی نظیر آن بی خبرید!
تاثیرات قهوه بر سلامتی

     قدرت آنتی اکسیدانی

دانه‌های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از این رو محققان می گویند که؛ یک فنجان قهوه مقدار آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به همین مقدار آب انگور، تمشک و پرتقال دارد. به علاوه ترکیبات فنولیک موجود در قهوه از چای و کاکائو که به عنوان دو منبع فنولیک شناخته می‌شوند، بیشتر است.

جالب است بدانید؛ تحقیقات نشان می‌دهد که افزودن شیر یا خامه به قهوه تاثیری در جذب آنتی اکسیدان‌های آن ندارد و بهتر است به آن شکر افزوده نشود، زیرا جذب آنتی اکسیدان‌ها را به تاخیر می‌اندازد.

    پیشگیری از پارکینسون

گفته می شود، مصرف منظم قهوه قدرت کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را دارد.

    کاهش آسیب‌های کبد

نوشیدن سه فنجان و بیشتر قهوه در روز می‌تواند پیشرفت هپاتیت C  مزمن را کاهش دهد.

    سنگ صفرا و کلیه

افرادی که مصرف کننده بالای قهوه هستند (۴ فنجان و بیشتر در روز) ۲۵% کمتر از افرادی که این نوشیدنی را میل نمی‌کنند مبتلا به سنگ کلیه و صفرا می‌شوند. نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز تا ۱۰% احتمال این بیماری را کاهش می‌دهد.

     کاهش احتمال ابتلا به نقرس

افرادی که در طول روز ۴ فنجان و بیشتر قهوه می‌نوشند ۴۰% کمتر از مصرف کنندگان کم قهوه در معرض خطر ابتلا به بیماری نقرس هستند.

    بیماری آلزایمر

افرادی که در طول زندگی قهوه می‌نوشند دیرتر مبتلا به بیماری آلزایمر می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو