مکان های دیدنی و گردشگری کهنوج | Kahnooj

مکان های دیدنی و گردشگری کهنوج | Kahnooj


منبع: تاپ تراول

207

1398/10/29

12:54


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی کهنوج

شهر کَهنوج مرکز شهرستان کهنوج و یکی از شهرهای استان کرمان در جنوب شرق ایران است.شهر کهنوج از شمال با جیرفت و عنبرآباد، از جنوب به منوجان، از شرق به قلعه گنج و رودبار جنوب و از غرب به فاریاب و رودان محدود می‌شود.آب و هوای کهنوج گرم و خشک است و این شهر تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی نسبتاً معتدل و تا حدودی سرد دارد. هوای مطبوعی که شب‌ها می‌وزد خنک است و به «شوباد»، یعنی بادِ شب معروف است.در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا درباره جاهای دیدنی کهنوج بیشتر بدانید.

قلعه تاریخی کهنوج

قلعه تاریخی کهنوج بر فراز تپه ای طبیعی به ارتفاع سی متر بناشده و در سالهای اول دهه ی ۱۳۶۰ بخشی از آن تخریب کرده اند تا منبع آبی بسازند. قلعه ضرغام کهنوج یکی از آثار تاریخی استان کرمان به شمار می رود که از سوی سعید خان بنا شد اما از زمان ساخت این قلعه اطلاع دقیقی در دست نیست. به نقل از اسناد و مدارک تاریخی این قلعه تا زمان سلطنت سلسله قاجار قلعه آباد و مستحکمی بوده که در زمان شورش آقاخان محلاتی خراب شده است .

جاهای دیدنی کهنوج

728 90 - مکان های دیدنی و گردشگری کهنوج | Kahnooj


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


 

قلعه میش پدام

قلعه میش پدام مربوط به هزاره دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان کهنوج، بخش رودبار، روستای میش پدام واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۵۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی کهنوج

تنگ موردان

تنگ موردان کهنوج در حدود ۲۰ کیلومتر درازا دارد و دره های فرعی مختلفی در آن به چشم می خورد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. در میانه تنگ موردان کهنوج، روستای موردان و در انتهای آن روستای آب باد واقع شده است. در ۳۰ کیلومتری شمال فاریاب تنگه زیبای موردان با دیواره های بلند و سنگی و جریان آب رودخانه کف آن، وجود انبوه درختان خرما و مرکبات و نیز جنگل های تمشک، صفای خاصی به این تنگه بخشیده است.

جاهای دیدنی کهنوج


تنگه ی زیبا و شگفت انگیز موردان کهنوج در نوع خود در شهرستان پهناور کهنوج بی نظیر است. مورد گیاهی بوده است که در این تنگ می روییده و نامگذاری موردان به همین علت بوده است و نیز ز دیگر جاذبه های این تنگ می توان به باغ ها و نخلستان های زهمکان اشاره کرد. این تنگ در حدود ۲۰ کیلومتر درازا دارد که دره های فرعی مختلفی در آن به چشم میخورد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. در انتهای این تنگ روستای آب باد واقع شده است. دسترسی به این تنگ از طریق جاده ارتباطی کهنوج به حاجی آباد، پس از شهرستان فاریاب، جاده خاکی روستای موردان در شمال جاده، امکانپذیر است.

جاهای دیدنی کهنوج

طبیعت و سدهای گشکندر کهنوج

ورودی گشکندر که جنب دانشگاه پیام نور کهنوج است به تنگ حنایی معروف است که گویا به خاطر وجود سنگ های حنایی رنگ به این نام معروف شده است. در گشکندر گل های وحشی مثل ترشاله و گل کبر و دهک و درختان کنار همراه با کندوهای عسل طبیعی کوهی فراوان به چشم می خورد. نوعی کنار در این منطقه وجود دارد که به آن کنار لمبیری می گویند و در قسمت های کوهستانی می روید و مزه ای تلخ و ترش و شیرین با دانه هایی ریز دارد.

جاهای دیدنی کهنوج

دره لمبورو کهنوج

منطقه گردشگری لمبورو، روستا یا یک آبادی خالی از سکنه است که بقایایی از برخی خانه های از جنس سنگ در آن وجود دارد که گویای این موضوع است که در گذشته در آن زندگی می کرده اند. این دره ی بسیار زیبا درختانی بلند و چندین چشمه دارد که دائمی می باشند، اما درختان لیمو این منطقه به دلیل خشکسالی از بین رفته اند در عوض درختان کسور که میوه خوراکی دارد و گهج و کنار به وفور یافت می شود. از برگ درخت کنار شامپو سدر تهیه می کنند. این درختان زیبا به تعداد زیاد در این منطقه دیده می شوند و به زیبایی این منطقه افزوده اند.در این آبادی دو قدمگاه وجود دارد که از گذشته به قدمگاه حضرت ابوالفضل و دیگری به قدمگاه حضرت علی (ع) معرف است که در میان نخل های بلند قرار گرفته اند و نمایی زیبا دارند.

جاهای دیدنی کهنوج


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو