هومن پروین سلطان قاچاق سوخت کیست؟ + ویدیو

منبع: کولاک

176

1398/10/29

15:38


در این مطلب، بیشتر درباره هومن پروین سلطان قاچاق سوخت ایران خواهیم دانست! با ما همراه باشید. قاچاق سوخت یکی از مهم ترین و قابل تامل ترین مشکلات کشور به شمار می آید! اختلاف بسیار زیاد قیمت سوخت ایران با کشورهای همسایه ناشی از پرداخت یارانه‌ های ملی به فرآورده‌ های نفتی و بحران سوخت در کشورهای همسایه موجب شده است تا قاچاق مواد سوختی بیشترین آمار کالاهای قاچاق از داخل به خارج از کشور را به خود اختصاص دهد!

بر اساس آمارهای غیر رسمی، روزانه بیش از پنج میلیون لیتر سوخت از کشور به صورت غیر قانونی قاچاق می شود! بخش اعظمی از نیاز کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان از مرزهای آذربایجان غربی، کردستان، خراسان، سیستان و بلوچستان و… تامین می‌ شود.

اما در این میان خبری که توجه همگان را به خود جلب کرد، ماجرای دستگیری بزرگ ترین قاچاقچی سوخت کشور پس از ۹ سال فرار است! ” هومن پروین ” مدیرعامل وقت شرکت “پرنده آبی جهان ” می باشد که به جرم قاچاق ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت توسط ۵۰ کشتی محکوم شده بود! این مجرم اقتصادی چیزی در حدود ۲۰ سال پیش، به دلیل اتهامات مختلفی چون جعل اسناد دولتی و همچنین خروج ۲۲ تن گازوئیل قاچاق، مورد بازخواست دستگاه‌ قضا قرار گرفته بود.

درباره نحوه ی قاچاق سوخت توسط این فرد بد نیست بدانید اعضای باند قاچاق سوخت ابتدا با استفاده از روش های مختلف اقدام به جمع آوری سوخت یارانه ای می کردند که یکی از آن راه ها جمع آوری سهمیه سوخت کشاورزان استان های خوزستان، تهران و فارس بود! بعد از جمع آوری، سوخت های قاچاق را با برخی مشتقات بی ارزش نفتی مخلوط می نمودند و با عنوان روغن سوخته به مناطق جنوبی کشور منتقل می کردند. در مرحله بعد، موادی که با عنوان روغن سوخته به مناطق جنوبی کشور رسیده بود، در کارخانه های این باند، دوباره تبدیل به بنزین و گازوئیل می شد و به مقصد کشورهای امارات متحده عربی و افغانستان قاچاق می شد!

نکته ی تعجب برانگیز این است که در همام ایام که هومن پروین تحت پیگرد قانونی قرار داشت، توانست از یکی از بانک‌ های کشور، مبلغ ۱۳ میلیون یورو (چیزی در حدود ۱۷ میلیارد تومان) وام به بهانه صادرات فرآورده‌ های غیرنفتی دریافت نماید! ۱۳ میلیون یورویی که از سرنوشت آن پول خبری در دست نیست. نکته مهم این پرونده اقتصادی، خریدن شرکت ” هومن پروین ” در سال ۱۳۹۰ شمسی توسط ” حمیدرضا باقری درمنی ” معروف به ” سلطان قیر ” است!

حمیدرضا باقری درمنی متولد سال ‍۱۳۴۸ شمسی، تاجر ایرانی و از بدهکاران بزرگ بانکی معروف به ” سلطان قیر ” بود که در در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران مورد محاکمه قرار گرفت و سرانجام در همین دادگاه به اتهام ” فساد فی الارض از طریق کلاهبرداری ” به مجازات مرگ و مصادره اموال محکوم شد. وی در بامداد شنبه ۱ دی‌ ماه سال ۱۳۹۷ شمسی به اتهام کلاهبرداری و فساد فی الارض اعدام شد.

در انتها بد نیست بدانید ” هومن پروین ” به عنوان کارآفرین برتر ملی در پنجمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر، معرفی و از دستان رئیس جمهور وقت، تندیس و لوح تقدیر دریافت نموده بود!

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو