افت فروش سینمای آمریکا برای دومین سال پیاپی

منبع: برترین ها

91

1398/10/29

16:17


بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن ملی سینماداران آمریکا، سینما‌های این کشور دومین سال کم‌رونق خود در قرن حاضر را ثبت کرده‌اند.

خبرگزای صبا: به نقل از ورایتی، بنا بر گزارش انجمن ملی ملی سینماداران آمریکا «NATO» تعداد بلیت‌های فروخته شده در سال ۲۰۱۹ با کاهش قابل توجه ۴٫۶ درصدی نسبت به سال پیش از آن، ۱٫۲۴ میلیارد قطعه بوده است تا دومین سال کم‌رونق در طول دو دهه اخیر سینمای آمریکا را رقم بزند.

سینمای آمریکا: بی‌میل در داخل و مشتاق در خارج

میانگین قیمت بلیت در سال ۲۰۱۹ در آمریکای شمالی نیز برابر با ۹٫۱۶ بوده است.

همچنین این سازمان گزارش داد فروش گیشه‌های آمریکای شمالی با کاهشی ۴٫۱ درصدی نسبت به سال قبل خود، ۱۱٫۴ میلیارد دلار بوده است. این آمار در حالی است که سال ۲۰۱۹ دیزنی با اکران «انتقام‌جویان: پایان بازی» توانست نزدیک به ۸۵۸ میلیون دلار در باکس‌آفیس داخلی آمریکا فروش کند که بعد از «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» که در سال ۲۰۱۵ فروشی داخلی برابر با ۹۳۶ میلیون دلار داشت، به دومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکای شمالی بدل شود.

۴ فیلم بزرگ بعدی سال ۲۰۱۹ نیز همگی از تولیدات دیزنی هستند: «شیرشاه» با ۵۴۳ میلیون دلار، «داستان اسباب بازی ۴» با ۴۳۴ میلیون دلار، «منجمد ۲» با ۴۳۰ میلیون دلار و «کاپیتیان مارول» با ۴۲۶ میلیون دلار.

بالاترین میزان فروش بلیت در آمریکای شمالی مربوط به سال ۲۰۰۲ است که در آن بیش از ۱٫۵۷ قطعه بلیت به فروش رفت. این عدد در سال ۲۰۰۳ به ۱٫۵۲ و در سال ۲۰۰۴ به ۱٫۴۸ میلیارد قطعه بلیت کاهش یافت، اما با این وجود این ۳ سال پر رونق‌ترین سال‌های سینمای آمریکا در طول ۳ دهه گذشته بوده‌اند. کم‌ترین آمار فروش بلیت در قرن حاضر نیز مربوط به سال ۲۰۱۷ است که در آن سینمارو‌های آمریکایی به خرید ۱٫۲۳۶ میلیارد قطعه بلیت بسنده کردند.

البته نباید فراموش کرد که با وجود این آمار کاهشی در داخل، سینمای آمریکا در خارج از مرزهای خود سال موفقی را پشت سر گذاشت و به رکورد ۴۲٫۵ میلیارد دلار رسید. ۹ فیلم از تولیدات سال ۲۰۱۹ توانستند بیش از یک میلیارد دلار فروش جهانی داشته باشند. همچنین در همین سال «انتقام‌جویان: پایان بازی» توانست با ثبت رکورد ۲٫۷۹ میلیون دلار فروش جهانی و عبور از «آواتار» جیمز کامرون، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو