براندائو جونیور پس از آن که به پرسپولیس پیوست، در همان شب عقد قرارداد اعلام کرد با شماره ۷ در زمین حاضر خواهد شد و همچنین در نخستین مصاحبه اش، از علی پروین رخصت گرفت!

اما اهدای پیراهن شماره ۷، در تمرین تیم رقم خورد؛ جایی که پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه خیریه عمل حضور یافت و با براندائو جونیور عکسی به یادگار هم گرفت تا فریمی با عنوان هفت جدید و قدیم ثبت شود. شاید آن روز علی پروین هرگز فکرش را نمی‌کرد شماره ۷ جدید و برزیلی پرسپولیس چنان کیفیت نازلی داشته باشد! دوستان صمیمی علی پروین در ادامه و با دیدن بازی‌های ضعیف برزیلی مدعی شدند او به این خاطر که پیراهن شماره ۷ از سوی مدیران پیشین باشگاه به بازیکن بی‌کیفیتی مثل جونیور براندائو تقدیم شده، ناراحت و شاکی است. پروین از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۶۶ به مدت ۱۷ سال با پیراهن شماره ۷ پرسپولیس در میادین حاضر شد و بیش از ۳۰۰ بازی رسمی برای پرسپولیس انجام داد. پروین آخرین‌بار در تیر ماه ۶۶ با پیراهن شماره ۷ در بازی مقابل دارایی به میدان رفت و پس از آن دیدار، برای همیشه از میادین فوتبال خداحافظی کرد.

بعد از پروین، کوروش لرستانی، محمود شافعی، عبدا... ریاحی، حامد کاویانپور، حمید استیلی، محمد پروین، میثم سلیمانی، حسین بادامکی، حمیدرضا علی‌عسگری و سروش رفیعی صاحب پیراهن شماره ۷ شدند که هیچ‎کدام نتوانستند درخشش او را تکرار کنند. جونیور هم در لیست مازاد باشگاه پرسپولیس قرار گرفت تا بالاخره هواداران این تیم راحت شوند!

حالا شماره ۷ پرسپولیس بی‌صاحب شده و فعلاً کسی متقاضی آن نیست. سال‌هاست حرف از بایگانی شدن این پیراهن زده می‌شود، اما به مرحله عمل نمی‌رسد یا اینکه مقطعی است و دوباره یک بازیکن دیگر شماره ۷ پرسپولیس را می‌پوشد! در دوره مدیریت علی‌اکبر طاهری در پرسپولیس هم این اتفاق رخ داد و حتی محمود خوردبین سرپرست وقت پرسپولیس و یار غار علی پروین در سال‌های گذشته مدافع سرسخت تصمیم طاهری بود و گفت: «علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس بوده و بارها برای این تیم جام‌های قهرمانی آورده است. شاید دیگر مثل پروین به دنیا نیاید. من به طاهری پیشنهاد کردم شماره ۷ او را بایگانی کند تا در موزه افتخارات پرسپولیس قرار گیرد و طاهری هم از این موضوع استقبال کرد. به همین دلیل شماره ۷ پرسپولیس بایگانی شد.».

اما یک سال بعد سروش رفیعی با عقد قرارداد رسمی به جمع سرخپوشان پایتخت پیوست، او اعلام کرد در پرسپولیس با پیراهن شماره ۷ حضور پیدا خواهد کرد! هرچند برخی رسانه‌ها نوشتند او برای پوشیدن این پیراهن از پروین رخصت گرفته، اما سروش هرگز به صورت حضوری حاضر نشد این کار را انجام دهد و طفره رفت! پروین هم به رغم آنکه به روی خودش نیاورد ولی از سروش رفیعی دلخور بود و در محافل دوستانه گلایه خود را بر زبان می‌آورد و...

دیروز خبردار شدیم بار دیگر بحث بایگانی شدن پیراهن شماره ۷ علی پروین مطرح و تأیید شده است. شنیدیم افشین پیروانی که شاگرد علی پروین بوده به محمدحسن انصاری‌فرد پیشنهاد داده برای همیشه پیراهن شماره ۷ پرسپولیس بایگانی شود. از آنجایی که خود انصاری‌فرد نیز شاگرد پروین بوده با این پیشنهاد موافقت کرده و قرار است پیراهن شماره ۷ به بایگانی سپرده شود. دیروز که با افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس تماس گرفتیم ضمن تأیید این خبر خیلی کوتاه گفت: «با موافقت و مساعدت آقای انصاری‌فرد پیراهن شماره ۷ علی‌آقا پروین به عنوان اسطوره باشگاه پرسپولیس بایگانی می‌شود.»

پیش از این مسئولان تیم فوتبال پرسپولیس بعد از درگذشت نابهنگام کاپیتان تیمشان هادی نوروزی، تصمیم گرفتند پیراهن شماره ۲۴ او را بازنشسته کنند و به تالار افتخارات باشگاه برده شود.