اشپیتیم آرفی ستاره اسبق تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی در گفت‌وگو با ایرنا درباره نامه AFC مبنی بر اینکه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانند از  حق میزبانی استفاده کنند، اظهار داشت: از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدم و امیدوارم که هر چه سریع‌تر مشکلات به وجود آمده حل شود تا چهار نماینده ایران بتوانند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از امتیاز میزبانی برخوردار باشند.

وی درباره زندگی در ایران و امنیت کشورمان خاطرنشان کرد: من یعنی اشپیتیم آرفی مدت‌هاست که در ایران زندگی می‌کنم و اگر احساس راحتی و امنیت نداشتم قطعا این اتفاق رخ نمی‌داد و زندگی نمی‌کردم. من عاشق ایران هستم. دوست ندارم وارد مسائل سیاسی شوم و فوتبال نیز نباید با سیاست همراه باشد. این قانون فیفا است.

مهاجم اسبق پرسپولیس و تراکتور در ادامه بیان داشت: همه جای دنیا خوب و بد وجود دارد. اینجا هم مستثنی نیست. باید عدالت رعایت شود. اگر می‌خواهند ایران را محروم کنند، چرا کشوری مثل عربستان که درگیر جنگ است محروم نمی‌شود؟

وی در پاسخ به این سوال که طلبش را از پرسپولیس گرفته یا خیر گفت: نمی‌خواهم زیاد راجع به این مساله صحبت کنم. یکی از اعضای هیات مدیره پرسپولیس مصاحبه کرده بود و می‌گفت که AFC بر خلاف قانون نمایندگان ایران را محروم کرده است. من هم موافق هستم اما خودشان هم باید قانون را رعایت کنند. چندین بازیکن از استقلال و پرسپولیس طلب دارند و حکم کمیته انضباطی را هم دارند ولی پول به آنها داده نمی‌شود.

این بازیکن فوتبال ادامه د اد: به من می‌گویند پول نداریم اما بازیکن خارجی و مربی به خدمت می‌گیرند. قانون می‌گوید این ۲ باشگاه نمی‌توانند بازیکن استخدام کنند اما به راحتی این کار را انجام می‌دهند. بحث من کلی است. حتی اگر خودم هم نبودم بازهم این حرف‌ها را می‌زدم. فقط هم به استقلال و پرسپولیس کار ندارم. این مشکل تمام بازیکنان در ایران است که به حق خود نمی‌رسند.

آرفی در پایان اذعان داشت: بازیکن پرسپولیس سه سال پشت سر هم قهرمان شده و حالا هم صدرنشین است اما از فصل قبل طلب دارد و این فصل نیز تنها ۳۰ درصد پول گرفته است. متاسفانه در فوتبال ایران بازیکنان به حق خود که قانونی است، نمی‌رسند.