امنی چنل omni channel چیست؟

منبع: نوداد

79

1398/10/29

19:59


بازاریابی امنی چنل omni channel امروزه به عنوان راهکاری برای ارائه خدمات متمایز به مشتریان در صنایع مختلف مطرح می باشد. ترکیب یکپارچه سازی اطلاعات در کنار شخصی سازی خدمات خلاصه ای از این مفهوم است.

سلام آقای مهران،

بفرمایید شما آقای؟

سلام امرتون؟

پاسخگوی 212 بفرمایید. سلام شرکت ... چه خدمتی از دستم بر می آید.

اینجاست که شما فریاد میکشید صد بار به شما پیام داده ام. باز هم می گویید بفرمایید؟

اینها همگی مشکلاتی است که همه مشتریان در ارتباط با سازمان با آن رو به رو می شوند. پاسخ های متنوع از کانال های ارتباطی متنوع.

هر بار نیز می بایست مباحث و نیاز خود را مجدد بیان نمایید.

چند کاناله و گیج شدن مشتری


دلیل این امر چیست؟

فناوری اطلاعات سبب شده است تا سازمان ها کانال های ارتباطی بیشتری را با مشتریان خود ایجاد نمایند. امروزه هر مشتری می تواند سازمان مورد نظر خود را از طریق مرکز تماس، بازاریابان حضوری و فروشندگان، شبکه های اجتماعی، وب سایت فروش، پشتیبانی آنلاین و ... پیدا نماید و نیاز خود را مطرح کند.

این موضوع بسیار مورد علاقه مشتریان می باشد. چراکه در گذشته شما تنها به یک یا نهایتا دو کانال ارتباطی با سازمان و شرکت ها در ارتباط بودید. همین دسترسی به خدمات خود به عنوان یک عامل انگیزشی می تواند در پیش برد اهداف بازاریابی شرکت ها موثر باشد.

البته قابل ذکر است که روی سخن ما با کسب و کارهایی است که با نگاه آینده نگر به سمت استفاده از فناوری های نوین روی آورده اند. در خصوص افرادی که از این غافله عقب مانده اند زمان تعیین کننده است.

در خصوص کسب و کار های نوین و پیش رو در صنایع مختلف تعدد این کانال های ارتباطی هر چند بهتر از تک کاناله بودن است اما خود چالشی جدید را رقم زده است.

همانطور که در مثال عملی ابتدای بحث مطرح کردیم خود این کانال های ارتباطی مختلف اگر به صورت یکپارچه ایجاد نشوند می توانند موجب سردرگمی مشتریان شوند.

این در حالیست که امروزه با استفاده از فناوری اطلاعات می توان با یکپارچه کردن کلیه کانال های ارتباطی بین سازمان و مشتریان اعم از وب، اپلیکیشن، مرکز تماس، شبکه های اجتماعی و ... ضمن کسب اطلاعات مفید مشتریان در نهایت خدمات شخصی سازی شده را به مشتری ارائه نمود.

راهکار چیست؟

این امر از طریق راهکاری با عنوان امنی چنل (omni channel) قابل دست یابی می باشد. امنی چنل مفهومی جدید در بازاریابی است. آنقدر جدید که تا بحال معادل فارسی مناسبی برای آن یافت نشده است. اما می تواند به شدت حوزه های عملیاتی بازاریابی را با ترکیب بخش فناوری اطلاعات متحول سازد.

در واقع امنی چنل با یکپارچه سازی کلیه کانال های ارتباطی و داده های مشتریان می تواند بر اساس همین داده های کسب شده شخصی سازی خدمات را متناسب با نیاز مشتریان به ایشان ارائه دهد.

شما چه دارای یک کسب و کار آنلاین کوچک باشید و یا دارای یک کسب و کار عظیم تجاری باشید به امنی چنل نیاز دارید.

چرخه عمر سازمان و امنی چنل

چرخه عمر شرکت و امنی چنل


برای پیاده سازی امنی چنل می توان بیان نمود که دوره های زمانی متفاوتی قابل تصور می باشد. اگر بر اساس چرخه عمر یک سازمان بخواهید امنی چنل را پیاده نمایید معمولا زمانی که سازمان ها در مراحل ابتدایی شکل گیری هستند زمان کمتری برای پیاده سازی امنی چنل نیاز دارید.

چراکه سازمان هایی که به مرحله بلوغ رسیده اند نیاز به تحولات زیادی دارند. که بخش اعظم آن را می توان در شکستن مقاومت نیروی های فعلی دانست.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو