ریاض به آنکارا؛ از حاکمیت قبرس حمایت می‌کنیم

منبع: برترین ها

55

1398/10/29

21:38


وزیر خارجه قبرس که به ریاض سفر کرده است، با شاه سعودی و وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تحولات شرق دریای مدیترانه گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فارس: «نیکوس هریستولولیدیس» وزیر خارجه جمهوری قبرس امروز (یکشنبه) در سفری به ریاض با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت و توسعه این روابط و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام دو کشور بررسی شد.

 

طبق گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، وزیر خارجه قبرس همچنین با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود دیدار کرد.

بن فرحان پس از این دیدار گفت که «ریاض با دقت حوادث و تحولات منطقه شرق دریای مدیترانه را دنبال می‌کند و علاقه‌مند به حفظ امنیت و ثبات در این منطقه است و بر حمایت کامل از حاکمیت قبرس در اراضی خود تأکید می‌کند».

او همچنین همه طرف‌ها را به پایبندی به مصوبات شورای امنیت درباره حل منازعه، اجتناب از تشدید تنش، احترام به قوانین بین‌المللی، عدم دخالت در امور داخلی کشورها و تلاش برای تحمیل واقعیت‌ها با استفاده از زور تأکید کرد و گفت که این امور به نفع امنیت و صلح بین‌المللی و ثبات منطقه‌ای نیست.

سفر وزیر خارجه قبرس به ریاض که گفته می‌شود بنا به دعوت همتای سعودی او صورت گرفته است در حالی است که برلین امروز میزبان کنفرانس بین‌المللی برای بررسی تحولات لیبی است.

وزیر خارجه سعودی اخیرا پس از توافق رئیس جمهور ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» درباره ترسیم مرزهای دریایی بین لیبی و ترکیه، به قبرس سفر کرد که عصبانیت آنکارا را به دنبال داشت.

امضای توافقنامه بین ترکیه و السراج با انتقاد شدید کشورهایی چون یونان، ایتالیا و قبرس مواجه شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو