چگونه وسایل چوبی شکسته را تعمیر کنیم؟

شما دو گزینه پیش‌رو دارید. نخست حمل وسیله با مشکلات فراوان به یک نجاری و یا تعمیر آن در منزل. در این مقاله سعی می‌کنیم کلیات تعمیر یک وسیله چوبی شکسته را به شما آموزش دهیم. یادتان باشد استفاده از میخ و پیچ، راه چندان مناسبی برای تعمیر وسایل چوبی شکسته نیست، بلکه چسب ‌چوب و استفاده درست و اصولی از آن راهکار راحتی است.
توجه داشته باشید اگر پایه میز یا قسمت‌هایی همچون آن از وسیله چوبی شما جدا شده یا به نوعی شکسته شد، سعی کنید در ابتدا محل شکستگی را تمیز کنید اما قطعات جدید چوبی را از محل جدا نکنید. سپس به دو چوب چسب زده و پس از گذشت مدتی دو سطح را به آرامی‌ و کاملاً مطابق با هم به یکدیگر متصل کنید.
اگر در خانه گیره فلزی ندارید تا دو قسمت را به هم فشار دهید می‌توانید از تکه طناب ملایم یا پارچه بلند برای چسباندن دو قسمت و فشرده ساختن آن استفاده کنید. پس از گذشت چند ساعت طناب را باز کنید. این کار موجب استحکام بیشتر محل تعمیر شده می‌شود.
درخصوص قسمتی که از ظرافت خاصی برخوردار نبود یا در جاهایی که دید بیشتر ندارد، استفاده از آن برای استحکام بیشتر گزینه بدی نیست. البته این نکته را هم یادآور می‌شویم که این تکنیک درخصوص قسمت‌های چوبی نئوپان چندان موثر نیست

بیرتک
ویرایش و تلخیص:آکاایران