راهنمای سفر به قشم و نکاتی که هزینه سفر شما را کاهش می دهد

راهنمای سفر به قشم و نکاتی که هزینه سفر شما را کاهش می دهد


منبع: آرگا

161

1398/10/29

22:34


قشم یکی از جزایر دیدنی در جنوب ایران است که شهرت زیادی دارد این جزیره در استان هرمزگان واقع شده است و می توانید با سفر به قشم تجربه های جدیدتری را به دست آورید بسیاری از توریست های خارجی نیز به دلیل جذابیت های این جزیره راهی سفر به این منطقه می شوند و به دنبال مقاصد گردشگری مختلفی هستند.

این جزیره دیدنی یکی از جزایر طبیعی با دیدنی های بکر است برخی از جاذبه های این جزیره دارای ارزش تاریخی هستند و قدمت آن ها به دوران ساسانیان باز می گردد و این روزها مقصد بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی است. جذابیت هایی که در این جزیره وجود دارد آن را به یکی از مناطق گردشگری مهم در ایران تبدیل کرده است همانطور که می دانید این شهر یک منطقه آزاد تجاری در ایران است و به دلیل نداشتن حق گمرک خرید کردن در این جزیره بسیار ارزان و به صرفه است.

مردمان این منطقه دارای گویش بندری هستند و از آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود برخوردار هستند علاوه بر این چشم اندازهای دیدنی در سواحل این جزیره که شنی و صخره ای هستند جنگل ها و طبیعت بکر این منطقه نیز جذابیت زیادی برای علاقه مندان خواهد داشت. در بسیاری از فصل های سال شما می توانید به این منطقه سفر کنید و از جاذبه های آن دیدن کنید اما در فصل های گرم از سال دمای این شهر به ۴۶ درجه سانتی گراد می رسد به همین خاطر گشت و گزار در فصل های گرم از سال در این شهر کمی سخت است. گشت و گزار در خیابان ها و بازارهای محلی این منطقه نیز می تواند تجربه ای متفاوت را در اختیار شما قرار می دهد ما نیز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این جزیره دیدنی در اختیار شما قرار دهیم.

راهنمای سفر به قشم:

دمای قشم در بیشترین درجه ۴۶ درجه و در کمترین درجه ۱۶ درجه سانتی گراد است و به دلیل بالا بودن میزان رطوبت در این مناطق تحمل گرما کمی دشوار است شیوه های رفت و آمد به این جزیره متفاوت است و شما می توانید از طریق قطار و هواپیما به این منطقه بروید. اما بهترین و راحت ترین راه برای اینکه به این جزیره بروید برای تهیه بلیط های هوایی می توانید از سایت های مختلف و آژانس های هوایی خرید کنید. از طریق آژانس های هوایی می توانید از امکانات بهتری نیز بهره مند شوید. شیوه ای دیگر که می توانید برای رفتن به قشم انتخاب کنید تردد با وسیله نقلیه شخصی است که در این صورت باید به بندر عباس بروید و مسیر بندر عباس تا قشم را با اتوبوس های دریایی و کشتی ها بروید. در ادامه این بخش گردشگران می توانند با دیدنی های قشم بیشتر آشنا شوند و جذابیت های زیادی از این شهر را مشاهده کنند.

جاذبه های قشم

هزینه های سفر:

اگر می خواهید سفری لاکچری به قشم داشته باشید باید به سراغ هتل های گران قیمت بروید از جمله لوکس ترین هتل های این جزیره هتل مارینا، سورپنت، فولتون، ارم، پلاژ سیمین و هتل ژئوپارک می باشند که لوکس ترین و جدیدترین امکانات روز را برای گردشگران ازائه می دهند. از جمله هتل هایی که هزینه های متوسطی دارند و میان رده ای محسوب می شوند هزینه های اقامت در این هتل ها ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است هتل کاوان که یکی از این هتل ها است شبانه ۱۲۰ هزار تومان برای اقامت گردشگران دریافت می کند. هتل های سما، سینگو، دیانا، خلیج فارس، پلاس، آنا و کیمیا از جمله این هتل ها هستند.

برای اقامت در هتل های ارزان نیز باید هر شب ۶۰ هزار تومان پرداخت کنید هتل شمس نمونه ای از هتل های ارزان است که برای کاهش هزینه های سفر به قشم می توانید از این هتل ها استفاده کنید. این هتل ها با وجود قیمت های ارزان امکانات مناسبی را ارائه می دهند و برای چند شب اقامت مکان های مناسبی هستند از نمونه های این هتل می توان به پرشین گلف، ایرسا، آسماری، بهشت، وانیا، نخل زرین و دیپلمات هستند که در مناطق مختلفی از جزیره آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند.

طبیعت دیدنی قشم

هزینه حمل و نقل:

سیستم حمل و نقل در این منطقه اغلب مناسب است و می توانید برای حمل و نقل درون شهری نیز می توانید از تاکسی سرویس ها و تاکسی های گردشی استفاده کنید برای تردد در این جزیره امکان استفاده از مترو و اتوبوس های عمومی وجود دارد. برای تاکسی های دربست نیز هزینه های دقیقی وجود ندارد اما هزینه ها برای تردد بسیار بالا است هزینه های دربستی برای سک ساعت ۲۵ هزار تومان است.

هزیینه های خورد و خوراک نیز میانگین ۲۰ تا ۵۰ هزار برای هر وعده است که با توجه به ذائقه و سلیقه شما هزینه ها متغییر خواهد بود خیلی از گردشگران در سفر خود از خوردهای شخص استفاده می کنند و ترجیح می دهند خودرو کرایه کنند که هزینه کرایه خودروها با توجه به لوکس بودن خودرو متفاوت خواهد بود. اما اگر می خواهید خودرو کرایه کنید باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • گواهینامه رانندگی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • پرداخت بیعانه

از معروف ترین غذاهای محلی که در رستوران های این شهر سرو می شود و در سفر به قشم می توانید از این غذاها میل کنید ماهی برشته، برنج دیشو و کلمبا است رستوران خاله، حاج غفور، نعیم، ستاره جنوب، سفره خانه سنتی سیتی سنتر، سیمرغ، طهرون، دلنوازان، طلایی و الوند از جمله معروف ترین این رستوران ها هستند که در سفر خود می توانید به سراغ آن ها بروید.

راهنمای سفر به قشم

جاذبه های توریستی:

مکان های دیدنی قشم و تفریحاتی که در این جزیره برای گردشگران ارائه می شود بسیار متنوع هستند جاذبه های این منطقه ارزش طبیعی بالایی دارند به عنوان مثال ژئوپارک ها که به لحاظ اکوسیستمی از ارزش بالایی برخوردار هستند یکی از مهم ترین دیدنی های این منطقه به شمار می آیند همچنین از دیگر جاذبه های آن نیز می توان به دیدنی های زیر اشاره کرد:

  • تنگه چاهکوه
  • جزیره هنگام
  • جزیره ناز
  • دره ستاره ها
  • بام قشم
  • غار خربس
  • چاه های تل آب یا طلا

دیدنی های قشم برای علاقه مندان

حالا نوبت به خرید سوغاتی های رنگارنگ می رسد برای خریدی خاطره انگیر می توانید به بازازهای محلی منطقه نیز بروید بسیاری از غذاهای سنتی و نان محلی می توانند سوغاتی مناسبی باشند همچنین برای تنوع و جذابیت می توانید از صنایع دستی، صنایع حصیری، پوشاک و … نیز استفاده کنید. در این بخش راهنمای سفر به قشم و معرفی مکان های دیدنی قشم می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار گردشگران و علاقه مندان قرار دهد.

اگر از علاقه مندان به طبیعت گردی هستید می توانید در قشم به سراغ جاذبه های بکری همچون غار نمکدان، جزایر ناز، کاسه سلخ و حرا بروید که هر یک از این جاذبه ها می تواند برای شما تنوع داشته باشند و تجربه گردشگری متفاوتی را در اختیار شما قرار دهند که در رااهنمای سفر به قشم این اطلاعات در اختیار شما قرار داده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو