کاربرد امنی چنل omni channel در صنعت خودرو

منبع: نوداد

111

1398/10/29

22:54


امنی چنل و رویکرد بازاریابی آن در تمامی صنایع کاربرد دارد. یکی از مهم ترین کاربرد های این مفهوم و راهکار در صنعت اتومبیل می باشد. این مقاله به بیان کارکرد های مهم آن در صنعت اتومبیل می پردازد.

انتظارات مصرف کننده برای خرید خودرو در حال تغییر است و نمایندگی ها برای رسیدن به این جایگاه در حال افزایش هستند تا آن انتظارات مشتریان را در زمان و مکان مناسب برآورده کنند. بررسی آینده خرده فروشی دیجیتال Cox Automobile نشان می دهد که مصرف کنندگان می خواهند اکثریت مراحل خرید خودرو را قبل از ورود به نمایندگی انجام دهند:

  •  71 درصد از مصرف کنندگان می خواهند اطلاعات دقیق را در خصوص خودرو ها را به صورت آنلاین دریافت کنند.
  • 83 درصد از مصرف کنندگان می خواهند حداقل یک فعالیت خرید آنلاین را انجام دهند.
  • تعداد فزاینده ای از مردم علاقه مند هستند که کل خرید را بصورت آنلاین در آینده انجام دهند.

برای ایجاد تجربه ای که این انتظارات را برآورده سازد، نمایندگی ها شروع به ایجاد فروشگاه های مرتبط با نمایندگی ها کرده اند که مشتریان را در یک سفر یکپارچه سوق می دهند. مطابق با مطالعه انجمن فروشندگان ملی خودرو در امریکا، 70 درصد از فروشندگان خودروهای آمریکایی برخی معاملات فروش را بصورت آنلاین بجز پرداخت و تحویل، مدیریت می کنند. در این حالت خریداران با مراجعه به سایت، ماشین مورد نظر خود را انتخاب و در مورد قیمت ان به صورت آنلاین مذاکره می کند. وقتی که مشتری یک وسیله نقلیه را انتخاب کرد، می توانند به صورت حضوری به نمایندگی ها مراجعه و اقدام به دریافت سفارشات خود نمایند.

امنی چنل خودرو


این موضوع در ایران نیز در سال های اخیر مشاهده شده است. بنابراین کانال های ارتباطی بین مشتریان و فروشندگان خودرو به صورت انلاین و حضوری انجام می شود. در اینجا omnichannel می تواند با یکپارچگی بین کلیه این مسیر های حضوری و انلاین یک تجربه متمایز را به مشتریان عرضه نماید. در همین زمینه فن آوری های جدید موجود در نمایندگی ها به آنها این امکان را داده است تا تجربه خرید اتومبیل را برای افرادی که ترجیح می دهند بیشتر روند کار را بصورت آنلاین انجام دهند، در عین حال که همچنان تجربه را برای خریداران که ترجیح می دهند خرید خود را در نمایندگی انجام دهند، بهبود بخشند.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو