گزارش ابهامات هواپیمای اوکراینی به اطلاع مردم می‌رسد

منبع: برترین ها

97

1398/10/30

01:04


در نشست امروز کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس مقرر شد گزارش بررسی‌ها، ابهامات و احتمالات مربوطه به حادثه هواپیمای اوکراینی به اطلاع مردم برسد.

خبرگزاری فارس: نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه (۲۹ دی ماه ۹۸)، با موضوع بررسی حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی و با حضور نمایندگان پدافند هواپیمایی کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستادکل نیرو‌های مسلح و بخش‌های مربوطه برگزار شد.

در همین رابطه، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، در خصوص جزئیات این نشست اظهار داشت: در این جلسه کل ماجرای حادثه هواپیمای اوکراینی توضیح داده شد که در این خصوص چه اتفاقاتی افتاده است.

وی افزود: در این جلسه عنوان شد که بعد از موشک‌باران مهمترین پایگاه آمریکایی‌ها یعنی عین‌الاسد، آمریکایی‌ها گارد گرفته بودند لذا باید امنیت آسمان کشور حفظ می‌شد بنابراین همه سامانه‌ها حوزه پدافندی در حالت آماده‌باش بودند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: در این جلسه همچنین توضیح داده شد که خطای انسانی چه نقشی در اتفاق هواپیمایی داشته و مواردی درباره جزئیات خطای انسانی ارائه شده و در ادامه احتمالات در این خطای انسانی مورد بحث قرار گرفت که چه مواردی ممکن است در این خصوص مطرح باشد.

وی یادآور شد: در ادامه جلسه عنوان شد که ستادکل نیرو‌های مسلح گزارش مفصل و دقیقی از این ماجرا تهیه کرده و به مراجع ذی‌ربط ارائه کرده است.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: تأکید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز بر این بود که اولا همه ابعاد این موضوع باید شناسایی و به همه سوالات و ابهامات پاسخ داده شود و در عین حال مراقب باشیم حوزه نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هوافضای سپاه کشور تقویت شده و مورد حمایت قرار گیرد و در این راستا سردار حاجی‌زاده که سردار موشکی کشور است نیز باید مورد حمایت قرار گیرد؛ البته ابعاد حادثه هم باید کاملا شفاف برای مردم بیان شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو