در سال جدید میلادی پخش برخی سریال‌ها که هواداران فیلم و سریال مدت‌هاست انتظارشان را می‌کشند آغاز می‌شود.

درست کردن فهرست‌هایی از این دست، کار پر ریسکی است. اگر به سریال‌های که در همین فهرست سال گذشته نام برده شده بود بیاندازید، اسم‌هایی زیادی را در آن فهرست می‌بینید که در عمل به هیچ‌وجه مورد توجه مخاطبان قرار نگرفتند. در نتیجه به این لیست به چشم یک پیش‌بینی نگاه نکنید، بلکه به چشم مجموعه‌ای از سریال‌هایی نگاه کنید که ما در سال آینده کنجکاو هستیم تا آن‌ها را ببینیم.

به گزارش مووی مگ به نقل از نماوا، در حقیقت این لیست، فهرستی طولانی از تمام چیز‌هایی که در سال ۲۰۲۰ پخش خواهند شد نیست. در دوران اوج تلویزیون، خیلی ساده می‌توان نسبت به هر سریال جدیدی که به سریال‌های قبلی در حال پخش اضافه می‌شود، حسی نداشت…، اما بهتر است این کار را نکرده و نسبت به آثار جدیدی که در سال ۲۰۲۰ پخش می‌شوند هیجان‌زده باشیم. از سریال‌هایی نوشته‌ایم که در سال آینده مشتاق تماشای آن‌ها هستیم:

سریال‌ Bridgerton

پخش از: نت‌فلیکس

زمان پخش: نامشخص
 

Bridgerton

تهیه‌کنندگان: بتسی بیرز، نانسی بری، هولدن چنگ، ساراندا مک‌درموت، شاندا ریمز، کریس ون دوسن، سارا دولارد، جنت لین

ستارگان: فیبی دینور، جولی اندروز، نیکولا کوغلان، رجی-ژین پیج، آدجوا آندوه

بر اساس مجموعه رمان‌های عاشقانه‌ی پرفروش جولیا کوین، Bridgerton اولین سریالی است که از معامله‌ی شاندا ریمز با نت‌فلیکس بیرون می‌آید. سریال داستان داستان خانواد‌ای با هشت بچه که به سن ازدواج می‌رسند را به روایت ریمز به تصویر خواهد کشید.

سریال High Fidelity

پخش از: هولو

زمان پخش: ۱۴ فوریه

High Fidelity

سازندگان: ورونیکا وست و سارا کوکسرکا

بازیگران: زوئی کراویتز، داوین جوی رندالف، دیوید ایچ. هولمز، جیک لسی، کینگزلی بن-آدیر

هولو می‌خواهد یک داستانی بریتانیایی دیگر دهه‌ی ۹۰ میلادی که یک سال بعد از "چهار عروسی و یک تشییع جنازه" پخش شد را برای گروه جدیدی از مخاطبان خلق کند. در سریالی که در اصل قرار بود دیزنی+ آن را بسازد، کراویتز در نقشی که در اقتباس سال ۲۰۰۰ جان کوسک آن را جلوی دوربین برده بود، بازی می‌کند. او در نقش صاحب مغازه‌ی موسیقی بازی می‌کند که نگاهش به موسیقی در اصل روشی برای کنار آمدن با سرنوشت رابطه‌های پیشینش است. وست و کوکسرکا پیش از آن با هم بر روی "بتی بی‌ریخته"، "آتش شیکاگو" و Bull همکاری داشته‌اند.

سریال‌ Hightown

پخش از: استارز

زمان پخش: اعلام نشده

Hightown

تهیه‌کنندگان: ربکا کاتر، گری لنون، جری براک‌هیمر، جوناتان لیتمن، کریستی‌ان رید

بازیگران: مونیکا ریموند، جیمز بدج دیل، رایلی ووئلکل، شین هارپر، آتکینز استیموند، رامی سی. ژان-لوئیس

فیلم‌بردار برنده‌ی جایزه‌ی اسکار ریچل موریسون، پیش از اینکه اولین تلاشش برای کارگردانی یک فیلم بلند را با اقتباسش از مستند T-Rex را بسازد، بر روی این داستان متفاوت کارآگاهی ماساچوستی کار خواهد کرد. شخصیت اصلی داستان مامور اداره‌ی شیلات جکی کوئنونز است، او با کشف جنازه‌ای تحقیقاتی را شروع می‌کند که در نهایت او را به مشکل در حال رشد مصرف هروئین جامعه می‌رساند.

سریال Hunters

پخش از: آمازون پرایم ویدئو

زمان پخش: مشخص نشده

Hunters

تهیه‌کنندگان: جوردن پیل، دیوید ویل، تام لسینسکی، جنا سنتویانی، وین روزن‌فرد، نیکی توسکانو

بازیگران: ال پاچینو، لوگان لرمن، کیت مولوانی، تیفانی بون، کارول کین، سال روبینک، جاش رادنور

آمازون پرایم ویدئو با "شکارچیان" به دنیای نازی‌ها وارد شد. این سریال مهیج داستان گروهی از افراد به رهبری پاچینو را روایت می‌کند که متوجه می‌شوند چند صد تا افسران بالارتبه‌ی نازی که در آمریکا زندگی می‌کنند و نقشه‌هایی برای ادامه‌ی نسل‌کشی در سر دارند. "شکارچیان در نیویورک سال ۱۹۷۷ روایت می‌شود. ایده‌ی سریال به نظر جالب می‌آید و از آنونس آن به نظر می‌رسد تیم پاچینو برای مقابله با این گروه دست به کار‌های اکشن زیادی می‌زنند.

سریال‌ Impeachment: American Crime Story

پخش از: اف‌ایکس

زمان پخش: ۲۷ سپتامبر

Impeachment: American Crime Story

تهیه‌کنندگان: رایان مورفی، نینا جیکوبسون، برد سمپسون، الکسیس مارتین وودال، سارا برگز، برد فالچوک، مونیکا لوونسکی

بازیگران: بینی فلدستین، کلایو اوون، سارا پائولسون، آنالی اشفورد

احتمالا با اولین کلمه‌ی اسم این سریال آشنا باشید. اما این سریال درباره‌ی استیضاح آن نژادپرست معروف و یا استیضاح اندرو جانسون نژادپرست نیست. انتخاب بازیگران بی‌نظیر بینی فلدستین در نقش مونیکا لوینسکی و کلایو اوون در نقش بیل کلینتون، روایت رایان مورفی از احمقانه‌ترین مثال گیج شدن میان زندگی عمومی و شخصی افراد، به سریالی تماشایی تبدیل خواهد شد. ممکن است اینکه این سریال کمتر از دو ماه باقی مانده به انتخابات ۲۰۲۰ پخش می‌شود کمی تعجب‌برانگیز باشد، ولی جای نگرانی ندارد چرا که تا به همین جای کار هم آن استیضاح اتفاق افتاده است.

سریال‌ Mrs. America

پخش از: اف‌ایکس بر روی هولو

زمان پخش: نامشخص

Mrs. America

تهیه‌کنندگان: کیت بلانشت، دهوی والر، استیسی شر، کوکو فرنچینی، آنا بودن و رایان فلک

بازیگران: کیت بلانشت، اوزو آدوبا، رز بیرن، کایلی کارتر، اری گرینور، ملانی لینسکی، جیمز مرسدن، مارگو مارتیندیل، سارا پائلسون، جان اسلاتری، جیم تریپلهورن، تریسی اولمن، الیزابت بنکس

اگر تلویزیون سال ۲۰۱۹ به ما چیزی یاد داده باشد این است که وقتی پروژه‌های اسم و رسم‌داری با شخصیت‌های مشهور در میان است باید محتاطانه جلو رفت. اما حدس زدن آن کار سختی نیست که سریال کوتاه "خانم آمریکا" با بازی کیت بلانشت در نقش فیلیس شلفلی یک ایدئولوژیست محافظه‌کار واقعی که رهبر جنبش متمم حقوق برابر در دهه‌ی ۷۰ میلادی بوده است به یکی از سریال‌های موفق سال آینده تبدیل می‌شود.

کمپین او کاملا در مقابل سایر شخصیت‌های فمینیست موج دوم از جمله گلوریا استینم (رز بیرن)، شرلی چیشولم (اوزو آدوبا) و بتی فریدن (تریسی اولمن) بوده است. سریال فرهنگ جنگ زنان در مقابل زنان و خلق Moral Majority را به تصویر می‌کشد. قرار است دو قسمت اول این سریال را کارگردانان "کاپیتان مارول" آنا بودن و رایان فلک را کارگردانی کنند. در نتیجه می‌توانیم مطمئن باشیم سریال از نظر برابری و گستردگی نظرات سیاسی ما را شگفت‌زده خواهد کرد.

سریال Quiz

پخش از: ای‌ام‌سی

زمان پخش: می

Quiz

تهیه‌کنندگان: آلیس پیرز، دن وینچ، ویلیام ویلج، جیمز گراهام، استیون فریرز، اندی هریز

بازیگران: مایکل شین، متیو مک‌فادین و سیان کلیفورد

هیچ چیزی مثل یک رسوایی یک مسابقه‌ی تلویزیونی نمی‌تواند مخاطب را جذب یک شبکه کند و ای‌ام‌سی با درام سه بخشه‌ی Quiz قصد دارد به همین طریق مخاطبان را میخکوب کند. این سریال در مورد زوج بریتانیایی چارلز و دیانا اینگرام است که به تقلب در جایزه‌ی مسابقه‌ی “چه کسی می‌خواهد یک میلیونر باشد؟ ” متهم شدند. جیمز گراهام ("برگزیت") در کنار استیون فریزر ("رسوایی بس انگلیسی") که کارگردانی این کار را برعهده دارد، فیلم‌نامه‌ی این سریال را نوشته است. اما انتخاب بازیگران این سریال است که آن را به یکی از هیجان‌انگیزترین سریال‌های سال آینده تبدیل کرده است.

ستاره‌ی "وراثت" متیو مک‌فادین و ستاره‌ی "فلیبگ" سیان کلیفورد که برای این سریال نامزد دریافت امی شد، در نقش زوج اصلی سریال جلوی دوربین رفته‌اند. این زوج آن‌قدر دوست‌داشتنی به نظر می‌رسند که ممکن است بازی ستار‌ه‌های دیگر این سریال مثل مایکل شین ("فال نیک") در نقش مجری “چه کسی می‌خواهد یک میلیونر باشد؟ کریس ترنت را به حاشیه ببرند.

سریال‌ Run

پخش از: اچ‌بی‌او

زمان پخش: مشخص نشده

Run

تهیه‌کنندگان: ویکی جونز، فیبی والر-بریج، امیلی لئو، کیت دنیس

بازیگران: مریت ویور، دامنل گلیسون

شاید طرفدارانی که هنوز از تمام شدن "فلیبگ" ناراحت‌اند، با دیدن سریال جدید همکار همیشگی فیبی والر-بریج ویکی جونز بتوانند کمی از غم خود کم کنند. "دویدن" کمدی مهیج عاشقانه‌ای در مورد زنی جوان است که از زندگی روزمره‌اش فرار می‌کند و به دنبال ماجراجویی می‌رود. والر-بریج تهیه‌کننده‌ی اجرایی این پروژه است. در این سریال مریت ویور) "باورنکردنی") و دامنهال گلیسون ("جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر") بازی کرده و والر-بریج نیز حضوری کوتاه خواهد داشت. جونز که پیش از تجربه‌ی "فلیبگ" و "کشتن ایو" را در کارنامه داشته و کیت دنیس (GLOW) کارگردانی این سریال را برعهده دارند.

سریال Sanditon

پخش از: پی‌بی‌اس

زمان پخش: ۱۲ ژانویه

Sanditon

تهیه‌کنندگان: میشل کمپ، بلیندا کمپبل، اندرو دیویس، ایان هوگان، تئو جیمز، جورجینا لاو

بازیگران: رز ویلیامز، تئو جیمز، ان رید، کریس مارشال، جیک فاکس، کریستال کلارک

حقیقتی که در سرتاسر دنیا پذیرفته شده این است که اقتباسی از آثار جین آستن که در بریتانیا نقد‌های خوبی گرفته است، قطعا مخاطبان آمریکایی را نیز سرگرم خواهد کرد. به همین خاطر پخش Sanditon آی‌تی وی از پی‌ی‌اس خبر بسیار خوبی به نظر می‌رسد. داستان سریال که در محلی تفریحی در نزدیکی دریا روایت می‌شود، یکی از رمان‌های ناتمام آستن است.

جین آستن در ۴۱ سالگی از دنیا رفت و این رمان ناتمام باقی ماند. فیلم‌نامه نویس اندرو دیویس که شهرتش را مدیون "جنگ و صلح" ۲۰۱۶ لایف‌تایم و "غرور و تعصب" ۱۹۹۵ بی‌بی‌سی است، داستان را به جای او تمام کرده است. رز ویلیامز در نقش شارلوت هی‌وود زن جوانی اهل حومه شهر که نظراتی در مورد نحوه‌ی اداره‌ی این محل تفریحی دارد، جلوی دوربین رفته است. تئو جیمز نیز در نقش شخصیت مقابل او سیدنی پارکر به ایفای نقش پرداخته است.

سریال‌ Star Trek: Picard

پخش از: CBS All Access

زمان پخش: ۲۳ ژانویه

Star Trek: Picard

تهیه‌کنندگان: مایکل چابون، آکیوا گلدزمن، جیمز داف، الکس کورتزمن، هدر کادین، راد رادنبری، ترور روث، پاتریک استوارت

بازیگران: پاتریک استوارت، سانتیاگو کابررا، میشل هرد، ایوان اواگورا، الیسون پیل، هری تردوی، ایزا برایانز

بیش از ۱۷ سال از آخرین باری که ژان-لوک پیکارد را در صندلی کاپیتانی یو. اس. اس اینترپرایز دیدیم گذشته است، اما از آن زمان تا به حال علاقه‌مان به او تنها بیشتر شده است. چیزی که در نگاه اول به آنونس سریال جدید مایکل چابون (که همین حالا هم از سی‌بی‌اس مجوز ساخت فصل دوم را گرفته است) به چشم می‌خورد این است که چقدر سریال از نوستالژی فاصله گرفته است. به جز چند مورد مشخص، پیکارد با آن چیزی که در سریال "جنگ ستارگان" دیده‌ایم تفاوت زیادی دارد.

پیکارد دیگر در اخترناوگان نیست، بازنشسته شده است و به نظر می‌رسد شکست‌هایش در گذشته‌اش او را رها نمی‌کنند، به ویژگی ناتوانی او در نجات افراد در حین از بین رفتن Romulus او را به شدت اذیت می‌کند. به نظر می‌رسد سریال چابون بر روی اینکه چقدر همه چیز تغییر کرده، تکیه کرده است؛ و این به این معنا است که بازیگران بی‌نظیر جدیدی مثل آلیسون پیل، سانتیاگو کابررا، میشل هرد و هری تردوی به دنیای "جنگ ستارگان" می‌آیند. علاوه بر این ایزا برایانز نیز در نقش زن جوان مرموزی جلوی دوربین رفته است که به دنبال کمک پیکارد می‌گردد.

سریال‌ Y

پخش از: اف‌ایکس بر روی هولو

زمان پخش: نامشخص

Y

تهیه‌کنندگان: الیزا کلارک، ملینا ماتسوکاس، نینا جیکوبسون، برد سیمپسون، برایان کی. وان

بازیگران: دایان لین، بری کیوگن، ایموجن پوتز، لاشانا لینچ، جولیانا کنفیلد، مارین آیرلند، امبر تمبلین، تیموتی هاتون

در دهه‌ی اخیر سریال‌های تلویزیونی کمی هستند که مثل Y راه پر پیچ و خمی را برای رسیدن به تلویزیون پشت سر گذاشته باشند، راهی آنقدر بلند که این سریال در لیست سال گذشته‌ی ما نیز بود. بار دیگر چیزی که سال پیش در مورد این سریال گفتیم را در اینجا می‌آوریم:

این اقتباس از "وای: آخرین مرد"، سریال کمیک مورد علاقه‌ی وان و پیا گوئرا را بعد یک دهه و نیم بعد از انتشارش زنده خواهد کرد. این سریال داستان جامعه‌ای را روایت می‌کند در آن تمام مردان به طرز مشکوکی از دنیا رفته‌اند و تنها یک مرد به نام یوریک (کیوگن) زنده مانده است. ماتسوکاس که کار بی‌نظیری در Insecure، Master of None، "لیموناد" و "کوئین و اسلیم" انجام داده بود، در اولین قسمت این سریال پشت دوربین می‌رود.