طرز تهیه خورش آلو اسفناج خورش خوشمزه و سنتی ایرانی

منبع: تاپ ناز

169

1398/10/30

09:45


طرز تهیه خورش آلو اسفناج

آموزش طرز تهیه خورش آلو اسفناج

خورش آلو اسفناج یکی از خورش های بسیار لذیذ و اصیل سنتی ایرانی است که می توانید آن را با مرغ و گوشت تهیه کنید و در این بخش هم طری تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت را آماده کرده ایم.

مواد لازم

  • گوشت خورشی 300 گرم
  • آلو خورشی 10 تا 12 عدد
  • اسفناج خام 500 گرم
  • پیاز داغ 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش آلو اسفناج

طرز تهیه

برای تهیه خورش آلو اسفناج در ابتدا گوشت را بپزید و می توانید از گوشت گوساله و گوشت گوسفند برای این خورش خوشمزه استفاده کنید.

گوشت را به تکه های خورشی خرد کنید و با پیاز داغ، مقداری روغن و زردچوبه درون قابلمه بریزید. سپس با حرارت متوسط گوشت را تفت دهید تا رنگ آن تغییر پیدا کند.

حالا در حدود 2 لیوان آب را به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت به آرامی با حرارت ملایم پخته شود.

تا وقتی که گوشت پخته می شود اسفناج هایی که خرد کرده ایم را درون قابلمه می ریزیم و بر روی حرارت متوسط قرار میدهیم تا اسفناج ها حجمشان را از دست بدهند و نرم شوند.

اسفناج خیلی زود پخته می شود و نرم می شود و باید بگذاریم که آب اضافی آنها بروید و سپس کمی روغن، نمک و آلوهایی که حدود 2 ساعت خیس کرده بودیم را به آنها اضافه می کنیم. آلو را می توانید طبق ذائقه ای که دارید به صورت ترش و ملس انتخاب کنید.

حالا اسفناج و آلو را با مقداری روغن سرخ کنید تا مزه دار شوند و آب اسفناج هم کامل برود ولی باید دقت کنید که بیش از حد آنها را سرخ نکنید زیرا اسفناج تلخ می شود.

هنگامی که گوشت خوب پخته شده اسفناج و آلو را به آن اضافه می کنیم. خورش را هم می زنیم و نمک، فلفل و یا هر ادویه دیگری که دلخواه شماست را اضافه می کنید.

حالا باید اجازه دهید که خورش خوب جا بیفتد و دارای غلظت مناسب شود. خورش دیگر آماده سرو کردن می باشد و می توانید از طعم آن لذت ببرید.

امیدواریم که این خورش اصیل ایرانی مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از طعم عالی آن لذت برده باشید در ادامه دستور و طرز تهیه چند خورش خوشمزه دیگر را می توانید بخوانید و در منزل تهیه کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو